Jag vet, det är det som gör det extra spännandeDå är det bättre att kolla i Day-Date tråden. Datejust är mycket ovanlig i andra material än stål.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet, det är det som gör det extra spännandeDå är det bättre att kolla i Day-Date tråden. Datejust är mycket ovanlig i andra material än stål.
Jag är helt med dig, utan att egentligen veta varför. Rare I guessDock är det sjukt häftigt med dj i helguld. Känns mycket mer som en håll-käften-klocka än en day date tycker jag. Bild stulen från Google (ref 116238)
Jag är helt med dig, utan att egentligen veta varför. Rare I guess
Haha schhhDu är partisk bror.
Hej...måste fråga vad har du för ref på denna klocka?, kombinationen med jubilee och en ruggigt snygg blå tavla gör den väldigt läcker. Thumbs up..Godmorgon!
//B
Hej och tack!Hej...måste fråga vad har du för ref på denna klocka?, kombinationen med jubilee och en ruggigt snygg blå tavla gör den väldigt läcker. Thumbs up..
Okej..tackar..det nog första sexsiffriga som är riktigt snygg.Hej och tack!
Det är ref 116234. Samma oberoende av färg på tavla och armband.
Mvh
B
17 cm här!
Kan du bjuda på lite fler bilder av skönheten du har armen?
Den combon är riktigt vass. Silvertavlan, fluted och på oyster... Fan också. Finns för många bra kombinatioer att välja mellan........
Vänligen
VelarN
Tackar självklart kan jag det! Lägger upp dom i bildspel för att skona alla som redan sett
Jag skulle säga att min combo är väldigt bra om man siktar på att vara OWG. Den funkar till allt, verkligen... men ibland så blir man lite sugen på jubilee länk. Får nog bli ett komplement i framtiden
Jag kan bara instämma! Väldigt fin!Tackar självklart kan jag det! Lägger upp dom i bildspel för att skona alla som redan sett
Jag skulle säga att min combo är väldigt bra om man siktar på att vara OWG. Den funkar till allt, verkligen... men ibland så blir man lite sugen på jubilee länk. Får nog bli ett komplement i framtiden
http://www.firstclassdials.com/rolex-datejust-dials.htmlNågon som har tips på var man kan hitta beg Datejust-tavlor? Helst femsiffriga.
Är på jakt efter en dj och skulle vilja få en humm om vad det kostar att ev byta tavla. Dyker upp nån då och då här på forumet men hade varit trevligt med en lite mer ordentlig "dealer" som har lite större urval
Härligt! Grattis till en fantastiskt fin klockaHar nyss införskaffat mig min första Rolex då det har varit en dröm för mig under en lång tid. Efter mycket efterforskning på modeller och intensivt läsande i klocksnacks forum kom jag till sist till fram till vilken klocka jag ville ha. Det slutade med att den Rolex jag valde var en Rolex datejust ref 16030 och jag kunde inte ha varit mer nöjd. Allt gott/ E
Tack så mycket, du som verkar vara erfaren inom området, hur gör du för att hålla klockorna i skick? Använder min klocka varje dag och har redan upptäckt att det har kommit repor på det borstade stål spännet på armbandet. Är ganska pedantisk med klockan men känns som att repor är oundvikligt vid daglig använding. Några tips/synpunkter på om man ska polera klockan eller låta den få platina?Härligt! Grattis till en fantastiskt fin klocka
Har egentligen inga tips förutom att du ej ska tänka på det för mycket. Polera inte! Repor är oundvikliga och det är bara en själv som tänker på dom i slutändan ändåTack så mycket, du som verkar vara erfaren inom området, hur gör du för att hålla klockorna i skick? Använder min klocka varje dag och har redan upptäckt att det har kommit repor på det borstade stål spännet på armbandet. Är ganska pedantisk med klockan men känns som att repor är oundvikligt vid daglig använding. Några tips/synpunkter på om man ska polera klockan eller låta den få platina?
Allt gott / E
Ja det är förmodligen sant att det bara är jag som ser domHar egentligen inga tips förutom att du ej ska tänka på det för mycket. Polera inte! Repor är oundvikliga och det är bara en själv som tänker på dom i slutändan ändå
Alldeles för lite TT i tråden.
Mot Trettondagsafton alla klocksnackare!
Är det någon i denna tråd som har bytt från 116234 till 116200, och varför i sådana fall? Jag lurar nämligen själv på att göra det.
Riktigt stilren den där!Oyster Perpetual Date
Snart..så får jag vara med i denna härliga tråd med... tror nog att @Affe har frestat med sin gröna lite för mycket
Ber att få återkomma....
Snart..så får jag vara med i denna härliga tråd med... tror nog att @Affe har frestat med sin gröna lite för mycket
Ber att få återkomma....
Ref är okänd på denna osynliga klocka...men den var billigRiktigt clean! Ref?
Nja..vet inte om det är någon hjälp..barnen äter okokta makaroner o suger på istappar.Bara glad att jag kan vara till någon hjälp kompis !