• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Gor sa.
Du kommer inte angra dig om du koper helguld. Tyngden och varmen ar trevligt,men lystern i en gul eller roseguldsklocka ar fantastisk.
Vitguld om du vill vara mer diskret.

Men givetvis sa ska du kopa alla tre om du kan...;) For billigare an vad det ar idag 'Over Disk" fran AF tror jag inte att det kommer bli. Undantaget om du kan handla i ett lagskatteland. Da sparar du ca 100KSEK.
Om det blir nÄt sÄ blit det helt klart vitguld :)

Blir lite vĂ€l pĂ„frestande för ekonomin med 3 daytonas


 
437C857E-AE6C-4093-A8FE-3A9FB5D3325D.png
Inte sÄ lÀngesen denna sÄldes pÄ blocket frÄn grÄhandlare. Vill Àven
6F6DB643-297C-4E4A-AFE8-A8D485242679.jpeg
minnas att nÄgon forummedlem knep den. En vit 116500 gÄr runt 300 utan tvekan.
Snacka om rea!!!! (Edit, nöp klockan som var ute pÄ JÀmlers ur)
6F6DB643-297C-4E4A-AFE8-A8D485242679.jpeg
 
Senast Àndrad:
Tycker marknaden överlag har blivit konstig. Sen vet jag inte hur mycket det skiljer sig frÄn det begÀrda priset och sÄlda priset. Har tyvÀrr ingen info pÄ den jag tog skÀrmdump. Min sponta kÀnsla sÀger att det inte skiljer sig jÀttemycket mellan en 116500 vit och denna 116509.

@Time is now har kanske bÀttre koll pÄ detta.
Den Àr mycket mÀrklig.. De faktiska vÀrdet (vad slutkund faktiskt betalar kommer snart komma ikapp vad handlare begÀr) vad jag menar med det Àr att Vit/svart keramisk daytona sÀljs inte för det begÀrda priserna. PÄ CH24 börjar EU priser för Fullset bra skick pÄ en 116500 Vit pÄ 320. Vem
Är kunden? Är nĂ„gon villig att betala 285 för en vit daytona eller 275 för en svart sĂ„ letar man upp en inom en timma.

Enligt mig sÄ har vi hamnat lite för mycket i spekulation. Det begÀrs mer för klockorna Àn vad kunden betalar idag. I hopp om att maximera vinst pÄ vÀgen upp istÀllet för att sÀlja för lÄgt.

det Àr min input pÄ dagens priser. Varför jag köpte 116509 blÄ tavla utan att tveka var för att jag sÄg ett faktiskt vÀrde av att lÀgga den summa pengar pÄ en WG Fullset daytona dÀr jag fÄr mycket klocka för pengarna pÄ dagens marknad.

Notera att JÀlmers ur hade ute den i 3 mÄnader utan att lyckas sÀlja den

 
Den Àr mycket mÀrklig.. De faktiska vÀrdet (vad slutkund faktiskt betalar kommer snart komma ikapp vad handlare begÀr) vad jag menar med det Àr att Vit/svart keramisk daytona sÀljs inte för det begÀrda priserna. PÄ CH24 börjar EU priser för Fullset bra skick pÄ en 116500 Vit pÄ 320. Vem
Är kunden? Är nĂ„gon villig att betala 285 för en vit daytona eller 275 för en svart sĂ„ letar man upp en inom en timma.

Enligt mig sÄ har vi hamnat lite för mycket i spekulation. Det begÀrs mer för klockorna Àn vad kunden betalar idag. I hopp om att maximera vinst pÄ vÀgen upp istÀllet för att sÀlja för lÄgt.

det Àr min input pÄ dagens priser. Varför jag köpte 116509 blÄ tavla utan att tveka var för att jag sÄg ett faktiskt vÀrde av att lÀgga den summa pengar pÄ en WG Fullset daytona dÀr jag fÄr mycket klocka för pengarna pÄ dagens marknad.

Notera att JÀlmers ur hade ute den i 3 mÄnader utan att lyckas sÀlja den

Ar du nojd med vad du betalat sa ar det bra. Vad andra tycker och tanker kan du ju sk**a i.

Fick du klockan for runt svenskt AF pris inkl moms sa gjorde du inget daligt kop. Har begars det ungefar samma for en 1-2ar gammal ( USD 50K )
Ny i butik kostar den USD 39350.
 
Den Àr mycket mÀrklig.. De faktiska vÀrdet (vad slutkund faktiskt betalar kommer snart komma ikapp vad handlare begÀr) vad jag menar med det Àr att Vit/svart keramisk daytona sÀljs inte för det begÀrda priserna. PÄ CH24 börjar EU priser för Fullset bra skick pÄ en 116500 Vit pÄ 320. Vem
Är kunden? Är nĂ„gon villig att betala 285 för en vit daytona eller 275 för en svart sĂ„ letar man upp en inom en timma.

