• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
FinklÀdd och Daytona pÄ, kul att jobba igen!
FE71B77A-3C22-44A7-9594-590950E94BE4.jpeg
 

FlipSwede

Audemars
Grön tavla mot grön tavla eller grön tavla mot att du blir av med tavlan som sitter i?
Grön mot Grön.
Verkar gÀlla det mesta att enbart sÄ som klockan levererades frÄn fabrik Àr vad du kan byta till och dÄ i samband med service om tavlan anses sÄ skadad att ett byte behövs. Och du fÄr INTE behÄlla din gamla
TvÀrnej pÄ min frÄga att fÄ köpa en lös tavla. Men beroende pÄ vem DU Àr sÄ gÄr det sÀkert böja lite pÄ reglerna
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Grön mot Grön.
Verkar gÀlla det mesta att enbart sÄ som klockan levererades frÄn fabrik Àr vad du kan byta till och dÄ i samband med service om tavlan anses sÄ skadad att ett byte behövs. Och du fÄr INTE behÄlla din gamla
TvÀrnej pÄ min frÄga att fÄ köpa en lös tavla. Men beroende pÄ vem DU Àr sÄ gÄr det sÀkert böja lite pÄ reglerna
i USA har det alltid fungerat sÄ.
Den gröna tavlan till 116508 mfl. Ligger som Exchange only med andra ord kan inte AD bestÀlla hem dessa utan att ha skickat in en skadad tavla i byte.
 

Kibo

Cartier
Halloj, ni som testat 116500LN med vit tavla och svart tavla, vilken bÀrs minst? har fÄtt svar frÄn en AD att den svarta bÀrs mindre Àn den vita. Kan gÀnget hÀr bekrÀfta det eller dementera? Tack KS för detta fantastiska forum.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Halloj, ni som testat 116500LN med vit tavla och svart tavla, vilken bÀrs minst? har fÄtt svar frÄn en AD att den svarta bÀrs mindre Àn den vita. Kan gÀnget hÀr bekrÀfta det eller dementera? Tack KS för detta fantastiska forum.
Generellt sÄ brukar vÀl ljusare tavlor verka större. Har dock inte provat daytonan..
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Halloj, ni som testat 116500LN med vit tavla och svart tavla, vilken bÀrs minst? har fÄtt svar frÄn en AD att den svarta bÀrs mindre Àn den vita. Kan gÀnget hÀr bekrÀfta det eller dementera? Tack KS för detta fantastiska forum.
Har haft bÄde vit och svart. HÄller med svaret frÄn AD. Tycker svart bÀrs mindre Àn den vita.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Halloj, ni som testat 116500LN med vit tavla och svart tavla, vilken bÀrs minst? har fÄtt svar frÄn en AD att den svarta bÀrs mindre Àn den vita. Kan gÀnget hÀr bekrÀfta det eller dementera? Tack KS för detta fantastiska forum.
Endast testat svart. Men testat en svart och en vit overseas som fÄr ganska mycket tavelyta. Svarta upplevdes mycket mindre
 

EWEA

Cartier
Halloj, ni som testat 116500LN med vit tavla och svart tavla, vilken bÀrs minst? har fÄtt svar frÄn en AD att den svarta bÀrs mindre Àn den vita. Kan gÀnget hÀr bekrÀfta det eller dementera? Tack KS för detta fantastiska forum.
Vanligtvis bÀrs vita klockor större men tycker 116500 Àr ett undantag. Upplevde att nÀr den svarta tavlan flyter ut i den svarta keramiska ringen sÄ blev det en stor svart enhet..

Med 116520 upplevde jag den svarta klart mindre
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Vanligtvis bÀrs vita klockor större men tycker 116500 Àr ett undantag. Upplevde att nÀr den svarta tavlan flyter ut i den svarta keramiska ringen sÄ blev det en stor svart enhet..

Med 116520 upplevde jag den svarta klart mindre
Har ocksÄ hört detta innan. Men som sagt klockor med vit urtavla har en tendens att se större ut Àn svart.
 
Ni som har OF - vad tycker ni om den dÀr lilla "kudden" pÄ insidan av bandet?
Är den bra eller gör den bara att klockan sitter för lĂ„ngt ifrĂ„n handleden?

Jag har nÀmligen bestÀllt en OF Daytona men har inte riktigt provat OF Ànnu.
 

Oktogon

Panerai
Ni som har OF - vad tycker ni om den dÀr lilla "kudden" pÄ insidan av bandet?
Är den bra eller gör den bara att klockan sitter för lĂ„ngt ifrĂ„n handleden?

