• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens skor!

369D33BA-C16C-4333-A784-91A7F3978B40.jpeg

Shoegazing... Loake...
 
C&J Bangor. I princip lågskovarianten av Islay. Jag önskar att C&J hade lite fler skor på denna läst, då det är den sko av de jag äger som har bäst passform för mig.
20210107_112240+.jpg
 
Church's Sahara. Jag måste säga att jag är imponerad av Church's mockakvalitet! Dessa som är 6-7 år gamla ser i princip nya ut, likaså mitt andra par mockaskor från dem (mitt första par kvalitetsskor!:)), som väl har 11-12 år på nacken. Detta trots att skovård inte ens är nära att kvala in på min topp 100-lista över saker som jag tycker om att göra.:rolleyes:
20210115_121149-+mr.jpg
 
Fina! Hur är storleken på de där, eller Morjas generellt? Tänkte köpa mig ett par i mocka nu när våren (-9 just nu..) kommer.
Ligger nära normal storlek skulle jag säga. Men eftersom jag pendlar mellan 6,5-7,5 beroende på tillverkare och modell tog jag det säkra före det osäkra och provade på deras showroom. Storlek 7 visade sig vara rätt. Första Morjas för min del och mycket nöjd hittills. Prisvärda.
 
Jag hade länge funderat på att sälja dessa (pga en halv storlek för stora), men beslutade mig för att behålla dem efter att ha fått reda på Alfred Sargents konkurs igår.

Alfred Sargent Cambridge

C81AFC91-2FE7-42C8-A9D4-58B55A6E04B8.png
 
Jag hade länge funderat på att sälja dessa (pga en halv storlek för stora), men beslutade mig för att behålla dem efter att ha fått reda på Alfred Sargents konkurs igår.

Alfred Sargent Cambridge

C81AFC91-2FE7-42C8-A9D4-58B55A6E04B8.png
Trist!:( Det hade jag missat. Hade de inte liknande problem för en sådär tio år sen?
Har lyckligtvis två par tillverkade av AS.
Egham i svart mocka och ett par tillverkade åt det kortlivade märket Lodger. Får tamestusan ta och bära mina Egham imorgon som en hyllning till AS!
egham.jpg
Lodger Vintage Tennis  [glasses].jpg
 
Trist!:( Det hade jag missat. Hade de inte liknande problem för en sådär tio år sen?
Har lyckligtvis två par tillverkade av AS.
Egham i svart mocka och ett par tillverkade åt det kortlivade märket Lodger. Får tamestusan ta och bära mina Egham imorgon som en hyllning till AS!
egham.jpg
Lodger Vintage Tennis  [glasses].jpg
Läste om det på Shoegazing igår, där han även går igenom lite av historiken. Du har givetvis koll på den. :)

Förhoppningsvis kan de återuppstå igen. Hur som helst håller jag hårt i mina par och det blir ett annat par AS imorgon igen för mig med.
 
Tillbaka
Topp