• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

MrJL

Omega
2-Faktor
Glass och hojkörning hör väl ihop?? Det lär jag iaf dom jag övningskört med... :)
Tex igår när ena adepten höll på med lågfartsövningen så gick vi andra och åt glass 😁
Det är ju därför man kör, för att kunna åka och äta glass och svettas :D
Hade varit trevligt med en öl men det får man ta när man kommer hem.

Jag bytte till led-lampa och installerade miniblinkers på hojen, det märkliga är att de blinkar i rätt hastighet ca 4 gånger och sen börjar de blinka snabbt. Någon som vet vad det kan bero på?
Borde väl antingen vara snabbt eller rätt hastighet?
Blev bra tycker jag. Galet små:

IMG_3167.jpeg

IMG_3172.JPG

IMG_3173.jpeg

IMG_3195.JPG

Syns knappt och är ganska starka tycker jag.
Nu börjar hojen bli rätt bra, skulle bara behöva böja till sadeln bak så jag inte glider av när jag gasar....
 

Hrvatista

Omega
2-Faktor
Första turen för denna skönhet till landet 😍
Vilken skillnad det är mellan däck och däck, Pirelli Diablo Corsa II som sitter på denna inger en sån skön och säker greppkänsla, kul som fan på våra kurviga vägar 🏍💨💨

Sköt om er och kör försiktigt!
Glad midsommar ☀️💐

F13CC41D-1C95-403A-97A1-D4028B24C551.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Det är ju därför man kör, för att kunna åka och äta glass och svettas :D
Hade varit trevligt med en öl men det får man ta när man kommer hem.

Jag bytte till led-lampa och installerade miniblinkers på hojen, det märkliga är att de blinkar i rätt hastighet ca 4 gånger och sen börjar de blinka snabbt. Någon som vet vad det kan bero på?
Borde väl antingen vara snabbt eller rätt hastighet?
Blev bra tycker jag. Galet små:

IMG_3167.jpeg

IMG_3172.JPG

IMG_3173.jpeg

IMG_3195.JPG

Syns knappt och är ganska starka tycker jag.
Nu börjar hojen bli rätt bra, skulle bara behöva böja till sadeln bak så jag inte glider av när jag gasar....
Riktigt läcker! Kanske kan vi få ihop en HD-klock-sväng innan säsongen är över?

Ang dina blinkers, du behöver installera ett blinkersrelä. Vet inte exakt vilket men tror du hittar lätt på nätet alt ring å fråga Part Stop så hjälper de dig på rätt väg.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Riktigt läcker! Kanske kan vi få ihop en HD-klock-sväng innan säsongen är över?

Ang dina blinkers, du behöver installera ett blinkersrelä. Vet inte exakt vilket men tror du hittar lätt på nätet alt ring å fråga Part Stop så hjälper de dig på rätt väg.
Vore trevligt helt klart om det går att få till.
Jag är medveten om att det kan behövas relä, men det som är konstigt är att de blinkar i rätt hastighet två 4 blink och sen går det snabbare.
Behövs relä så brukar det väl blinka snabbt direkt?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Vore trevligt helt klart om det går att få till.
Jag är medveten om att det kan behövas relä, men det som är konstigt är att de blinkar i rätt hastighet två 4 blink och sen går det snabbare.
Behövs relä så brukar det väl blinka snabbt direkt?
Min erfarenhet av el på MC är att inget, absolut inget är logiskt 😅 min gissning är således fortfarande relä
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Vad i hela världen hände?
Jisses!

Vad hände? Skönt att du verkar någorlunda hel i alla fall
Något kring spridaren sprack och sköt ut rejält med bensin. Kände hur hela benet blev blött när jag körde, kände efter med handen, luktar bensin tänkte jag. Sen på en sekund var hela hojen i lågor tillsammans med mina bensindränkta jeans. Hoppade av brinnandes i farten men kom undan utan ett enda blåmärke. Bara brännskadad, och en hoj fattigare. Så överlag var det en rätt bra första olycka ☀️ Och nu får man ju köpa en ny hoj till sommaren!

Ambulanspersonalen var grym också. Gav mig en rejäl dos morfin sen vände dom om bilen när hojen var släckt och lät mig ta ett sista farväl
714800C3-F03E-489F-96C5-4798ECFA1F3C.png
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Något kring spridaren sprack och sköt ut rejält med bensin. Kände hur hela benet blev blött när jag körde, kände efter med handen, luktar bensin tänkte jag. Sen på en sekund var hela hojen i lågor tillsammans med mina bensindränkta jeans. Hoppade av brinnandes i farten men kom undan utan ett enda blåmärke. Bara brännskadad, och en hoj fattigare. Så överlag var det en rätt bra första olycka ☀️ Och nu får man ju köpa en ny hoj till sommaren!

