• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

FlipSwede

Audemars
Jag Àr inte supervip tyvÀrr och jag tycker det blir för mycket pengar att lÀgga pÄ en klocka. Om det sen gÄr upp eller ner spelar inte sÄ stor roll. Ser detta som konsumtion. Rose nope, funderat pÄ vitguld men det blir en gultguld som substitut till min 18038 som min fru lagt beslag pÄ nu.
Da har du iallfall beslutat dig for vad du vill ha,och det ar ju mer an manga andra.
Tyvarr ar det nog som sa att alla 'nya" 116508 oavsett tavla har premium motsvarande svensk moms,sa det gar formodligen pa ett ut att handla 'over disk" i Sverige,eller pa 2ahandsmarknaden.
Har du mojlighet skulle iallfall jag leta i ett lagskatteland. Skillnad ca 100K SEK
 

Mcavennie

Omega
Da har du iallfall beslutat dig for vad du vill ha,och det ar ju mer an manga andra.
Tyvarr ar det nog som sa att alla 'nya" 116508 oavsett tavla har premium motsvarande svensk moms,sa det gar formodligen pa ett ut att handla 'over disk" i Sverige,eller pa 2ahandsmarknaden.
Har du mojlighet skulle iallfall jag leta i ett lagskatteland. Skillnad ca 100K SEK
Ska ner till Spanien i 4 veckor och ringde till den lokala Rolex handlaren men han mer eller mindre skrattade ut mig. Verkade helt omöjligt att ens komma pÄ en lista dÀr. Var ju iallafall ett sÀtt att spara lite, men men.
 

bale

Omega
hĂ€nder det att ni badar i era stĂ„l-daytonas, eller fĂ„r dom stanna uppe? har alltid badat i mina stĂ„lrolex, men blev lite kluven med just denna skönhet đŸ˜»
 

Primaris

Omega
Min lillebror köpte denna Daytonan för nÄgra veckor sedan, helt ny frÄn AD. Jag har haft en TT innan med svart tavla och visste att beceln Àr sjukt repkÀnslig, inte alla som klarar det :) SÄ vi köpte ett skydd för hela klockan frÄn https://invisishieldlab.com/ och satte pÄ beceln och claspen. Blev sjukt bra, nu slipper han oroa sig för repor och sÄnt dÀr det Àr mest kÀnsligt. Ett tips för er som funderar pÄ helguld eller har Àldre stÄl med kÀnslig becel. Jag har Àven skyddat min rosé pÄ Oysterflex pÄ claspen frÄn ny.
PÄ bilderna ligger skyddsfilmen pÄ beceln, nÄgon som ser? :)
rolli.jpg
roollli.jpg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Min lillebror köpte denna Daytonan för nÄgra veckor sedan, helt ny frÄn AD. Jag har haft en TT innan med svart tavla och visste att beceln Àr sjukt repkÀnslig, inte alla som klarar det :) SÄ vi köpte ett skydd för hela klockan frÄn https://invisishieldlab.com/ och satte pÄ beceln och claspen. Blev sjukt bra, nu slipper han oroa sig för repor och sÄnt dÀr det Àr mest kÀnsligt. Ett tips för er som funderar pÄ helguld eller har Àldre stÄl med kÀnslig becel. Jag har Àven skyddat min rosé pÄ Oysterflex pÄ claspen frÄn ny.
PÄ bilderna ligger skyddsfilmen pÄ beceln, nÄgon som ser? :)
rolli.jpg
roollli.jpg
Gissar Àven pÄ att det ser ut sÄ hÀr hemma hos er

98C8DEEC-5F1E-409E-9DBF-B5565918A49F.jpeg
A41DBDF5-1841-4129-9DA1-7C1318E35198.jpeg
 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Min lillebror köpte denna Daytonan för nÄgra veckor sedan, helt ny frÄn AD. Jag har haft en TT innan med svart tavla och visste att beceln Àr sjukt repkÀnslig, inte alla som klarar det :) SÄ vi köpte ett skydd för hela klockan frÄn https://invisishieldlab.com/ och satte pÄ beceln och claspen. Blev sjukt bra, nu slipper han oroa sig för repor och sÄnt dÀr det Àr mest kÀnsligt. Ett tips för er som funderar pÄ helguld eller har Àldre stÄl med kÀnslig becel. Jag har Àven skyddat min rosé pÄ Oysterflex pÄ claspen frÄn ny.
PÄ bilderna ligger skyddsfilmen pÄ beceln, nÄgon som ser? :)
rolli.jpg
roollli.jpg
Dagens klockor "Äldras inte" pÄ samma sÀtt som en vintage daytona eller sub med det sagt anvÀnd klockan och njut av den nÄgra repor hÀr och dÀr ehh vem bryr sig! Tror inte mÄnga hÀr gillar kondom? :D
 

Primaris

Omega
Dagens klockor "Äldras inte" pÄ samma sÀtt som en vintage daytona eller sub med det sagt anvÀnd klockan och njut av den nÄgra repor hÀr och dÀr ehh vem bryr sig! Tror inte mÄnga hÀr gillar kondom? :D

Som sagt bara ett tips, bra att alla gör som dom vill!! Vissa tycker Àr coolt nÀr de anvÀnds och Àr repiga, vissa Àr rÀdd om dom. SjÀlv Àr jag rÀdd om min Daytona!!

