Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna sägs vara opoleradNågon som har ett exempel på en NOS boett på en DD och en boett som är typ motsatsen?
Denna sägs vara opolerad
Denna sägs vara opolerad
En gammal tråd på VRF... Tyvärr ingen annonsVart har du hittat den? Ser ju helt oanvänd och orörd ut. Eller nypolerad/lasrad.
Jag undrar hur en opolerad 1803:a ser ut.Svår bild och jag vet inte vad JakobZ syftar på.
Tänk på att 180x och 180xx inte har samma boetter. Den som Mr_Jonas visar är en 1803 som Steve P lagt ut, jag säger inte emot Steve.Jag undrar hur en opolerad 1803:a ser ut.
Tänk på att 180x och 180xx inte har samma boetter. Den som Mr_Jonas visar är en 1803 som Steve P lagt ut, jag säger inte emot Steve.
Iom att all slutfinish gjordes för hand back in the days så skiljde dom en del även när dom lämnade fabrik nya.Jag undrar hur en opolerad 1803:a ser ut.
Iom att all slutfinish gjordes för hand back in the days så skiljde dom en del även när dom lämnade fabrik nya.
Tänk på att 180x och 180xx inte har samma boetter. Den som Mr_Jonas visar är en 1803 som Steve P lagt ut, jag säger inte emot Steve.
Intressant. Det visste inte jag. Vad är skillnaderna i de olika boetterna?
Dessutom så passar inte en presidentlänk från 1803 på en 18038 och vise versa.Intressant. Det visste inte jag. Vad är skillnaderna i de olika boetterna?
18038
1803
bilder från hqmilton.com
Dessutom så passar inte en presidentlänk från 1803 på en 18038 och vise versa.
Man förstår att det är skillnad mellan boetterna här, men 1803an är i förhållande till 18038an betydligt mer polerad.18038
1803
bilder från hqmilton.com
Man förstår att det är skillnad mellan boetterna här, men 1803an är i förhållande till 18038an betydligt mer polerad.
DD ref 118205 på presidentlänk som jag tycker fick ett riktigt lyft med den bruna tavlan.
Det fantastiska är att tavlan ändrar skepnad helt beroende hur ljuset träffar...
Ursäkta dom dåliga bilderna som aldrig kommer att platsa i yonsson KS blad...
18038 har framförallt högre boettsidor. Även glasringen är högre. Bitigare helt enkelt.Berätta!
18038 har framförallt högre boettsidor. Även glasringen är högre. Bitigare helt enkelt.
Fan,tar du efter englund? Förstår inget du skriver. 1803an är väl rätt självklar? Tillrundat och låga bandhorn. För att avgöra hur det står till måste man dock ha bättre bilder. Speciellt bilder rakt från boettsidan är användbara, precis därför man aldrig ser dem i annonser.Tack. Tänkte dock på hur du ser att 1803:an är mer polerad.
Så skrev jag 20/12 och det kostade på att vara med här men jag ångrar det inte.Känner också att det kommer att kosta för att kunna bidra här
Så skrev jag 20/12 och det kostade på att vara med här men jag ångrar det inte.
Så skrev jag 20/12 och det kostade på att vara med här men jag ångrar det inte.