• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Fick ju faktiskt själv hem en DJ idag
IMG_20200731_185933_578.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jamen då är det nog jag som har lärt mig något idag. Spännande köp. Hoppas få se den live någon dag.
Ska helt ärligt säga att jag bara förutsatte att allt var ok när jag köpte av en så erkänd Rolexdealer. Men ja nu när jag googlade ser typ alla likadana ut. Skönt! Borde börja göra research innan jag köper klockor... :D

Klart vi fixar livetitt! Du har några jag gärna tittar på :)
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag är nybörjare på Rolex, men har länge varit sugen på en Datejust och känner en särskild dragning till 1625 Turnograph. Jag är dessutom väldigt förtjust i helguld! Därför blev jag lite upphetsad när den här dök upp på tratten, men några varningsklockor ringer, så jag undrar vad ni säger? Säljaren hävdar att det är en 1601 i annonsen och vidhåller detta när jag frågar och säger också att Antikurmakaren i Malmö sagt att den är helt original. Tavlan har ju en del patina, vilket jag inte har något emot, men är texten verkligen rätt? Borde det inte stå ”SUPERLATIVE CHRONOMETER OFFICIALLY CERTIFIED” och inte bara “OFFICIALLY CERTIFIED CHRONOMETER“? Och är det inte en 1625?
https://www.tradera.com/item/409811592
868C2320-E202-456D-B79F-7F9BEFEB9862.jpeg
 

luet

Omega
2-Faktor
Någon som har koll på vilken bredd på skruvmejsel och bandverktyg som funkar bäst till 6siffriga dj? Tänker främst från bergeon!
 
Topp