• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där rätt klocka får fel band. Ej för känsliga läsare.

RBJSWE

Cartier
Antimagnetique från 1950 goes 65 år nyare Bond-inspirerat nato. Tyckte det flög en stund, men såklart en hädelse.
DSC_0706.JPG
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Fel band men tycker att det blev ganska rätt ändå. Var ute efter en klocka att ha på mig när jag är ute och springer men som inte väger ett ton. Hittade denna Casio i lådan med ett trasigt band så jag pillade bort det och satte på ett nato. Perfekt träningsklocka (iaf för mig som endast vill mäta tid).
20170412_154239.jpg
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Fel band men tycker att det blev ganska rätt ändå. Var ute efter en klocka att ha på mig när jag är ute och springer men som inte väger ett ton. Hittade denna Casio i lådan med ett trasigt band så jag pillade bort det och satte på ett nato. Perfekt träningsklocka (iaf för mig som endast vill mäta tid).
20170412_154239.jpg

Den passar knappt i denna tråd. :)
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
10483367_fullsize.jpg


https://www.bukowskis.com/sv/lots/904896-omega-constellation-chronometer-armbandsur-35-mm

Inte min, men den platsar ju onekligen i tråden!
Här har man verkligen god hjälp av Bukowskis experter - "Metallänk ej original". Här kunde man annars åkt på en nit! ;)

Maken till god smak...
Experterna på Bukowskis kan ju detta med klockor och länk. Ett väldigt fint exemplar. Att guldet på länken matchar boetten så väl tyder på att det är frågan om originallänken. Onekligen snyggt i alla fall. :D
 
Dykarklockor med läderband har alltid känts off för mig.. Dykarklockor är mer maskulina och sportiga medan läderband är mer elegant och sofistikerat. Passar inte riktigt ihop i mitt tycke. Men jag beundrar alltid folk som vågar tänka "outside the box" :)
 
Topp