Kondom Àr vÀl lite annorlunda? ;) Den hindrar en livstid av ansvar med!!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Som sagt bara ett tips, bra att alla gör som dom vill!! Vissa tycker Àr coolt nÀr de anvÀnds och Àr repiga, vissa Àr rÀdd om dom. SjÀlv Àr jag rÀdd om min Daytona!!

Kondom Àr vÀl lite annorlunda? ;) Den hindrar en livstid av ansvar med!!
Det Àr skillnad pÄ att vara rÀdd om en klocka, vilket Àr bra, man ska vara rÀdd om sina saker, och att vara överbeskyddande = plasta in sina saker

F8FE01DE-E3E8-4324-B454-09843F102B20.jpeg
 

Primaris

Omega
Det Àr skillnad pÄ att vara rÀdd om en klocka, vilket Àr bra, man ska vara rÀdd om sina saker, och att vara överbeskyddande = plasta in sina saker

F8FE01DE-E3E8-4324-B454-09843F102B20.jpeg
Tror du mĂ„nga dyker med sina guld-Daytonas? Ärligt!!! Jag badar med min, har den 3-4 ggr i veckan. Man skulle jag klĂ€ttra i berg med den eller leka James Bond? Nej!!
Antar att du Àger en helguld för 400k som du gör allt med?? FörstÄr inte varför folk stör sig pÄ folk som Àr rÀdda om sina dyra inköp!! Finns vÀrre problem!! Notera att det Àr bara claspen och beceln som han plastade in!! Resten fÄr ju bli dÀr det blir!!
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Tror du mĂ„nga dyker med sina guld-Daytonas? Ärligt!!! Jag badar med min, har den 3-4 ggr i veckan. Man skulle jag klĂ€ttra i berg med den eller leka James Bond? Nej!!
Antar att du Àger en helguld för 400k som du gör allt med?? FörstÄr inte varför folk stör sig pÄ folk som Àr rÀdda om sina dyra inköp!! Finns vÀrre problem!! Notera att det Àr bara claspen och beceln som han plastade in!! Resten fÄr ju bli dÀr det blir!!
Nu kommer du med lite trÄkiga argument.
Man ska ta hand om sina saker, till en grÀns. Att dyka med en daytona? Dummaste jag hört.
 

Primaris

Omega
Nu kommer du med lite trÄkiga argument.
Man ska ta hand om sina saker, till en grÀns. Att dyka med en daytona? Dummaste jag hört.

Kontentan Àr vÀl helt enkelt att folk gör som de vill men sina klockor. Störa sig för att nÄgon Àr rÀdd som sin klocka kanske man ska lÀgga energin pÄ nÄgot vettigt istÀllet.
Inget illa menat!! Bara ett tips till folk!!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tror du mĂ„nga dyker med sina guld-Daytonas? Ärligt!!! Jag badar med min, har den 3-4 ggr i veckan. Man skulle jag klĂ€ttra i berg med den eller leka James Bond? Nej!!
Antar att du Àger en helguld för 400k som du gör allt med?? FörstÄr inte varför folk stör sig pÄ folk som Àr rÀdda om sina dyra inköp!! Finns vÀrre problem!! Notera att det Àr bara claspen och beceln som han plastade in!! Resten fÄr ju bli dÀr det blir!!
Aha. Du vill bara ha hurrarop och jasÀgare nÀr du gör inlÀgg hÀr pÄ KS?

Blir det jobbigt nÀr andra har en annorlunda syn pÄ hur en klocka ska anvÀndas pÄ ett diskussionsforum?

Du kan kolla mina tidigare inlÀgg, sÄ ser du vad jag har eller inte har.

Vem dyker med en Daytona?
 

Primaris

Omega
Aha. Du vill bara ha hurrarop och jasÀgare nÀr du gör inlÀgg hÀr pÄ KS?

Blir det jobbigt nÀr andra har en annorlunda syn pÄ hur en klocka ska anvÀndas pÄ ett diskussionsforum?

Du kan kolla mina tidigare inlÀgg, sÄ ser du vad jag har eller inte har.

Vem dyker med en Daytona?
Har jag inte sagt!! Du fÄr tolka det som du vill, va inte jag som la upp en inplastad soffa!!

