• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

papabear

Panerai
2-Faktor
23AEF17D-5ECC-4A1C-AFCB-1DD10224EE96.jpeg
 

Kibo

Cartier
Kan nÄgon duktig Daytona speciallist förklara för min varför dem Àldre ref typ 116520 Àr sÄ mycket billigare Àn nya 116500LN hos grÄhandlare? enbart pga den Svart Cerachrom-ring i ett stycke i keramik med gjuten takometerskala eller har 116500LN nÄgom mer fördel?
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Kan nÄgon duktig Daytona speciallist förklara för min varför dem Àldre ref typ 116520 Àr sÄ mycket billigare Àn nya 116500LN hos grÄhandlare? enbart pga den Svart Cerachrom-ring i ett stycke i keramik med gjuten takometerskala eller har 116500LN nÄgom mer fördel?
116520 Àr som Porsche 996. Visst, det Àr en 911 men bÄde föregÄngaren och eftertrÀdaren Àr bÀttre. Kan inte förklara det bÀttre Àn sÄ.
 
Senast Àndrad:

Kibo

Cartier
Tack för alla svar. Är vĂ€ldigt tacksam för detta forum och alla klocknördar, klockentusiaster och samlare som förmedlar sin kunskap. Klocksnack Ă€r ett fantastiskt forum!
 

Linus

Cartier
Tror ni det rÀcket att inhandla en Explorer 2021 och Datejust 36 hos AD:en för att fÄ stÀlla upp sig pÄ listan för en 116500NL svart? nÄgon som vet?
Nej, du kommer aldrig att fÄ en med anledning av de klockorna du hÀnvisar till. Finns inte ens 1% chans tyvÀrr.
 

Kibo

Cartier
Är priset för en 116520/116500LN billigare hĂ€r pĂ„ forumet Ă€n hos chrono24/grĂ„handlare?
 

bale

Omega
116520 Àr som Porsche 996. Visst, det Àr en 911 men bÄde föregÄngaren och eftertrÀdaren Àr bÀttre. Kan inte förklara det bÀttre Àn sÄ.
Haha vad kul... jag hÀr Porsche-Àgare x 3 och har aldrig tÀnkt tanken (Àr Àven Àgare av 116520 som visat). HÄller dock med dig i resonemanget om man generaliserar.

Personligen ogillade jag 996 för 3-4 Är sen och sÄg den som det svarta fÄret frÄn Porsches 911-familj. Nu tycker jag 997 Àr den fulaste Porschen pÄ hela marknaden - kanske för att den nu lever i mellanlandet mellan gammal och ny? Medans 996 kÀnns klassisk...

Jaja sidospĂ„r. Extrem trevlig 16520 du postar 😍 (jag menar 993...)
 

Laplander

Rolex
Kollar pÄ Rubber B till Daytona, det verkar vara olika modeller beroende pÄ om klockan kom original pÄ lÀnk/lÀder/oysterflex?
Är det olika boetter pĂ„ dessa?
 
Topp