• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" tråden! 🤙🏼

-SC-

Omega
Pledge Member
Om du frågar snällt kan jag säkert fixa en till list åt dig om det är där skon klämmer? Lägg ned dryg attityden.
4EAC7543-464C-4331-B3AC-E4A86788F72C.jpeg

(Postad mest för att lugna ned den fientliga stämningen i tråden...)
 

Trema

Omega
En sak jag själv inte lyckas förstå är Rolex tillämpning av keramisk tachymeter på Daytonan. På den ultraexklusiva platinumvarianten kom den bruna keramiska ringen tidigt, därefter på (rätta mig om jag har fel!) på oysterflex av helguld varianterna för att därefter år 2016 släppas på SS versionerna. Däremot, på de tunga pjäserna i helguld där även länken är guld, ja där finns inte den keramiska ringen att få, och inte heller på two-tone versionerna. Jämför jag med en annan produktlinje (ex. Sub) så ökar valmöjligheterna konsekvent ju mer ädelmetall. Nåja, det som som i mitt tycke alltså sticker ut är att helguldsversionerna (ej OF) alltså inte är bestyckade med den keramiska ringen, men modeller som är något lägre ned i premiumhierarkin (OF) har det!

Någon som kan belysa detta eller försöka sig på en förklaring hur Rolex resonerar? Spekulationer uppmuntras :)
 

FlipSwede

Audemars
Är skyddsplasten kvar eller vad är det man ser precis ovanför/nedanför bezeln?
Svar ja.
Bilden ar samma som bodknodden skickade mig vid intresseforfragan. Jag ar ju Miljopartist och ateranvander mina bilder for att minimera min klimatpaverkan.
Men mer seriost...Sa spannande vet jag val inte om det ar att se samma klocka pa samma arm i 74 olika vinklar och bakgrunder.

Och nej...de slappte inte klockan med plasten kvar. Visst missade/slarvade de en hel del,men de stora bitarna togs av.
 

PJZ

Cartier
Svar ja.
Bilden ar samma som bodknodden skickade mig vid intresseforfragan. Jag ar ju Miljopartist och ateranvander mina bilder for att minimera min klimatpaverkan.
Men mer seriost...Sa spannande vet jag val inte om det ar att se samma klocka pa samma arm i 74 olika vinklar och bakgrunder.

Och nej...de slappte inte klockan med plasten kvar. Visst missade/slarvade de en hel del,men de stora bitarna togs av.
Tänkte väl att det var det.

Nu tycker jag du sänker 1-2 pilsner och sen traskar du iväg och beställer den där baguettavlan. Det är du värd!
 

FlipSwede

Audemars
Hahah klokt beslut! Håll oss uppdaterade.

Vad tror du väntetiden på tavlan är? Vågar vi dra iväg några killgissningar eller har du ett humm redan?
Ingen aning faktiskt. Men jag aterkommer efter att ha talat med butiken. Sedan beror det ocksa pa priset. Kan ju vara billigare i Sverige om det gar att kopa TaxFree.
Vill ocksa behalla orginaltavlan.

@KenKun namnde ju 70K,och jag antar det var inkl svensk moms och arbkostnad for bytet. Sa ska jag gissa runt 5500 har kanske for enbart tavla
 
  • Like
Reactions: PJZ

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ingen aning faktiskt. Men jag aterkommer efter att ha talat med butiken. Sedan beror det ocksa pa priset. Kan ju vara billigare i Sverige om det gar att kopa TaxFree.
Vill ocksa behalla orginaltavlan.

@KenKun namnde ju 70K,och jag antar det var inkl svensk moms och arbkostnad for bytet. Sa ska jag gissa runt 5500 har kanske for enbart tavla
6250$
 

FlipSwede

Audemars
Hahah klokt beslut! Håll oss uppdaterade.

Vad tror du väntetiden på tavlan är? Vågar vi dra iväg några killgissningar eller har du ett humm redan?
Da har jag talat med butiken.
Bestalla ny tavla?
Det GAR INTE! ENBART vid service och da om tavlan som sitter i klockan bedoms vara sa dalig att den maste bytas och da enbart till samma tavla som sitter i klockan.

Och om det mot formodan skulle ga efter att ha talat med omradesrepesentanten for Rolex sa ar det OMOJLIGT fa lov attbehalla den gamla.

Jag provar i Sverige sa far vi se vad jag far for svar. @KenKun du far garna skicka ett PM var och vem du handlade av om det inte ar konfidensiell info.
 
  • Wow
Reactions: PJZ

PJZ

Cartier
Da har jag talat med butiken.
Bestalla ny tavla?
Det GAR INTE! ENBART vid service och da om tavlan som sitter i klockan bedoms vara sa dalig att den maste bytas och da enbart till samma tavla som sitter i klockan.

Och om det mot formodan skulle ga efter att ha talat med omradesrepesentanten for Rolex sa ar det OMOJLIGT fa lov attbehalla den gamla.

Jag provar i Sverige sa far vi se vad jag far for svar. @KenKun du far garna skicka ett PM var och vem du handlade av om det inte ar konfidensiell info.
Seriöst?

Jag ska förbi min handlare imorgon. Jag pratar med dem och ser om de säger samma sak... hör av mig.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Da har jag talat med butiken.
Bestalla ny tavla?
Det GAR INTE! ENBART vid service och da om tavlan som sitter i klockan bedoms vara sa dalig att den maste bytas och da enbart till samma tavla som sitter i klockan.

Och om det mot formodan skulle ga efter att ha talat med omradesrepesentanten for Rolex sa ar det OMOJLIGT fa lov attbehalla den gamla.

Jag provar i Sverige sa far vi se vad jag far for svar. @KenKun du far garna skicka ett PM var och vem du handlade av om det inte ar konfidensiell info.
Knasigt.

Nymans ville bara byta om man gjorde en service.

Rob Engström bytte utan krångel
 

FlipSwede

Audemars
Seriöst?

Jag ska förbi min handlare imorgon. Jag pratar med dem och ser om de säger samma sak... hör av mig.
Ja det var inte det svar jag forvantade mig. Kandes mer som om dt var ett besvar for dem att losa och darfor lattare att bara saga nej direkt.
Aterkom garna med vad du far for info
 
  • Like
Reactions: PJZ
Topp