Ambulanspersonalen var grym också. Gav mig en rejäl dos morfin sen vände dom om bilen när hojen var släckt och lät mig ta ett sista farväl
714800C3-F03E-489F-96C5-4798ECFA1F3C.png

Oj vilken upplevelse, skönt att det gick bra för dig, motorcyklar är saker som går att ersätta. Vad var det för hoj?
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Något kring spridaren sprack och sköt ut rejält med bensin. Kände hur hela benet blev blött när jag körde, kände efter med handen, luktar bensin tänkte jag. Sen på en sekund var hela hojen i lågor tillsammans med mina bensindränkta jeans. Hoppade av brinnandes i farten men kom undan utan ett enda blåmärke. Bara brännskadad, och en hoj fattigare. Så överlag var det en rätt bra första olycka ☀️ Och nu får man ju köpa en ny hoj till sommaren!

Ambulanspersonalen var grym också. Gav mig en rejäl dos morfin sen vände dom om bilen när hojen var släckt och lät mig ta ett sista farväl
714800C3-F03E-489F-96C5-4798ECFA1F3C.png
Skönt att du klarade dig! 🙂
Kan inte annat än gilla räddningspersonal som ger det där lilla extra mitt i ett kaos😍
Krya på dig nu och ut på hojjakt så du kommer upp på sadeln igen😀
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Något kring spridaren sprack och sköt ut rejält med bensin. Kände hur hela benet blev blött när jag körde, kände efter med handen, luktar bensin tänkte jag. Sen på en sekund var hela hojen i lågor tillsammans med mina bensindränkta jeans. Hoppade av brinnandes i farten men kom undan utan ett enda blåmärke. Bara brännskadad, och en hoj fattigare. Så överlag var det en rätt bra första olycka ☀️ Och nu får man ju köpa en ny hoj till sommaren!

Ambulanspersonalen var grym också. Gav mig en rejäl dos morfin sen vände dom om bilen när hojen var släckt och lät mig ta ett sista farväl
714800C3-F03E-489F-96C5-4798ECFA1F3C.png
Alltid lite extra jobbigt när fellow bikers råkar illa ut. Skönt att det gick bra. ❤️
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Oj vilken upplevelse, skönt att det gick bra för dig, motorcyklar är saker som går att ersätta. Vad var det för hoj?
Bmw K100?
Shit, @Kaptenens , det där hade kunna gått sju resor värre, snacka om änglavakt i en eländig situation!
BMW k75 lite inbyggd till café racer. Hade inte allt för mycket kärlek till just den av alla mina hojar så den separationen är inte för jobbig!
Helvete!! Vilken otrolig tur du hade. Mardröm att börja brinna när det inte finns vatten i närheten...
Skönt att du klarade dig ok. Brännskador är också ett helvete så hoppas att de är milda.
Ja speciellt dränkt i bensin. Svårt att uppskatta tid just där och då men tror ändå benet brann minst 30-40 sekunder för jag hann ändå tänka att helvete skiten släcks inte, ta av mig ryggsäcken och började kväva större partier eld än jag kunde med händerna
Inte allt för milda. Finns mycket mumsiga bilder men dom blir nog inte för uppskattade att visa upp här i tråden! 🔥

Tack alla för er omtanke. Ta hand om er å vägarna!
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Skönt att ni klarade er.
Eld i fordon är aldrig bra, eld i fordon nära skrev absolut värre, men om möjligheten finns att välja, så tar jag hellre full tank än tom.
Enkel film på ämnet:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har en vän som letar efter en sån här. Han har bara den här bilden. Någon som vet mer och vad det är för modell? Tydligen tillverkas den inte längre, mer än så vet jag inte.
IMG_0016.jpg
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Jag har en vän som letar efter en sån här. Han har bara den här bilden. Någon som vet mer och vad det är för modell? Tydligen tillverkas den inte längre, mer än så vet jag inte.
IMG_0016.jpg
Det är en Softtail. Och troligtvis en breakout som ovanstående säger. Men fat bob, low rider, sport glide, street bob, fat boy och breakout är i grund och botten nästan exakt samma motorcykel. Samma ram, samma motor (med liten skillnad i cc 1750/1870/1920) Dom byter fälgar, gaffel och lack och sen kallar det en "ny" modell. Lika limiterade som alla special edition Hublot. Sen visst jag förstår att alla inte kan/vill byta däck och gaffel eller lacka om en tank utan vill ha en färdig produkt
Men värt att veta när nypriset diffar från 168 000-269 000.
 
Topp