• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

HÄller med dig! Trevligaste Rollen och kanske den mest komfortabla klockan förutom 5164:an;)
image.jpg
Haha, upplever nog 5065 som den mest komfortabla klocka jag Àgt ;)

Jag tycker definitivt svart :) Även om den vita Ă€r kul i en samling dĂ„ man allt som oftast brukar ha mörkare tavlor pĂ„ övriga. Men det Ă€r samma sak varje gĂ„ng... Sophies Choice nĂ€r man stod med Exp2orna i handen...
HÄller med - svart hÄller bÀttre i lÀngden tycker jag. Egentligen skulle man ju haft en av varje.
Hoppas att 116500 nÄgon gÄng kommer ner pÄ rimliga prisnivÄer - jag har en mental spÀrr mot att handla för över listpris. Men det lÀr vÀl inte hÀnda.

HÄller med - svart hÄller bÀttre i lÀngden tycker jag. Egentligen skulle man ju haft en av varje.
Hoppas att 116500 nÄgon gÄng kommer ner pÄ rimliga prisnivÄer - jag har en mental spÀrr mot att handla för över listpris. Men det lÀr vÀl inte hÀnda.

Det blev sÄ för mig i valet om Exp2a iaf... Det blev svart! Haha ja, jag köpte faktiskt bÄda Explorer2 men anvÀnde mest svart sÄ den vita fick gÄ :D Ängrar mig givetvis idag!

Köp en hos AD? ;)

Det blev sÄ för mig i valet om Exp2a iaf... Det blev svart! Haha ja, jag köpte faktiskt bÄda Explorer2 men anvÀnde mest svart sÄ den vita fick gÄ :D Ängrar mig givetvis idag!

Köp en hos AD? ;)
SjÀlvklart!
Jag ringer Nymans imorrn och bokar en, sÄ kan jag köra över till Sthlm och hÀmta den pÄ tisdag kanske.
NÀr det gÀller Exp-2 sÄ köpte jag en vit, men den fick knappt nÄn handledstid alls sÄ jag bytte den mot en 16610LN istÀllet. Inget jag Ängrar!

SjÀlvklart!
Jag ringer Nymans imorrn och bokar en, sÄ kan jag köra över till Sthlm och hÀmta den pÄ tisdag kanske.
NÀr det gÀller Exp-2 sÄ köpte jag en vit, men den fick knappt nÄn handledstid alls sÄ jag bytte den mot en 16610LN istÀllet. Inget jag Ängrar!
ÄndĂ„ smidigt, bra nĂ€r det Ă€r enkelt :)
( Fniss ;) )
Nej det var ju en viss skillnad, förstÄr :) OCH din sub ju vÀldigt fin!

Den hÀr Àr skön.
Jag vÀntar en Daytona inom snar framtid, frÄn AD. Den vittavlade "Pandan".
Men jag kan inte fÄ den hÀr ur skallen!
Jag tycker den Àr (nÀstan) lika snygg som 116500 men flyger BETYDLIGT mkt lÀgre under radarn. Det finns ingen skrytfaktor pÄ denna modellen, vilket jag föredrar. 116500 fÄr ALLA att titta, likt 126710BLRO. Den hÀr skriker inte alls lika mkt.
Jag borde kanske skaffa mig en Daytona till framöver, om klockpriserna fÄr sig en rejÀl smÀll av den hÀr Coronasmittan och allt vad den slÀpar med sig i frÄga om ekonomiska kÀftsmÀllar pÄ allt som kan rÀknas in under kategorierna som inte betyder ren överlevnad eller att behÄlla huset.
Om priserna rasar sÄ kanske det kan vara vÀrt att köpa en 116520, om den skulle gÄ att fÄ för (Vi tar i frÄn tÄrna och rÀknar med att vÀldigt mÄnga blir av med jobbet) 100 k sek?

