• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Mycket riktigt! Samlat pĂ„ mig tavlor till olika modeller i hopp om att kunna anvĂ€ndas i framtiden men med dagens priser blir det svĂ„rt. Å andra sidan har vĂ€l priserna pĂ„ urtavlor haft likvĂ€rdig utveckling sĂ„ jag ska inte klaga :)

15137AD7-F5DC-4EF4-AF27-E0C26B5C752D.jpeg
Beachtavlan Àr sÄÄÄ nice. I med den igen!
 

Charles_

Rolex

Mcavennie

Omega
Jag gick förbi Krons Ur precis och de sa att leveranstid pĂ„ en guld Daytona var 2-4 mĂ„nader. Kan det stĂ€mma? Samtidigt sa hon att listan för den gröna tavlan var stĂ€ngd sĂ„ lite koll verkade hon ha

 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Mycket riktigt! Samlat pĂ„ mig tavlor till olika modeller i hopp om att kunna anvĂ€ndas i framtiden men med dagens priser blir det svĂ„rt. Å andra sidan har vĂ€l priserna pĂ„ urtavlor haft likvĂ€rdig utveckling sĂ„ jag ska inte klaga :)

15137AD7-F5DC-4EF4-AF27-E0C26B5C752D.jpeg
Jag kan vara spekulant pÄ att köpa/hyra den svarta med stenarna
 

FlipSwede

Audemars
Jag gick förbi Krons Ur precis och de sa att leveranstid pĂ„ en guld Daytona var 2-4 mĂ„nader. Kan det stĂ€mma? Samtidigt sa hon att listan för den gröna tavlan var stĂ€ngd sĂ„ lite koll verkade hon ha

Det kan sakert stamma.
Priserna i Sverige blir sa helfel pa en internationell marknad om TaxFree inte skrivs att ytterst fa som har ett val valjer att handla helguld dar.
FYI skiljde det ca 100K SEK till min fordel pa att handla en RG Daytona har jmfrt med svensk AF utan TaxFree.
Men for den som vardesatter att fa en klocka mer an pengar sa ar det ju bra med korta vantetider.
Och Rolex pastas vilja att de klockor som levereras gar till den lokala marknaden. Inte turister/kunder fran andra AFs omraden ( sista stycket kanske inte galler sa mycket i lilla Sverige).
 

Primaris

Omega
Jag gick förbi Krons Ur precis och de sa att leveranstid pĂ„ en guld Daytona var 2-4 mĂ„nader. Kan det stĂ€mma? Samtidigt sa hon att listan för den gröna tavlan var stĂ€ngd sĂ„ lite koll verkade hon ha

Kan nog stÀmma, inte alla som vill brÀnna 420ŽpÄ en guldklocka. StÄr pÄ guld med grön tavla!! Min bror fick sin two-toned pÄ knappt en mÄnad och jag hade tur med min rosé pÄ oyster, tog tvÄ dagar!!
 

Mcavennie

Omega
Kan nog stÀmma, inte alla som vill brÀnna 420ŽpÄ en guldklocka. StÄr pÄ guld med grön tavla!! Min bror fick sin two-toned pÄ knappt en mÄnad och jag hade tur med min rosé pÄ oyster, tog tvÄ dagar!!
Ok, smidigt, trodde det var lÀngre och fattar Ànnu mindre priserna hos vissa grÄisar dÄ. Jaja, man lÀr sig nÄt varje dag. Tack
 

Mcavennie

Omega
Givetvis ar det sa.
Det som saljs med stort premium pa begmarknaden lar det inte ga att fa "pa nagra manader" om ens alls for de allra flesta.
Hitta en 116508 som jag snackade med Krons om för 478k frĂ„n en lyxig handlare i Stockholm pĂ„ C24. Billigare förstĂ„s direkt i butik men men. Kanske nĂ„t för sĂ„dana personer som har panik och absolut inte kan vĂ€nta i nĂ„gra mĂ„nader
.
 

FlipSwede

Audemars
Hitta en 116508 som jag snackade med Krons om för 478k frĂ„n en lyxig handlare i Stockholm pĂ„ C24. Billigare förstĂ„s direkt i butik men men. Kanske nĂ„t för sĂ„dana personer som har panik och absolut inte kan vĂ€nta i nĂ„gra mĂ„nader
.

