• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hittade dessa bilder i min mobil, dÄ jag sökte en annan bild, Ängrar som fan att jag inte köpte denna dÄ det begav sig! Var pÄ en GTG i Sthlm i OKT 2014, var pÄ Rob Engström i ett Àrende, denna plockades fram, och jag blev lite köpsugen, men vÄgade inte ta steget dÄ det var lite för mycket is för min smak och den saknade dessutom tillbehör. Kom inte ihÄg exakt vad denna vad dom ville ha för den, men det var antingen 80k eller 110k har jag för mig. Lutar mest Ät 80k, min magkÀnsla sÀger att det var sÄ!

Ja jÀvlar, idag ligger vÀl denna modellen frÄn 300k och uppÄt, sorry för dÄliga bilder, men mobilkameran sög rejÀlt pÄ den tiden det hÀr begav sig, och inte som idag.

EE2D1773-FA32-4C60-A4F6-7037502B2DA3.jpeg
F7A1507F-04FE-4195-9DC9-5E7D4B5AE9B7.jpeg

Rob mÄste varit pÄ sÄsen ordentligt om dom offererade dig 80k för denna naken eller inte...
Redan 2010 kostade 116589SACI 598,400:- med sodalite tavlan.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
OK! Det var lite skillnad det, men sÄ mycket var det inte dom begÀrde, kommer ihÄg att jag hajade till, men som sagt, det var lite för mycket is, och sÄ var det inga tillbehör!
Hade varit Ärhundradets rip Àven om det var under 200K
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
OK! Det var lite skillnad det, men sÄ mycket var det inte dom begÀrde, kommer ihÄg att jag hajade till, men som sagt, det var lite för mycket is, och sÄ var det inga tillbehör!
Men Àr det verkligen klockan pÄ bilden du tÀnker pÄ?
Den Àr ju plastad, konstigt om Rob inte skulle haft tbh till en ny klocka?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Men Àr det verkligen klockan pÄ bilden du tÀnker pÄ?
Den Àr ju plastad, konstigt om Rob inte skulle haft tbh till en ny klocka?

Det lutar Ät det du sÀger, den jag kollade pÄ var begagnad, jag mÄste blanda ihop tillfÀllena rejÀlt, sorry. Kommer bara ihÄg att jag var in pÄ ROB, och var pÄ G till en GTG.

FĂ„r skylla pĂ„ min Ă„lder, börjar bli senil verkar det som. Fast det hade varit jĂ€vligt FETT ifall det hade gĂ€llt denna DAYTONAN 😂 đŸ€˜
 
NÄgon som har koll pÄ hur det ser ut med tillgÀngligheten hos AD pÄ en Daytona i roséguld och OF? Helst med svart eller brun tavla.
Är det vĂ€ntelista Ă€ven dĂ€r och hur lĂ€nge i sĂ„ fall?
 

Time is now

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
NÄgon som har koll pÄ hur det ser ut med tillgÀngligheten hos AD pÄ en Daytona i roséguld och OF? Helst med svart eller brun tavla.
Är det vĂ€ntelista Ă€ven dĂ€r och hur lĂ€nge i sĂ„ fall?
Just nu gÄr dem en bra bit över list, samt tar lite tid att fÄ ifrÄn AD. MÄnga har stÀngt sina listor pÄ 116515LN.
 
  • Like
Reactions: PJZ

PJZ

Cartier
NÄgon som har koll pÄ hur det ser ut med tillgÀngligheten hos AD pÄ en Daytona i roséguld och OF? Helst med svart eller brun tavla.
Är det vĂ€ntelista Ă€ven dĂ€r och hur lĂ€nge i sĂ„ fall?
KÀnns som att alla Daytonas Àr svÄra att fÄ tag i idag... polarn fick precis stÀlla sig i kö pÄ en YG OF Daytona efter att ha handlat flertalet ur frÄn samma AD.

Vet inte om det Àr lÀttare med RG, men gissningsvis Àr det hyffsat lika. Har du köphistorik och relation hos en AD borde det dÀremot inte vara omöjligt MEN att gÄ in som en "ny kund" och be om de ta fram en, nja... de Àr nog svÄrt.
 

