• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
1501
81B85277-34F6-46C1-AECC-DAE72FD32CFE.jpeg
 

Baywatch

Omega
Någon som har erfarenhet av Hodinkee calfstrap på vintage DJ och kanske sitter på inspirationsbilder?

Tänkte lägga en beställning från dem så om ngn vill va med på gruppläp och dela frakt kan vi styra upp det.
 

Tapiren

Cartier
Jag sitter och spanar efter ett komplement till min DJ, tänkte uppgradera till en sexsiffrig, men hittar inte riktigt den kombination jag önskar.

Vad kostar det att byta tavla på en klocka med sexsiffrig referens? Både själva bytet och en bättre begagnad tavla?

Vilken marknad tittar man på för begagnade tavlor, utöver KS? Ebay?

Såhär ser nuvarande klockan ut, jag tänkte komplettera med en nyare i helstål. Så lika, men ändå så olika. Lite då och då funderar jag på att sälja och köpa en ny men så fort jag drar på mig denna blir jag som förälskad på nytt, och i kvällsljus gör den sig extra bra.

145A08EB-4825-46EC-AEBC-467E2569195E.jpeg
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag sitter och spanar efter ett komplement till min DJ, tänkte uppgradera till en sexsiffrig, men hittar inte riktigt den kombination jag önskar.

Vad kostar det att byta tavla på en klocka med sexsiffrig referens? Både själva bytet och en bättre begagnad tavla?

Vilken marknad tittar man på för begagnade tavlor, utöver KS? Ebay?

Såhär ser nuvarande klockan ut, jag tänkte komplettera med en nyare i helstål. Så lika, men ändå så olika. Lite då och då funderar jag på att sälja och köpa en ny men så fort jag drar på mig denna blir jag som förälskad på nytt, och i kvällsljus gör den sig extra bra.

145A08EB-4825-46EC-AEBC-467E2569195E.jpeg
Klart du ska ha en sexsiffrig som komplement :)

Endast tavelbyte går på en tusenlapp hos AD, priserna på begagnade tavlor varierar väldigt, men du får nog räkna med minst 1,5 k. En helt ny tavla inkl. byte landar på ca 5'.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Bild på baksidan av ändlänk/boett?

Let’s not go there... för mkt prisdiskussioner redan. 1000 eller 1500 är nog sak samma i sammanhanget eftersom den är rätt saftigt prissatt. Jaja each to their own, och prisdiskussioner är inte relevant.
Kanske bättre om du skickar ett PM till den berörde istället för tjafsa vidare här?
 

Baywatch

Omega
Kanske bättre om du skickar ett PM till den berörde istället för tjafsa vidare här?
Jag påpekade en gång att han använt tråden felaktigt vid upprepade tillfällen, det är inte tjafs.

Jag ställer en relevant fråga kring modellen, det är absolut inte tjafs. (Allmänintresse att veta om det kan finnas glipor mellan ändlänk och boett på 116200).

Varför PM? Forumet är ett forum, inte en chatt.

@closetplayer har du lust att visa ändlänken?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag påpekade en gång att han använt tråden felaktigt vid upprepade tillfällen, det är inte tjafs.

Jag ställer en relevant fråga kring modellen, det är absolut inte tjafs. (Allmänintresse att veta om det kan finnas glipor mellan ändlänk och boett på 116200).

Varför PM? Forumet är ett forum, inte en chatt.

@closetplayer har du lust att visa ändlänken?
Ignore på dig direkt.
 

Baywatch

Omega
Ignore på dig direkt.
Sakligt bemötande från din sida?
Ignore på dig med i så fall, ingen större förlust då du endast verkar posta bilder på din klocka i soffan och ölglas.

Ontopic:

- med tanke på hur skev ändlänken ser ut, i kombination med följande inlägg (se nedan) användaren skrev så är det inte alls otänkbart att länken kan vara ett hemmabygge med ändlänkar som inte är avsedda för modellen.

Skärmavbild 2018-08-06 kl. 09.54.45.png
 

niklashager

Breitling
Fick en Datejust 1601 i mars av min fru. Hon köpte den av en medlem här på KS, och den kom utan servicehistorik. Den håller tiden bra och när jag var inne i en Rolex-butik i Milano för att få hjälp med att korta länken, så kommenterade urmakaren att han tyckte att den lät bra och såg ut att gå fint.

Jag undrar lite hur man vet när det är dags för service? Finns det några risker med att vänta med service tills klockan ex. drar sig väldigt mycket?

Tack på förhand!
 
Topp