Kompisarna pa GrevTure vander sig till ett klientel som absolut inte kan vanta 24timmar ens....
Daremot ar det en valdigt stor skillnad pa vad de erbjuder i inkop vs begart forsaljningspris,om det nu spelar nagon roll for dig
 

Mcavennie

Omega
Kompisarna pa GrevTure vander sig till ett klientel som absolut inte kan vanta 24timmar ens....
Daremot ar det en valdigt stor skillnad pa vad de erbjuder i inkop vs begart forsaljningspris,om det nu spelar nagon roll for ditt
Kompisarna pa GrevTure vander sig till ett klientel som absolut inte kan vanta 24timmar ens....
Daremot ar det en valdigt stor skillnad pa vad de erbjuder i inkop vs begart forsaljningspris,om det nu spelar nagon roll for dig
Det spelar ingen roll för jag Ă€r inte sĂ€ljare av klockor. TĂ€nkte utöka samlingen nu nĂ€r min fru har börjat anvĂ€nda min 18038. StĂ„l Rolex har jag ju redan sĂ„ ska bli en med guld. Kan bara inte bestĂ€mma mig om det blir en stĂ„l Daytona först och en guld senare eller om jag tar en smitvĂ€g med en Daytona TT eller om jag gĂ„r direkt pĂ„ en Daytona i guld. Inte lĂ€tt detta
.
 

FlipSwede

Audemars
Det spelar ingen roll för jag Ă€r inte sĂ€ljare av klockor. TĂ€nkte utöka samlingen nu nĂ€r min fru har börjat anvĂ€nda min 18038. StĂ„l Rolex har jag ju redan sĂ„ ska bli en med guld. Kan bara inte bestĂ€mma mig om det blir en stĂ„l Daytona först och en guld senare eller om jag tar en smitvĂ€g med en Daytona TT eller om jag gĂ„r direkt pĂ„ en Daytona i guld. Inte lĂ€tt detta
.
StalDaytona lar du inte fa "pa nagra manader eller ens ar" om du tankt kopa nytt fran AF......
TT bor du fa omgaende/kort vantetid och helguld har du ju redan diskuterat.

Nej ar du ok med att betala for bekvamligheten att "Handla Hemma" sa ar det bara att kopa. Billigare i Sverige an vad det ar idag lar det inte bli vad galler nya Rolex i butik.
Sa bara att bestamma sig for vad det ar du verkligen vill ha och sedan knalla ner och lagga handpeng.
Grattis till din ny klocka ved det nu an blir
 

Bonumm

Panerai
Jag vÀntar pÄ den nya 116508 med meteorittavla med vitguldslÀnk. De verkar inte ha slÀppt de Àn, ser ingen sÄdan ens pÄ C24. Hoppas pÄ tilldelning till hösten. Bara den inte blir för lik min vita 116500.
 

FlipSwede

Audemars
Jag vÀntar pÄ den nya 116508 med meteorittavla med vitguldslÀnk. De verkar inte ha slÀppt de Àn, ser ingen sÄdan ens pÄ C24. Hoppas pÄ tilldelning till hösten. Bara den inte blir för lik min vita 116500.
Nej inte slappt/tillganglig for icke Supervips annu enl svar fran "min" AF.

Haller med dig. Hade garna haft en men da i gulguld.
 
  • Like
Reactions: PJZ

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag vÀntar pÄ den nya 116508 med meteorittavla med vitguldslÀnk. De verkar inte ha slÀppt de Àn, ser ingen sÄdan ens pÄ C24. Hoppas pÄ tilldelning till hösten. Bara den inte blir för lik min vita 116500.
116508 Ă€r ju gulguld, kanske dĂ€rför du inte hittar nĂ„got 😌
 

EWEA

Cartier
Ni som har daytona i guld med lĂ€nk, hur upplever ni vikten? Blir den ”jobbig” att bĂ€ra? De klockor jag kommer ha kvar i övrigt Ă€r vĂ€ldigt lĂ€tta
.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ni som har daytona i guld med lĂ€nk, hur upplever ni vikten? Blir den ”jobbig” att bĂ€ra? De klockor jag kommer ha kvar i övrigt Ă€r vĂ€ldigt lĂ€tta
.
Klart att det kÀnns. BÀr den inte sÄ ofta, men ibland har det kÀnts som att det har varit lite too much, typ nÀr det Àr varmt och svettigt.

Skulle till exempel aldrig ha en PM klocka som OWG
 
Topp