Jag har nÀmligen bestÀllt en OF Daytona men har inte riktigt provat OF Ànnu.
FÄr man den rÀtt sizead Àr det nice tkr jag, men allt för ofta verkar folk misslyckas vilket man ser pÄ bilder hÀr och var. DÄ ser det lite knasigt ut.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jösses Amalia, det ser ju ut som en centimeter ut..

Borde ju inte vara nÄgot problem för AD att kunna fixa den i rÀtt storlek.
NÀr det kommer till klockor med Oyster Flex, sÄ Àr det bÀttre att köpa de direkt frÄn AD, för dÄ har du möjligheten att fÄ rÀtt storlek pÄ banden.

Man mÄste dock vara noga med att vÀlja rÀtt. Annars ser det bara knasigt ut.

Vissa tycker till exempel att detta Àr rÀtt storlek och ser bra ut, medan jag tycker att det sticker ut alldeles för mycket...

231DAD5C-1B8E-4247-935B-D9D7B9CB7616.jpeg
 
Har bestÀllt frÄn AD sÄ det borde inte vara nÄgot problem dÄ.
AnvÀnder skjorta dagligen sÄ det Àr viktigt att den inte blir för "stor".
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Jösses Amalia, det ser ju ut som en centimeter ut..

Borde ju inte vara nÄgot problem för AD att kunna fixa den i rÀtt storlek.
Finns sex olika lÀngder/storlekar att vÀlja mellan pÄ OF sÄ det kan AD byta ut till rÀtt lÀngd Ät dig utan problem innan du lÀmnar butiken.
@KenKun Ă€r för övrigt expert pĂ„ att googla upp bilder med folk som kör med för lĂ„nga band och lĂ€gga upp pĂ„ KS, finns en massa bilder i denna och Rolex trĂ„den han lagt upp nu 😜
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Finns sex olika lÀngder/storlekar att vÀlja mellan pÄ OF sÄ det kan AD byta ut till rÀtt lÀngd Ät dig utan problem innan du lÀmnar butiken.
@KenKun Ă€r för övrigt expert pĂ„ att googla upp bilder med folk som kör med för lĂ„nga band och lĂ€gga upp pĂ„ KS, finns en massa bilder i denna och Rolex trĂ„den han lagt upp nu 😜
Nu vÀntar man glÀdje pÄ @KenKun OF bombande.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Finns sex olika lÀngder/storlekar att vÀlja mellan pÄ OF sÄ det kan AD byta ut till rÀtt lÀngd Ät dig utan problem innan du lÀmnar butiken.
@KenKun Ă€r för övrigt expert pĂ„ att googla upp bilder med folk som kör med för lĂ„nga band och lĂ€gga upp pĂ„ KS, finns en massa bilder i denna och Rolex trĂ„den han lagt upp nu 😜
RĂ€cker med att hĂ€nga en dag pĂ„ TRF. GĂ„r man igenom dina gamla OF inlĂ€gg sĂ„ finns det ocksĂ„ en del godbitar 😌
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jepp, körde lite löst i början innan jag valde mig vid fenorna, inte konstigare Ă€n sĂ„. För övrigt pedagogiskt och bra med dina röda markeringar, sĂ„ ingen missar vad du menar 😀
Bra för dig!

Med tanke pĂ„ att vissa OF Ă€gare inte ser det andra ser, att det inte Ă€r sĂ„ snyggt nĂ€r det sitter sĂ„ löst, sĂ„ kan det vara bra att verkligen highlighta det som Ă€r fult 😌
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Bra för dig!

Med tanke pĂ„ att vissa OF Ă€gare inte ser det andra ser, att det inte Ă€r sĂ„ snyggt nĂ€r det sitter sĂ„ löst, sĂ„ kan det vara bra att verkligen highlighta det som Ă€r fult 😌
Absolut inte vĂ€rre Ă€n att bĂ€ra för lĂ„ng lĂ€nk som mĂ„nga kör med. Highlightar det som Ă€r fult sĂ„ alla förstĂ„r vad jag menar. Önskas fler bilder kan jag givetvis googla upp ett dussin till
4F437D73-35D6-4FFC-BE2E-61E60B7C1665.jpeg
4162A25D-B9BD-4B4F-91AC-A6F2AA5EEBDA.jpeg
AA32BC9D-E2C0-4A0C-832B-E674F4175A23.jpeg
 
Topp