Enligt mig sÄ har vi hamnat lite för mycket i spekulation. Det begÀrs mer för klockorna Àn vad kunden betalar idag. I hopp om att maximera vinst pÄ vÀgen upp istÀllet för att sÀlja för lÄgt.

det Àr min input pÄ dagens priser. Varför jag köpte 116509 blÄ tavla utan att tveka var för att jag sÄg ett faktiskt vÀrde av att lÀgga den summa pengar pÄ en WG Fullset daytona dÀr jag fÄr mycket klocka för pengarna pÄ dagens marknad.

Notera att JÀlmers ur hade ute den i 3 mÄnader utan att lyckas sÀlja den

Jag funderar mycket pÄ det du nÀmner om kunden Àr villig att betala marknadspriset. LÄt sÀga att man Àr sugen pÄ en 116500 och dÀr Àr ingen möjlighet att ta ut en frÄn AD. DÄ Àr man indirekt tvungen att betala marknadspris. Trots att tillgÄngen Àr stor sÄ Àr det ÀndÄ marknaden som avgör priset sÄ vitt köparen inte vÀljer en annan klocka.

Intressant Àmne dÀr det kan diskuteras i en evighet utan nÄgon vettig slutsats.

Stort grattis till klockan! Riktigt snygg och som du sÀger sÄ Àr det mycket klocka för pengarna jÀmfört med andra daytona.
 
Jag funderar mycket pÄ det du nÀmner om kunden Àr villig att betala marknadspriset. LÄt sÀga att man Àr sugen pÄ en 116500 och dÀr Àr ingen möjlighet att ta ut en frÄn AD. DÄ Àr man indirekt tvungen att betala marknadspris. Trots att tillgÄngen Àr stor sÄ Àr det ÀndÄ marknaden som avgör priset sÄ vitt köparen inte vÀljer en annan klocka.

Intressant Àmne dÀr det kan diskuteras i en evighet utan nÄgon vettig slutsats.

Stort grattis till klockan! Riktigt snygg och som du sÀger sÄ Àr det mycket klocka för pengarna jÀmfört med andra daytona.
Ja sĂ„ Ă€r det absolut. Vad jag menade lite var att annonserat pris inte riktigt behöver betyda marknadspris just nu


men Ă„ter igen, det som kĂ€nns dyrt idag Ă€r vĂ€l billigt imorgon 😂
 
Ja sĂ„ Ă€r det absolut. Vad jag menade lite var att annonserat pris inte riktigt behöver betyda marknadspris just nu


men Ă„ter igen, det som kĂ€nns dyrt idag Ă€r vĂ€l billigt imorgon 😂
Det ar alltid koparen som bestammer priset. Aldrig saljaren
Att koparen som inte vill betala saljarens pris ( eller kan komma overens om nagot for bagge parter acceptablet belopp) inte far nagon vara ar nagot helt annat.

Och ofta ar det ju som du sager. Det bli inte billigare langre fram i tiden,aven om det givetvis finns en hel del undantag
 
Svart med diamanter ar trevlig. Gillar man inte diamanter sa blir det svart utan. Mojligtvis men formodligen inte en Champagne/Black.
Men varfor noja dig med 2ahandsval? Vill du har gron eller meteorit sa koper du en och slipper vara lite missnojd nar du bar klockan.
Meteorit vill jag inte ha och gröna Àr ju listorna stÀngda pÄ och jag tycker 2:a handsmarknaden pÄ den gröna Àr lite steep. Men men en god poÀng.
 
Meteorit vill jag inte ha och gröna Àr ju listorna stÀngda pÄ och jag tycker 2:a handsmarknaden pÄ den gröna Àr lite steep. Men men en god poÀng.
Da far du ju fundera pa hur mycket du vill ha en gron,och om du tror priset idag ar billigare an imorgon.
En svensk AF far en eller max tva per ar,sa du maste vara en Supervip for att kunna "Kopa over disk".

Funderat nagot pa Rose eller Viguld?
IMG_0217_4.jpg
 
  • Love
Reactions: PJZ
Da far du ju fundera pa hur mycket du vill ha en gron,och om du tror priset idag ar billigare an imorgon.
En svensk AF far en eller max tva per ar,sa du maste vara en Supervip for att kunna "Kopa over disk".

Funderat nagot pa Rose eller Viguld?
IMG_0217_4.jpg
Jag Àr inte supervip tyvÀrr och jag tycker det blir för mycket pengar att lÀgga pÄ en klocka. Om det sen gÄr upp eller ner spelar inte sÄ stor roll. Ser detta som konsumtion. Rose nope, funderat pÄ vitguld men det blir en gultguld som substitut till min 18038 som min fru lagt beslag pÄ nu.
 
Tillbaka
Topp