Eller Àr jag bara tar som tÀnker sÄhÀr? Borde jag öst spara de "100 k" eller lÀgga de pÄ en annan klocka eller köpa nÄgot annat Àn en (nÀstan) dublett av en klocka?

Grejen Àr bara att just 116520 kÀnns mer Stealth, mindre skryt, flÀskig pengar för stÄlklocka (men utan den keramiska ringen som alla kÀnner till), sÄ kanske tom Stealth wealth? - eller Àr det lika bra att gÄ direkt pÄ WEALTH. Patek, Vacheron, IWC portugieser perpetual..?

Kan det vara vÀrt att köpa en extra Daytona, för jag vill inte göra mig av med 116500 nÀr jag vÀl fÄtt tag pÄ en. Den fÄr följa mig genom livet.

*tÀnk tÀnk tÀnk*

Körde min pÄ OF innan :)
4A7E869E-09E2-4590-9934-CF97CE197573.jpeg
Detta var ingen dÄlig duo!

Jag skulle gÀrna ha ett OF till min framtida Daytona, mÄste man ha ÀndlÀnkarna, eller gÄr det bra utan?
Jag vill ha original Oyster Flex, inget Rubber B eller Everest.
Om nÄgon har en 116500 och ett OF, sÄ vore jag tacksam för bilder, bÄde med och utan ÀndlÀnkar.

Sen undrar jag hur svÄrt det Àr att fÄ tag pÄ ett OF utan en klocka som det eg ska sitta pÄ?
SlÀpper AD ivÀg dem hur som helst eller mÄste man visa upp en klocka?
Jag skulle vilja ha ett Oyster Flex och ett helborstat stÄlspÀnne, som till ex sub.

Vad kan jag tÀnkas fÄ betala gör den kombin?
DÄ slipper jag sitta och skriva isÀr armband om jag vill butavtill gummi, det Àr för mig vÀrt nÄgra k.
Tack pÄ förhand. Och ursÀkta om det blev en del OT..

Den hÀr Àr skön.
Jag tycker den Àr (nÀstan) lika snygg som 116500 men flyger BETYDLIGT mkt lÀgre under radarn. Det finns ingen skrytfaktor pÄ denna modellen, vilket jag föredrar. 116500 fÄr ALLA att titta, likt 126710BLRO. Den hÀr skriker inte alls lika mkt.
Jag borde kanske skaffa mig en Daytona till framöver, om klockpriserna fÄr sig en rejÀl smÀll av den hÀr Coronasmittan och allt vad den slÀpar med sig i frÄga om ekonomiska kÀftsmÀllar pÄ allt som kan rÀknas in under kategorierna som inte betyder ren överlevnad eller att behÄlla huset.
Om priserna rasar sÄ kanske det kan vara vÀrt att köpa en 116520, om den skulle gÄ att fÄ för (Vi tar i frÄn tÄrna och rÀknar med att vÀldigt mÄnga blir av med jobbet) 100 k sek?

Eller Àr jag bara tar som tÀnker sÄhÀr? Borde jag öst spara de "100 k" eller lÀgga de pÄ en annan klocka eller köpa nÄgot annat Àn en (nÀstan) dublett av en klocka?

Grejen Àr bara att just 116520 kÀnns mer Stealth, mindre skryt, flÀskig pengar för stÄlklocka (men utan den keramiska ringen som alla kÀnner till), sÄ kanske tom Stealth wealth? - eller Àr det lika bra att gÄ direkt pÄ WEALTH. Patek, Vacheron, IWC portugieser perpetual..?

Kan det vara vÀrt att köpa en extra Daytona, för jag vill inte göra mig av med 116500 nÀr jag vÀl fÄtt tag pÄ en. Den fÄr följa mig genom livet.

*tÀnk tÀnk tÀnk*
Att höra en Rolex Daytona kallas för "Stealth wealth" var nytt för mig.

Den hÀr Àr skön.

