Datejust ska vara 36mmSitter med funderingar på att införskaffa mig en DateJust då jag anser att den är väldigt allsidig och kan användas både dressat men ändå casual.
Tänkte ändå slänga iväg frågan, vilken storlek anser ni är den optimala för DJ?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Datejust ska vara 36mmSitter med funderingar på att införskaffa mig en DateJust då jag anser att den är väldigt allsidig och kan användas både dressat men ändå casual.
Tänkte ändå slänga iväg frågan, vilken storlek anser ni är den optimala för DJ?![]()
Sitter med funderingar på att införskaffa mig en DateJust då jag anser att den är väldigt allsidig och kan användas både dressat men ändå casual.
Datejust ska vara 36mm
Sitter med funderingar på att införskaffa mig en DateJust då jag anser att den är väldigt allsidig och kan användas både dressat men ändå casual.
Jag är ju naturligtvis färgad av mitt val... förstår dock inte varför den inte ska vara 36mm. Helt perfekt!
Väldigt fin DJ, har varit inne på den där med!
Ville egentligen bara se generellt vad folk anser är den optimala storleken. Dock som sagt är redan inne på en 36 mm. Tycker den gör sig bättre och sådär typiskt svenskt ”lagom”
![]()
Tycker att 36mm har snyggare proportioner än de större varianterna, 36mm funkar för de flesta, men om du är stor så kan ju DJ41 eller DJ2 vara ett alternativ![]()
Kul! Ska den fylla något specifikt syfte? Känns som du tidigare legat några prisklasser överFörsta gången i tråden för mig, blev blå 116200 idag.
![]()
Kul! Ska den fylla något specifikt syfte? Känns som du tidigare legat några prisklasser över![]()
Har bytt runt lite och då var detta slanten som blev ”över”
Får se om den stannar, oavsett så är det en riktigt trevlig klocka!
Vettigt! Känner igen tankesättetHar bytt runt lite och då var detta slanten som blev ”över”
Får se om den stannar, oavsett så är det en riktigt trevlig klocka!
Aaah Roulette, en saknad funktion på 41orna! SportigJag är ju naturligtvis färgad av mitt val... förstår dock inte varför den inte ska vara 36mm. Helt perfekt!
![]()
Aaah Roulette, en saknad funktion på 41orna! SportigAv alla mina DJ som passerat så har jag aldrig ägt en På Oyster
![]()
Har alltid varit svag för den där 36mm du har, är det den som kommer från forumet?![]()
Slätringade 41 vs 36![]()
Se där, med tanke på vad du snurrat tidigare så gör det ju inte så mycket att den har fått väntaFörsta DJ överhuvudtaget för mig. Inte helt illa minsann![]()
Har alltid varit svag för den där 36mm du har, är det den som kommer från forumet?
Vet ej om det finns fler än din men jag har varit nära att köpa en sådan några ggr, missade två, tredje gången fanns inte pengar![]()
36mm. De andra monstren borde naturligtvis ha fått ett annat namn.. 40, 41mm Datejust eller Daydate, kom igen..Sitter med funderingar på att införskaffa mig en DateJust då jag anser att den är väldigt allsidig och kan användas både dressat men ändå casual.
Se där, med tanke på vad du snurrat tidigare så gör det ju inte så mycket att den har fått vänta
Men det är en trevlig pjäs! Blå tavla slår sällan fel och med roulett blir det riktigt läckert!
Personligen föredrar jag Jubbe och wg-ring![]()
Se där, med tanke på vad du snurrat tidigare så gör det ju inte så mycket att den har fått vänta
Men det är en trevlig pjäs! Blå tavla slår sällan fel och med roulett blir det riktigt läckert!
Personligen föredrar jag Jubbe och wg-ring![]()
YG-ring är också mysWg ring gillar jag skarpt också. Jubilee sådär. Har dessutom det på Pepsin så oyster fick det bli![]()
Ja den är verkligen stört bra, vilar säkert hos en ev mina nära vänner för tillfället
Blå diamanttavla, slät ring, roulett och hidden-jubilee... Föll pladask!
Det är de, en av dem! Vet att de finns/fanns en annan också, lite äldre årsmodell tror jag? Denna är en -16
Jag har köpt just denna 3 ggr och sålt den Via forumet 2 gånger (tror jag)Har för mig att vi har pratat om den vid något tillfälle? Eller om du hörde av dig precis efter att den blev såld?
Bonus!
![]()
![]()
36mm. De andra monstren borde naturligtvis ha fått ett annat namn.. 40, 41mm Datejust eller Daydate, kom igen..
Inte stiligt. (Om du inte har handleder på 19cm eller mer.
YG-ring är också mys
![]()
Tack! Extra alltDen där tavlan var riktigt jävla nice!!![]()

Ja, det var kanske dig jag kontaktade... ångrar mig att jag inte knep den.Ja den är verkligen stört bra, vilar säkert hos en ev mina nära vänner för tillfället
Blå diamanttavla, slät ring, roulett och hidden-jubilee... Föll pladask!
Det är de, en av dem! Vet att de finns/fanns en annan också, lite äldre årsmodell tror jag? Denna är en -16
Jag har köpt just denna 3 ggr och sålt den Via forumet 2 gånger (tror jag)Har för mig att vi har pratat om den vid något tillfälle? Eller om du hörde av dig precis efter att den blev såld?
Bonus!
![]()
![]()