• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

jabla

Sarlacc
Visa en bild på det dolda spännet, det är ju halva grejen:facepalm:
Fanns inte bättre än såhär i fånen.


WP_20161002_009.jpg
 

cornil

Cartier
Jag köpte min 116200 mitt i sommaren och den satt som en smäck på armen. Men nu när det börjar bli kallt så sitter den nästan lite för löst på armen. Det jag undrar är om det finns halvlänkar till superjubilee-länken då jag tror att det kan bli för tigh att ta bort en hel länk?
20161014_155256-01.jpeg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag köpte min 116200 mitt i sommaren och den satt som en smäck på armen. Men nu när det börjar bli kallt så sitter den nästan lite för löst på armen. Det jag undrar är om det finns halvlänkar till superjubilee-länken då jag tror att det kan bli för tigh att ta bort en hel länk?
20161014_155256-01.jpeg
Tyvärr finns det inte. Däremot finns det 1,5 länkar vilket i praktiken blir nästan samma sak. Jag har för mig att de kostar som en helkväll på krogen (ca 1500kr). Behöver ingen så inga bilder.

Jag förstår ditt problem. Även på vintern kan jag tycka att den sitter tight om man är lite svullen... Och löst om det är kallt. Kanske skulle försöka sig att få på ett clasp med glide lock...
 

cornil

Cartier
Tyvärr finns det inte. Däremot finns det 1,5 länkar vilket i praktiken blir nästan samma sak. Jag har för mig att de kostar som en helkväll på krogen (ca 1500kr). Behöver ingen så inga bilder.

Jag förstår ditt problem. Även på vintern kan jag tycka att den sitter tight om man är lite svullen... Och löst om det är kallt. Kanske skulle försöka sig att få på ett clasp med glide lock...
Det är väl lite av ett i-landsproblem. Jubileelänken är ju riktigt härlig. Jag köpte mig ett ödleband på Rob E. förra helgen när jag var på besök i Stockholm, får väl köra lite med det vintertid. Tack för svar!
 

Rookien

Panerai
Jag köpte min 116200 mitt i sommaren och den satt som en smäck på armen. Men nu när det börjar bli kallt så sitter den nästan lite för löst på armen. Det jag undrar är om det finns halvlänkar till superjubilee-länken då jag tror att det kan bli för tigh att ta bort en hel länk?
20161014_155256-01.jpeg
Finns halvlänkar till super jubille, Rob E har dem i lager.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Jag hade varit beredd att pröva en 38/39.
Säkert en optimal storlek!
Jag har en 116200 (36mm) som jag tycker sitter kanon på mig, därför blev jag lite överraskad över att nya DJ 41 satt så bra som den gjorde.
Har du inte provat 41:an, så gör det, stirra dig inte blind på siffrorna:)
 
Topp