• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Kloker

Cartier
Hade väldigt gärna köpt en grön, men vet inte hur jag ska lyckas få tag på en utan att behöva betala sjuka gråpriser.
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Fråga. Vad för tavla skulle ni välja på en Datejust 36: Svart, Silver eller Mint Grön? (Exkluderad blå då jag redan har en blå urtavla på en annan klocka)
Helt beroende på referens, om det är en ny sexsiffrig:
1. Grön
2. Svart (Tycker den nya svarta Bright Black är vansinnigt läcker i olika ljus)
3. Silver

Vid fyra/femsiffrig:
1. Silver
2. övriga färgalternativ
3. svart
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Fråga. Vad för tavla skulle ni välja på en Datejust 36: Svart, Silver eller Mint Grön? (Exkluderad blå då jag redan har en blå urtavla på en annan klocka)
Jag har en silver 126200 beställd. Känns som den mest "klassiska" DJ-färgen, speciellt med jubilee. Är ingen super-fan av blåa tavlor i allmänhet, svart är lite för trist och livlöst och grön tror jag att jag hade tröttnat på ganska snabbt.
 

Gorlami

Omega
Tänker mer om den gröna tavlan är mer av en trend likt andra udda tavlor eller om den är här för att stanna?
Vad gäller svart tavla så är den sjukt läcker men tänker att om man i framtiden ska köpa en submariner eller GMT i svart tavla så kanske man tröttnar om man råkar svart tavla allt för många år. Vad tror ni?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tänker mer om den gröna tavlan är mer av en trend likt andra udda tavlor eller om den är här för att stanna?
Vad gäller svart tavla så är den sjukt läcker men tänker att om man i framtiden ska köpa en submariner eller GMT i svart tavla så kanske man tröttnar om man råkar svart tavla allt för många år. Vad tror ni?
Försök få den gröna om du kan. Kommer vara het många år framåt.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
126233
28CB6A69-D20B-4BF7-8F6D-3B97B469CD99.jpeg
 

Esquared

Cartier
Fråga. Vad för tavla skulle ni välja på en Datejust 36: Svart, Silver eller Mint Grön? (Exkluderad blå då jag redan har en blå urtavla på en annan klocka)
utan tvekan den svarta! Sunbursten på 126200 är riktigt tjusig, och den "mintgröna" är aningen för mörk för herrns tycke (och är inte alls mintgrön irl), och silver möjligen för tråkig :)
 

PJZ

Cartier
Någon som besitter en 116138? Börjar bli orimligt sugen på att införskaffa en... lättare än sagt än gjort dock.

Bilder uppskattas :)
 

Kloker

Cartier
Vad är referensnumret på den oysterlänk som kommer med 126234 och finns det halvlänkar att köpa som passar till den?
 
Topp