• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Snyggt!
Hur blir lädret efter en tids användande? Har förstått att det är väldigt tight mellan bandstift och boett. Det förstör bandet. Kommentarer till det, du som har lädret på.

Försökte sätta på struts på min men fick inte av länken. Verktyget var för tjockt.
Aha ok tack för info. Det gör ju dessvärre bara att jag vill ha en ännu mer! funderar på att bli owg likt dig :)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Halloj, jag tänkte fråga om "roulette-datumvisare" är det endast speciella årgångar som har detta eller är det någonting man installerar själv i klockan? blivit helt förälskad i en 116200 som precis var uppe till salu..
Vilka modeller som kommer med roulette datum beror på vilken tavla det är.
Följande tavlor har roulette datum till 116200/116234/116244/116203/116233/116238/116243:

Blå arab concentric utgått
Blå index
Svart arab concentric
Svart arab utgått
Svart index
Steel arab concentric utgått
Vit index
Silver/Svart (tuxedo) utgått
Steel/Silver (tuxedo) utgått
Bronze arab

Övriga tavlor har svart datum förutom Turn-O-Graph 116XXX som har alla datum röda.
Tavlor med romerska siffror och diamant tavlor har svart datum.
Tavlor som utgått kan beställas separat och monteras hos AD.
 

tomva1

Omega
Svårt att sia om, men någon som har en uppfattning/åsikt om det är pengar i sjön att göra ett tavelbyte på en 116200 till en urtavla med strössel? Tänker då vid en framtida försäljning, då tavlorna inte direkt är gratis..
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Svårt att sia om, men någon som har en uppfattning/åsikt om det är pengar i sjön att göra ett tavelbyte på en 116200 till en urtavla med strössel? Tänker då vid en framtida försäljning, då tavlorna inte direkt är gratis..
Tänker rent ekonomiskt så är det ingen bra affär. Strössel är dyrt men det höjer inte värdet så mycket när du ska sälja.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Här har du tavlorna som kostar ca 5k:

image.jpeg


De med diamanter nedan börjar på ca 16k:

image.jpeg
Har du någon länk till dessa?
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Vilka modeller som kommer med roulette datum beror på vilken tavla det är.
Följande tavlor har roulette datum till 116200/116234/116244/116203/116233/116238/116243:

Blå arab concentric utgått
Blå index
Svart arab concentric
Svart arab utgått
Svart index
Steel arab concentric utgått
Vit index
Silver/Svart (tuxedo) utgått
Steel/Silver (tuxedo) utgått
Bronze arab

Övriga tavlor har svart datum förutom Turn-O-Graph 116XXX som har alla datum röda.
Tavlor med romerska siffror och diamant tavlor har svart datum.
Tavlor som utgått kan beställas separat och monteras hos AD.
Snyggt @Nicklas.S. Detta borde fästas på förstasidan i denna tråd :pompus: :bookworm:
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Svårt att sia om, men någon som har en uppfattning/åsikt om det är pengar i sjön att göra ett tavelbyte på en 116200 till en urtavla med strössel? Tänker då vid en framtida försäljning, då tavlorna inte direkt är gratis..

Efter egen erfarenhet tycker jag inte att det var pengar i sjön att sälja min 116200 med strössel - jag köpte den från AD. Gäller bara att hitta rätt köpare och det har varit väldigt många som har PMat mig och de två ägarna efter mig.

image.jpeg


Vågar du inte riskera pengar kan du alltid köpa en äldre 116200 för under 40 och sen köpa till en diamanttavla. Då har du den kombon för ~50 medan en nyare beg utan diamanter brukar gå för ~45. Vill du få kombon ännu billigare kan du köpa en 16200 då de nya tavlorna passar i den referensen.
 

tomva1

Omega
Efter egen erfarenhet tycker jag inte att det var pengar i sjön att sälja min 116200 med strössel - jag köpte den från AD. Gäller bara att hitta rätt köpare och det har varit väldigt många som har PMat mig och de två ägarna efter mig.

image.jpeg


Vågar du inte riskera pengar kan du alltid köpa en äldre 116200 för under 40 och sen köpa till en diamanttavla. Då har du den kombon för ~50 medan en nyare beg utan diamanter brukar gå för ~45. Vill du få kombon ännu billigare kan du köpa en 16200 då de nya tavlorna passar i den referensen.
Sitter på en 116200 av årets modell för tillfället så blir ett tavelbyte aktuellt så är det på denna. Det ger ju onekligen det där lilla extra! Sen ska du ha beröm för valet av klockor på bilden. Komplettera en strösslad DJ med en sub är något av en drömkombo.
 

Maxmoritz

Breitling
2-Faktor
Efter egen erfarenhet tycker jag inte att det var pengar i sjön att sälja min 116200 med strössel - jag köpte den från AD. Gäller bara att hitta rätt köpare och det har varit väldigt många som har PMat mig och de två ägarna efter mig.

image.jpeg


Vågar du inte riskera pengar kan du alltid köpa en äldre 116200 för under 40 och sen köpa till en diamanttavla. Då har du den kombon för ~50 medan en nyare beg utan diamanter brukar gå för ~45. Vill du få kombon ännu billigare kan du köpa en 16200 då de nya tavlorna passar i den referensen.
Vet du vilka tavlor jag kan köpa till en 16220 s-serie ? Har en med arabiska siffror just nu hade velat ha strössel eller inga siffror
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Sitter på en 116200 av årets modell för tillfället så blir ett tavelbyte aktuellt så är det på denna. Det ger ju onekligen det där lilla extra! Sen ska du ha beröm för valet av klockor på bilden. Komplettera en strösslad DJ med en sub är något av en drömkombo.

Strössel är grymt bra. Enda klockan som jag ångrar till 100% att jag sålde.

På bilden var det bara DJn som var min. Jag råkar ha vänner med god smak. Ping @Vincent @christian-h ;)

Vet du vilka tavlor jag kan köpa till en 16220 s-serie ? Har en med arabiska siffror just nu hade velat ha strössel eller inga siffror

Borde vara samma som 16200 och 16234! Så strössel finns. Sen har du alla standardtavlorna... Finns lite mer också. Be om en bild från AD!
 

jabla

Sarlacc
Någon som vet om nya länken jubileelänken (med dold clasp) fungerar på en äldre DJ? Typ en från 85-86 eller liknande. Gäller alltså 36mm enbart.

Japp det vet jag.
Tyvärr är svaret nej. Passar på sexsiffriga och sexsiffriga gmt samt ym. Inga andra jag vet, men jag har luckor här.

Skulle verit asgrymt på en subc.
Kan meddela att det funkar alldeles utmärkt, här är ett superjubilee på min 1603. :)

WP_20161009_002.jpg

WP_20161009_003.jpg
 

Maxmoritz

Breitling
2-Faktor
Är det ovanligt med datejust med arabiska siffror eller folk tycker bara det är fult och köper ej det ?? Har en själv men inte sett många andra
 
Topp