• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

bale

Omega
Lyssnade pĂ„ @A.Edfalk och drog tillbaka den
 Daytonan Ă€r lite för vacker đŸ˜»

527FE1B2-169E-4B04-8436-B96011C07C09.jpeg
 

Linus

Cartier
GÄr inte att klippa, gÄr en tunn titanskiva i mitten. Finns sex olika lÀngder att vÀlja pÄ och gÄr att ha olika lÀngd pÄ respektive sida.

Passar den inte nÀsta Àgare fÄr vederbörande köpa nytt OF hos AD helt enkelt
Inte sĂ€kert du fĂ„r köpa en bit av AD. Dessa sĂ€ljs parvis för att spĂ€nnet ska sitta rĂ€tt. Köper du en bit fĂ„r du leva med att spĂ€nnet sitter ”fel”, vilket Ă€r bull med en klocka i denna prisklass sĂ€ger Bill. SĂ„ rĂ€kna med cirka 7K om spĂ€nnet inte passar. Inte sĂ„ jĂ€vligt om man snĂ„lar in pĂ„ Negronis pĂ„ puben 😀
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Inte sĂ€kert du fĂ„r köpa en bit av AD. Dessa sĂ€ljs parvis för att spĂ€nnet ska sitta rĂ€tt. Köper du en bit fĂ„r du leva med att spĂ€nnet sitter ”fel”, vilket Ă€r bull med en klocka i denna prisklass sĂ€ger Bill. SĂ„ rĂ€kna med cirka 7K om spĂ€nnet inte passar. Inte sĂ„ jĂ€vligt om man snĂ„lar in pĂ„ Negronis pĂ„ puben 😀
VĂ€ljer nog Old Fashioned framför Negroni alla dagar i veckan förstĂ„s 😀

SkÀmt Äsido, det kan möjligtvis bero pÄ vilken AD du frÄgar hos och hur flexibla de Àr mot kund. Vill de maxa vinsten krÀver de sÀkert att du köper ett fullt set för 7 lax, vilket Àr nonsens. Har du tvÄ olika storlekar med en storlek skillnad mellan kommer du inte se nÄgon mÀrkbar skillnad pÄ spÀnnets placering nÀr klockan Àr pÄ handleden
 

Linus

Cartier
VĂ€ljer nog Old Fashioned framför Negroni alla dagar i veckan förstĂ„s 😀

SkÀmt Äsido, det kan möjligtvis bero pÄ vilken AD du frÄgar hos och hur flexibla de Àr mot kund. Vill de maxa vinsten krÀver de sÀkert att du köper ett fullt set för 7 lax, vilket Àr nonsens. Har du tvÄ olika storlekar med en storlek skillnad mellan kommer du inte se nÄgon mÀrkbar skillnad pÄ spÀnnets placering nÀr klockan Àr pÄ handleden
Eller Whiskey sour! Mums
SĂ„klart Ă€r det smĂ„ nyanser i detta med mm hit eller dit. Jag fick köpa en bit OF och spĂ€nnet blev liiite snett. Jag kom aldrig över det. Med det sagt sĂ„ föredrar jag ju lĂ€nk pĂ„ alla klockor, oavsett metall. Jag hade dock en 116655 (med snett spĂ€nne) i medelhavsmiljö och njöt fullt ut. OsĂ€kert huruvida det stora antalet Negronis pĂ„verkade upplevelsen 😂
 
Senast Àndrad:

Laplander

Rolex
Mycket riktigt! Samlat pĂ„ mig tavlor till olika modeller i hopp om att kunna anvĂ€ndas i framtiden men med dagens priser blir det svĂ„rt. Å andra sidan har vĂ€l priserna pĂ„ urtavlor haft likvĂ€rdig utveckling sĂ„ jag ska inte klaga :)

15137AD7-F5DC-4EF4-AF27-E0C26B5C752D.jpeg
Svarta tavlan lÀngst ner till vÀnster drömde jag om till min 116520 en gÄng i tiden. Fanns nÄgra sÄdana moddar pÄ C24...
 
Topp