• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20160929_072326-01.jpeg
 

Fillefurtado

Breitling
Har jag förstått rätt om det går bra att byta tavla på en 116200/34 om man vill variera sig lite ?
Vart gör man det smidigast, vad kostar tavlor och byte på ett ungefär ? Tack!! Mvh
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Har jag förstått rätt om det går bra att byta tavla på en 116200/34 om man vill variera sig lite ?
Vart gör man det smidigast, vad kostar tavlor och byte på ett ungefär ? Tack!! Mvh
japp, det går. Tavla ca 5k inkl byte. Bara byte (när du byter tillbaks) ca 1k.
Det görs med fördel hos AD. Jag skulle inte gjort det hos någon annan om det är en så ny klocka.
 

JoeyP

Breitling
Halloj, jag tänkte fråga om "roulette-datumvisare" är det endast speciella årgångar som har detta eller är det någonting man installerar själv i klockan? blivit helt förälskad i en 116200 som precis var uppe till salu..
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Halloj, jag tänkte fråga om "roulette-datumvisare" är det endast speciella årgångar som har detta eller är det någonting man installerar själv i klockan? blivit helt förälskad i en 116200 som precis var uppe till salu..
Normalt levereras det tillsammans med vissa tavlor (bl.a. Blå och tuxedo). Det kan gå att eftermontera, lite beroende på hur strikt AD är har jag för mig.

Ovan gäller 6-siffriga ref. Övriga har jag inte alls koll på.
 

Orson

Omega
2-Faktor
Det bästa med den silvriga är att den smälter in fint oavsett kläder + att den har hög "blingfaktor". Det sämsta är den är lite tråkig vissa dagar.
14761698911461672311410.jpg

Är själv ute efter en Dj(116234) men det som gör mig lite fundersam är just det, att ibland kan dom se sjukt tråkiga ut men på nästa bild se hur "blingiga" ut som helst. Vad är det som gör att den ser så tråkig ut ibland? :bag:
 

JoeyP

Breitling
Normalt levereras det tillsammans med vissa tavlor (bl.a. Blå och tuxedo). Det kan gå att eftermontera, lite beroende på hur strikt AD är har jag för mig.

Ovan gäller 6-siffriga ref. Övriga har jag inte alls koll på.
Priser har du någon koll på det isåfall? Gillade den enkla detaljen något fruktansvärt!
 

JoeyP

Breitling
Är själv ute efter en Dj(116234) men det som gör mig lite fundersam är just det, att ibland kan dom se sjukt tråkiga ut men på nästa bild se hur "blingiga" ut som helst. Vad är det som gör att den ser så tråkig ut ibland? :bag:
Gillar enkelheten med dom (personligen) sen att man kan bära dom i princip till vad som helst. Gillar gubbstuket skarpt!
 

JoeyP

Breitling
Jag frågade längre bak i tråden en gång i tiden och fick till svar att det skulle gå på typ 1500 spänn. Bytte aldrig på min dock så jag kan inte bekräfta summan men det känns helt klart överkomligt...
Det var helt ok med tanke på att det är en mindre ändring, jag kan gå igenom bergströms för att göra denna ändring?
 

Erik.W

Omega
Är själv ute efter en Dj(116234) men det som gör mig lite fundersam är just det, att ibland kan dom se sjukt tråkiga ut men på nästa bild se hur "blingiga" ut som helst. Vad är det som gör att den ser så tråkig ut ibland? :bag:
Monokromt med silver + silver. Snyggt för att det blir en harmoni och ögat ser helheten. Blå tavla ger kontrast vilket gör att ögat ser tavlan först.
 

Orson

Omega
2-Faktor
Monokromt med silver + silver. Snyggt för att det blir en harmoni och ögat ser helheten. Blå tavla ger kontrast vilket gör att ögat ser tavlan först.
Det har du ju rätt i, men tycker i helhet att klockan tyvärr kan se lite tråkig ut ibland. Vet som sagt inte vad det är som gör det, om det är ljuset, repor eller bara en matt länk. Men blir lite orolig för hur jag ska ta emot den men det kommer nog gå bra, vill helst ha en med blå tavla och roulettedatum
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tyvärr ingen prisuppgift på servett idag @Kejsaren & @johanpascu. Har dock inte varit några problem tidigare att köra roulette till vilken tavla du vill, trots reglerna som säger annat... Jag har haft vit, två tuxedo samt en blå med diamanter och jag har haft roulette på alla. På min första tuxedo vet jag att Nymans Ur byggde ihop den till mig - tavla, länk och datum.

Bäst är att fråga! Vet att vissa AD är lättare. Personligen skulle jag ha gått till Krons eller Nymans Ur.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det har du ju rätt i, men tycker i helhet att klockan tyvärr kan se lite tråkig ut ibland. Vet som sagt inte vad det är som gör det, om det är ljuset, repor eller bara en matt länk. Men blir lite orolig för hur jag ska ta emot den men det kommer nog gå bra, vill helst ha en med blå tavla och roulettedatum
Matt länk?? Jubilee har polerade mittlänkar o borstade längst ut.

Blått är snyggt det med. Och rosa.
 
Topp