*tÀnk tÀnk tÀnk*
Beror vÀl pÄ hur mÄnga klockor du har rÄd med :) Personligen hade jag gÀrna adderat en vittavlad 116520 till samlingen, gillar ton-i-ton och att den flyger under radarn betydligt mer Àn min 116500

Beror vÀl pÄ hur mÄnga klockor du har rÄd med :) Personligen hade jag gÀrna adderat en vittavlad 116520 till samlingen, gillar ton-i-ton och att den flyger under radarn betydligt mer Àn min 116500
Ja. Jag Àr ju inte gjord av pengar.
Men den hÀr Coronasmittan lÀr stÀlla till det rejÀlt i ekonomierna för de flesta lÀnder, de flesta kommuner och sÀkert de flesta ickemiljonÀrer som samlar pÄ lite mer exklusiva klockor, vilket jagcyror kan göra att folk tvingas (mer eller mindre) att sÀlja sina klockor.
De flesta skulle hellre sÀlja klockorna Àn tvingas sÀlja bostaden.
Och det ser ut att bli köparens marknad inom nÄgot Är (min personliga analys) och dÄ sjunker priserna naturligtvis.

SÄ, jag har vÀl inte rÄd med hur mkt som helst, men jag kÀnner, precis som du, att 116520 flyger BETYDLIGT lÀngre under radarn Àn 116500 med sin keramiska Bezel, som gjort den lÀttigenkÀnlig dör halva vÀrlden. Vilket tyvÀrr nog kan göra den till lite av en skrytklocka..

Vi fÄr se hur det utvecklar sig. :)

SÄ, jag har vÀl inte rÄd med hur mkt som helst, men jag kÀnner, precis som du, att 116520 flyger BETYDLIGT lÀngre under radarn Àn 116500 med sin keramiska Bezel, som gjort den lÀttigenkÀnlig dör halva vÀrlden. Vilket tyvÀrr nog kan göra den till lite av en skrytklocka..
Jag tror du överskattar allmÀnhetens kunskap om klockor.
95% av svenskarna vet inte vad en Rolex Daytona Àr förrÀn du berÀttar det för dem.
De kvarvarande 5% som har nÄgon typ av klockintresse höjer nog inte ett ögonbryn förrÀn din Daytona Àr i nÄgon av Àdelmetallerna.
Mao kan du lugnt köpa en 116500 med keramisk bezel och flyga under radarn.

95% av svenskarna vet inte vad en Rolex Daytona Àr förrÀn du berÀttar det för dem.
De kvarvarande 5% som har nÄgon typ av klockintresse höjer nog inte ett ögonbryn förrÀn din Daytona Àr i nÄgon av Àdelmetallerna.
Beror pÄ var man rör sig tycker jag. En keramisk daytona pÄ bar arm i Stockholms innerstad drar till sig blickar :)

Fick en del uppmÀrksamhet i Hong-Kong. En sÀljare i en Apple butik, och en i en sneaker butik frÄgade om tips pÄ var man kunde köpa en

HÄller nog inte riktigt med. En 116500 drar till sig en del uppmÀrksamhet jÀmfört med en 116520. Speciellt pÄ stan osv

Kan vara.
Jag tycker bÄda Àr snygga. Men jag vill inte avstÄ 116500 för 116520, men det Àr nog som du sÀger, och Àven som nÄgon annan nÀmnde, det beror nog vÀldigt mycket pÄ var du rör dig och hur du Àr klÀdd.
Bararmad med en 500 drar blickarna till sig betydligt snabbare Àn en 520 i en centrum pÄ en större stad..
Fast det Àr vÀl inget stort problem egentligen.
Nog bara jag som tycker det Àr snyggt och blir mer casual utan den keramiska ringen, Àven om jag tycker att den keramiska ringen gör klockan lite snyggare ÀndÄ.
Ett litet dilemma med andra ord. :)

Tillbaka
Topp