Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer överens med min bild.Jag, som är långt ifrån någon expert, har aldrig sett en DJ på 34mm. Däremot finns ju 'Date' som är på 34mm.
Den här sammanställningen verkar hålla med:
http://www.interwatches.com/rolex-history
Inspirerad av Vaniljglass bild skaffade jag ett vintagemocka till min DJ, men vete fan om det blev så bra?
Vad tycker ni?
Tror mer på ett svart eller mörkbrunt krokoband till den silvriga tavlan.
Speglas annorlunda. Bara silver . Har sett helståls date med index och logga i guld . Snyggt !Är loggan i guld och index i Silver eller speglas bara ljuset olika? Om loggan är i guld är det en tvåton i min smak..
Gillar den!! Den blåa tavlan är så vackerGrattis! en 1603 är alltid rätt.
Bara att leta upp en jubileelänk, min -73:a säger hej!
Experterna, hjälp tack!
Om jag lyckas hitta en trevlig vintage datejust 'head only' för rimlig peng. Vad skulle en länk kosta inkl end links? Är det någon skillnad i pris mellan oyster o president, dvs är det ngn länktyp som är mer eftertraktad?
Några tips på var man köper länk?
Thx!
Familjefoto. Två 1601 med silver respektive blå tavla, båda sent 60-tal. Fruns1500 i gråbrunt från -81.
Den blåa är favorit just nu men det beror till viss del på att den är senast inkommen. Snyggast är nog 1500:ans tavla.Fint gäng! Vilken är favoriten?
Ja, gillar den skarpt. 1500 an.Den blåa är favorit just nu men det beror till viss del på att den är senast inkommen. Snyggast är nog 1500:ans tavla.
Räkna med 2-3000 för en bra jubileelänk, och över 4 för en bra oysterlänk. Presidentlänkar kommer du inte att hitta i stål.
Leta på vintagerolexmarket.
Väldigt fin tavla på den där! Med alldeles supervit lysmassa.
Fin "line up". 1500an är riktigt fin! Skulle inte ha något emot en i sådant skick!Familjefoto. Två 1601 med silver respektive blå tavla, båda sent 60-tal. Fruns1500 i gråbrunt från -81.
Väldigt fin tavla på den där! Med alldeles supervit lysmassa.
Är det en servicetavla? (Skicket och "T swiss made T" antyder det, men jag kan ju ha fel...). Luminova?
Boetten ser för övrigt ut att vara i fint skick den också!
mvh A
"T SWISS T", enbart på tavlor till 160X, om jag minns rätt.Riktigt fin tavla ja =) Gillar att den i starkt ljus blir mattgrå.
Det är en servicetavla, dock med dålig lume. Berätta gärna hur du kunde luska ut det? Vad brukar det stå om det inte står T swiss made T?
Boetten är riktigt fin. Den är visseligen polerad (för någon månad sedan innan jag köpte den) men väldigt bra gjort med jämna övergångar och jämna luggar.
Batteri eller automat?
Räfflat eller slät ring?
Länk eller skinn?
Har en fråga om DJ. Har inte DJ alltid varit 36 mm? Fick ett svar här på KS på en liknande fråga men vill reda ut dett en gång för all.. Saken är att det dyker upp en del annonser som säger 34 mm. Här är ett exempel: http://www.bobswatches.com/vintage-rolex-datejust-two-tone-1601.html
Om det funnits 34 mm så kan jag tänka mig det de första åren men inte mer. Annonser kan ju såklart nli fel. Men det tycker jag är extremt slarvigt!
Oj vad fin! Men tyvärr måsta jag gå för en med ljus tavla. När jag ser den där tänker jag att DJ är som vintage Omegor. Det tar aldrig slut. Det finns hur många fina kombinationer som helst. Men kanske skulle börja samla..? Men just nu kan jag nog inte prioritera det, men tanken lockar. De är ju attraktivt prissätta.http://www.blocket.se/malmo/Rolex_Datejust_1601_med_nytt_laderband_49420806.htm?ca=11&w=3
Annonstips. Du ville väl ha dom där visarna? Iofs mörk tavla, men fin.
Skulle gissa att den där tavlan är ommålad.http://www.blocket.se/malmo/Rolex_Datejust_1601_med_nytt_laderband_49420806.htm?ca=11&w=3
Annonstips. Du ville väl ha dom där visarna? Iofs mörk tavla, men fin.
Skulle gissa att den där tavlan är ommålad.
Det handlar ofta om en känsla man får efter att ha sett många ur. Men jag skulle väl säga, texten, ocentrerade indexmarkeringar, färgen och lysmassan. Men då detta är en liten bild är det i detta lägen endast gissningar.Av nyfikenhet, och för att jag vill lära mig: hur gör du den bedömningen? Är det skillnaden mellan färgen på lysmassa på visare och tavla som avslöjar den?
//Johan
Det handlar ofta om en känsla man får efter att ha sett många ur. Men jag skulle väl säga, texten, ocentrerade indexmarkeringar, färgen och lysmassan. Men då detta är en liten bild är det i detta lägen endast gissningar.
Sen skulle väl inte 1601/3 ha 'swiss made'; eller hur var det nu Per?Det handlar ofta om en känsla man får efter att ha sett många ur. Men jag skulle väl säga, texten, ocentrerade indexmarkeringar, färgen och lysmassan. Men då detta är en liten bild är det i detta lägen endast gissningar.