Time is now

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
KÀnns som att alla Daytonas Àr svÄra att fÄ tag i idag... polarn fick precis stÀlla sig i kö pÄ en YG OF Daytona efter att ha handlat flertalet ur frÄn samma AD.

Vet inte om det Àr lÀttare med RG, men gissningsvis Àr det hyffsat lika. Har du köphistorik och relation hos en AD borde det dÀremot inte vara omöjligt MEN att gÄ in som en "ny kund" och be om de ta fram en, nja... de Àr nog svÄrt.
StĂ€mmer mycket vĂ€l đŸ‘đŸœ Inte omöjliga men krĂ€vs kanske en relation med ADn sedan innan. Även helguldarna pĂ„ lĂ€nk vad det gĂ€ller daytona Ă€r svĂ„ra ni för tiden.
 
  • Like
Reactions: PJZ

FlipSwede

Audemars
Idag köpte jag en 116509 Fullset med blĂ„ tavla för samma peng som begĂ€rs för stĂ„larna pĂ„ dagens marknad. Lite tokigt kan jag tycka😂

Grattis.

Jag ar lite gubbsur att jag tackade nej i hostas nar jag erbjods denna for $39350 inkl tax..(ja du laste ratt det skulle ges dryga 5% rabatt)...men men det ar latta att vara efterklok.
Vitguld och bla tavla ar en riktigt trevlig kombination.
 

FlipSwede

Audemars
Det kommer fler chanser! Som du sĂ€ger, en riktig skönhet. đŸ™ŒđŸœ
Jag far hoppas pa det,men tveksamt att det gar gora en battre affar pa en Daytona imorgon an vad du kan gora idag.
Verkar som det bara gar at ett hall prismassigt samt att oavsett material och tavla sa ar de "omojliga" att kopa over disk om du inte redan fatt samtalet att en ar undanlagd i ditt namn.
 
Om man köper en Daytona med OF, hur fungerar det med bandet dÄ vid köpet? Klipper de till bandet sÄ lÀngden blir bra?
Om man vid ett senare tillfÀlle ska sÀlja vidare klockan, hur gör man dÄ? Korta av gÄr ju alltid, men om det Àr en köpare med större handleder, hur blir det dÄ?

Man kan förvisso justera lÀngden en del i spÀnnet, men det kanske inte rÀcker..
 

Time is now

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Om man köper en Daytona med OF, hur fungerar det med bandet dÄ vid köpet? Klipper de till bandet sÄ lÀngden blir bra?
Om man vid ett senare tillfÀlle ska sÀlja vidare klockan, hur gör man dÄ? Korta av gÄr ju alltid, men om det Àr en köpare med större handleder, hur blir det dÄ?

Man kan förvisso justera lÀngden en del i spÀnnet, men det kanske inte rÀcker..
Man klipper inte det. Det kommer i olika storlekar. Hos AD fÄr du rÀtt storlek till din handled. Behöver nÀsta köpare Àndra sÄ kan man köpa nya storlekar.

Finns easy-link i spÀnnet nu mera och 3 steg att micro-justera.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Om man köper en Daytona med OF, hur fungerar det med bandet dÄ vid köpet? Klipper de till bandet sÄ lÀngden blir bra?
Om man vid ett senare tillfÀlle ska sÀlja vidare klockan, hur gör man dÄ? Korta av gÄr ju alltid, men om det Àr en köpare med större handleder, hur blir det dÄ?

Man kan förvisso justera lÀngden en del i spÀnnet, men det kanske inte rÀcker..
GÄr inte att klippa, gÄr en tunn titanskiva i mitten. Finns sex olika lÀngder att vÀlja pÄ och gÄr att ha olika lÀngd pÄ respektive sida.

Passar den inte nÀsta Àgare fÄr vederbörande köpa nytt OF hos AD helt enkelt
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
GÄr inte att klippa, gÄr en tunn titanskiva i mitten. Finns sex olika lÀngder att vÀlja pÄ och gÄr att ha olika lÀngd pÄ respektive sida.

Passar den inte nÀsta Àgare fÄr vederbörande köpa nytt OF hos AD helt enkelt
Vet du om det Àr nÄgot dem brukar ha inne ? :)
 
Senast Àndrad:
Topp