Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Plockar nog upp den i morgon eller senast på fredag!Spanade på den - finfin - grattis!!
Självklart får du visa upp klockbandet, jättefint!Platsar tillbehör? I så fall mycket nöjd med detta NOS band med spänne och hang tag (nu måste jag bara hitta en Aut guld Longines från 50-talet )
Blev visst en jumbo JLC i stål från 40-talet idag!
Ping @Aurum och @ConElPueblo som hjälpte till. Tror nog det blev ett okej pris, ca 6300 inklusive avgifter? Billigare än min JLC 60-talare i guld!
Grattis! Bulovan är ju ungefär lika stor som min Reverso, så det är absolut en bra herrstorlek!
En smula osannolikt, detta...
För nån dag sedan var det Bulovan. Idag hämtade jag ut en lot som jag bjöd på innan semestern, där det egentligen var nån färgglad Seiko jag var ute efter.
Seikon var förvisso okej, men med Bulovan färskt i minnet så var det denna Hamilton-tank som var allra roligast.
Kommer inte ens ihåg att jag såg den på bilderna då jag bjöd!
Inga ädla metaller denna gång (åtminstone inte i några mängder - gold filled), men annars är likheterna många.
Inte minst att båda två kommer från jänketillverkare!
@Psykel Tar bilder på Bulovan imorgon! Storleken är 23x37 mm (bandhorn inkluderade).
Det tänkte jag också! Och det känns som äldre JLC i stål är något ovanliga. Bortsett från Memovox så verkar dom flesta vara i guld eller guldpläterade. Eller kromade, som den som gick på Kaplans för dubbla(?) vad jag fick den här för!Det synes jeg er en god pris. Jeg kan ærligt talt ikke huske at have set en tilsvarende størrelse JLC dresser før. Slet, slet ikke dumt!
Stort grattis igen!
För nån dag sedan var det Bulovan. Idag hämtade jag ut en lot som jag bjöd på innan semestern, där det egentligen var nån färgglad Seiko jag var ute efter.
Seikon var förvisso okej, men med Bulovan färskt i minnet så var det denna Hamilton-tank som var allra roligast.
Inga ädla metaller denna gång (åtminstone inte i några mängder - gold filled), men annars är likheterna många.
@Psykel Tar bilder på Bulovan imorgon! Storleken är 23x37 mm (bandhorn inkluderade).
Två fin-ur du fått tag på. Bra jobbat!
Grattis! Ser dock ut som om någon meckat på clasp från en annan länk. Spännet troligtvis modernare än länken.En superfin Tissot ref. 51003 54004-1 cal. 27B-1 från -56 var väl ett skapligt fynd! Men det egentliga fyndet är länken. En Gay Frères
märkt Fabrique En Suisse. Men hur är egentligen prisbilden på dessa äldre GF-länkar? Ping @Gummo, @eriksson850, @Aurum. Har såklart läs denna tråd https://klocksnack.se/threads/gay-freres-beads-of-rice.36408/ Men hur är prisbilden idag?
Har också noterat meket mellan clasp och länk. Apropå claspen, den är fjädrande. Vad säger det om åldern tro? Tidig eller senare, vad tror ni?Grattis! Ser dock ut som om någon meckat på clasp från en annan länk. Spännet troligtvis modernare än länken.
Krängde min för flera år sen så har dålig koll vad de går för nu.
Som sagt så är nog clasp nyare än länk. De äldre var inte fjädrande.Har också noterat meket mellan clasp och länk. Apropå claspen, den är fjädrande. Vad säger det om åldern tro? Tidig eller senare, vad tror ni?
Vill tro att hela länken är gf, men claspen är antagligen nyare som gummo kommenterat.Priset är ju väldigt beroende om hela länken är G&F. Oavsett kul med en gammal länk!
Tyvärr inget mer att komma med än att jag har båda varianterna på mina fjädrande oysterlänkar.Har också noterat meket mellan clasp och länk. Apropå claspen, den är fjädrande. Vad säger det om åldern tro? Tidig eller senare, vad tror ni?
Ok, jag för ge mig ut på jakt och leta inte mer info.Tyvärr inget mer att komma med än att jag har båda varianterna på mina fjädrande oysterlänkar.
Har nog en 50-talsguldis, fast manuell. Kan det vara något?Platsar tillbehör? I så fall mycket nöjd med detta NOS band med spänne och hang tag (nu måste jag bara hitta en Aut guld Longines från 50-talet )
Varför inte? PM?Har nog en 50-talsguldis, fast manuell. Kan det vara något?
Fyndade dessa precis! Vet ni något? SIdunan känns riktigt go’ - militärt är känslan, fräna lugs & bra storlek.
Fyndade dessa precis! Vet ni något? SIdunan känns riktigt go’ - militärt är känslan, fräna lugs & bra storlek.
Grymt fångat! Dykaren var ju asläcker!Får väl avvakta att de är hemma innan jag ropar hej, men 1967kr Ink avgifter och frakt för denna trippel känns ok
1: 38mm Skindiver med blank svart tavla och sköldindex (vit fläck på glaset)
2: 35mm Tissot Antimagnetique
3: Atlantic världsmästarur
Fina alla tre! Rolig datumplacering på dykarn som ser cool ut i övrigt (med undantag för bandet )Får väl avvakta att de är hemma innan jag ropar hej, men 1967kr Ink avgifter och frakt för denna trippel känns ok
Bandet var ju det fetaste, lätt värt priset bara det.Fina alla tre! Rolig datumplacering på dykarn som ser cool ut i övrigt (med undantag för bandet )
Alla tre är ju jättefina!Får väl avvakta att de är hemma innan jag ropar hej, men 1967kr Ink avgifter och frakt för denna trippel känns ok
Instämmer i ovan! "Tropical" bandet är bästFår väl avvakta att de är hemma innan jag ropar hej, men 1967kr Ink avgifter och frakt för denna trippel känns ok