Du har en fin samling ser jag, bara att gratulera!! ⭐
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Min lillebror köpte denna Daytonan för nÄgra veckor sedan, helt ny frÄn AD. Jag har haft en TT innan med svart tavla och visste att beceln Àr sjukt repkÀnslig, inte alla som klarar det :) SÄ vi köpte ett skydd för hela klockan frÄn https://invisishieldlab.com/ och satte pÄ beceln och claspen. Blev sjukt bra, nu slipper han oroa sig för repor och sÄnt dÀr det Àr mest kÀnsligt. Ett tips för er som funderar pÄ helguld eller har Àldre stÄl med kÀnslig becel. Jag har Àven skyddat min rosé pÄ Oysterflex pÄ claspen frÄn ny.
PÄ bilderna ligger skyddsfilmen pÄ beceln, nÄgon som ser? :)
Min lillebror köpte denna Daytonan för nÄgra veckor sedan, helt ny frÄn AD. Jag har haft en TT innan med svart tavla och visste att beceln Àr sjukt repkÀnslig, inte alla som klarar det :) SÄ vi köpte ett skydd för hela klockan frÄn https://invisishieldlab.com/ och satte pÄ beceln och claspen. Blev sjukt bra, nu slipper han oroa sig för repor och sÄnt dÀr det Àr mest kÀnsligt. Ett tips för er som funderar pÄ helguld eller har Àldre stÄl med kÀnslig becel. Jag har Àven skyddat min rosé pÄ Oysterflex pÄ claspen frÄn ny.
PÄ bilderna ligger skyddsfilmen pÄ beceln, nÄgon som ser? :)
rolli.jpg
roollli.jpg
Riktigt frÀsch klocka :)
va precis likadan i början, svÄrt att anvÀnda nya klockor men Àndrades rÀtt snabbt dÄ jag insÄg att jag inte köpte klockor för att bevara dem utan för att anvÀnda dem.

precis likadant med bilar, vissa kör rekond regelbundet, skydds folie osv vissa bara tvĂ€ttar dem đŸ‘đŸ»

oavsett sÄ ser jag inget skydd pÄ bilderna iallafall, sÄ verkar fungera bra pÄ det sÀttet!
 

Primaris

Omega
Riktigt frÀsch klocka :)
va precis likadan i början, svÄrt att anvÀnda nya klockor men Àndrades rÀtt snabbt dÄ jag insÄg att jag inte köpte klockor för att bevara dem utan för att anvÀnda dem.

precis likadant med bilar, vissa kör rekond regelbundet, skydds folie osv vissa bara tvĂ€ttar dem đŸ‘đŸ»

oavsett sÄ ser jag inget skydd pÄ bilderna iallafall, sÄ verkar fungera bra pÄ det sÀttet!
Tanken Àr ju att han kommer anvÀnda den mkt dÀrav plasten, hade den bara legat i kassaskÄpet hade det inte behövts!! Rekommenderas för de som vill anvÀnda sin klocka mtk, typ guldare osv. Har sjÀlv en keramik GMT, givetvis ingen plast pÄ den. Men kanske claspen ;) Min keramik Daytona likasÄ!

PÄ min Scuderia va det givet med PPF, stripen i mitten pÄ bilen som kostade 8000 euro som Àr lackad under klarlacken vill man helst inte chippa för mkt!!
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Tanken Àr ju att han kommer anvÀnda den mkt dÀrav plasten, hade den bara legat i kassaskÄpet hade det inte behövts!! Rekommenderas för de som vill anvÀnda sin klocka mtk, typ guldare osv. Har sjÀlv en keramik GMT, givetvis ingen plast pÄ den. Men kanske claspen ;) Min keramik Daytona likasÄ!

PÄ min Scuderia va det givet med PPF, stripen i mitten pÄ bilen som kostade 8000 euro som Àr lackad under klarlacken vill man helst inte chippa för mkt!!
Helt rĂ€tt i det du sĂ€ger! För mig blev det rĂ€tt givet att jag fĂ„r rĂ€kna diverse mĂ€rken pĂ„ klockan oavsett, ( lekplats med barnen, stranden, lekland, cykla, osv ) tĂ€nkte första att köra en ”billigare” klocka men sĂ„ tĂ€nkte jag Ă€ndĂ„ att Rolex Ă€r ju Ă€ndĂ„ kvalite och skall klara hĂ„rda förhĂ„llanden 😃
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Tanken Àr ju att han kommer anvÀnda den mkt dÀrav plasten, hade den bara legat i kassaskÄpet hade det inte behövts!! Rekommenderas för de som vill anvÀnda sin klocka mtk, typ guldare osv. Har sjÀlv en keramik GMT, givetvis ingen plast pÄ den. Men kanske claspen ;) Min keramik Daytona likasÄ!

PÄ min Scuderia va det givet med PPF, stripen i mitten pÄ bilen som kostade 8000 euro som Àr lackad under klarlacken vill man helst inte chippa för mkt!!
Oavsett sĂ„ förstĂ„r jag honom men aldrig skulle göra sĂ„ sjĂ€lv, och det blev bra eftersom det inte syns och hoppas att det skyddar lika bra đŸ‘đŸ»
 

bale

Omega
LW Àr ju ofta lite dyrare Àn övriga i Sverige, troligen för att de exporterar mycket (fördel utlÀndska valutor). Men visst, 680-709 verket vara prislappen.
 

FlipSwede

Audemars
LW Àr ju ofta lite dyrare Àn övriga i Sverige, troligen för att de exporterar mycket (fördel utlÀndska valutor). Men visst, 680-709 verket vara prislappen.

Men du ska ju lagga pa svensk/eu moms pa manga av de priserna.

Har har vi en glad dansk som nog tagit en Carlsberg formycket..

 
Topp