• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Gummo

Joker
2-Faktor
Avslutar morgonens spamattack och trippelpost av denna 1600 från 1964. Från den tiden man kunde göra vackra visare:)
image.jpeg
image.jpeg
 

Mvnordlander

Cartier
Letar datejust och kommer inte upp något på köp och sälj som matchar mina krav och har därför börjat kolla på Chrono24. Jag har hittat en som jag tycker ser bra ut men det oroar mig att det är några sorts fläckar på datumet som liknar rost. Är detta något man ska oroa sig över? Tror ni det kan ha kommit vatten i klockan och det är därför den ser ut som den gör?
1601.jpg

Länken ser nog rätt bra ut. Det ska vara en länk från 80-talet enligt säljaren, finns dock ingen bild på stretchen. Men vad tror ni om denna?
1601 länk.jpg

Skickar även med en länk till annonsen ifall någon är intresserad att titta. Uppskattar all hjälp. http://www.chrono24.es/rolex/datejust-1601--id4420703.htm
 

Fillefurtado

Breitling
Stora frågan..Blå lr svart 116234!!Svårt o bestämma mig!!!!har en blå dykare..så kanske svart på denna? Vore väldigt tacksam om någon hade några schyssta bilder o jämföra med:eek::):greedy:
 
Blivit erbjuden att köpa en Datejust ref 16030.
Full genomsyn av Rob 31/10-14, kvitto finns.

Säljaren begär 18500kr för klockan. Anses detta som ett rimligt pris?
Förstått att dessa ej har en bezel gjord i ädelmetall.

IMG_3089.JPG


IMG_3083.JPG
IMG_3084.JPG
 

kamme

Breitling
Såg en annons på en 1603 (har jag för mig att det var) där säljaren skrev att serienummret var delvis bortnött. Är detta ett vanligt fenomen eller bör man dra öronen åt sig? Klockan var en tidig 60-talare med jubilee så jag kan tänka mig att en rasslig länk kan skava på serienummret. Vad säger ni med mer erfarenhet?
 

kamme

Breitling
Såg en annons på en 1603 (har jag för mig att det var) där säljaren skrev att serienummret var delvis bortnött. Är detta ett vanligt fenomen eller bör man dra öronen åt sig? Klockan var en tidig 60-talare med jubilee så jag kan tänka mig att en rasslig länk kan skava på serienummret. Vad säger ni med mer erfarenhet?

Ingen som har en åsikt om detta?
 

AndersE

Cartier
2-Faktor
Tycker att det låter som ett väldigt bra pris. Tror dock att tavlan är av senare datum, men kan ha fel.
Blivit erbjuden att köpa en Datejust ref 16030.
Full genomsyn av Rob 31/10-14, kvitto finns.

Säljaren begär 18500kr för klockan. Anses detta som ett rimligt pris?
Förstått att dessa ej har en bezel gjord i ädelmetall.

IMG_3089.JPG


IMG_3083.JPG
IMG_3084.JPG
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Okej behöver någonting bytas eller köpas förutom remmen då?
Clasp och allt från länken bara flyttas över?
Hur ska du kunna flytta låset från länken tänker du? Du får nog köra på det lås remmen har, alt köpa en rem 20mm mot 16mm och sedan köpa ett Rolex törnlås (pin buckle). Ligger på 1000 kr hos AD.
 

davvaer

Omega
nej som jag sa jag har ingen aning.. därför jag undrar. Jag fick med en rubber b en gång till en 116618 och då flyttade man över låset från original länken.


Hur ska du kunna flytta låset från länken tänker du? Du får nog köra på det lås remmen har, alt köpa en rem 20mm mot 16mm och sedan köpa ett Rolex törnlås (pin buckle). Ligger på 1000 kr hos AD.
 
Topp