• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Backade ett par Är i denna trÄd. Mycket throwbacks, gissningar och fina bilder...

Har tyvĂ€rr hĂ€nt en del med priserna ocksĂ„ 💀


8E2F5F0C-DC0C-44CA-AB2F-39EEFA06C66E.jpeg
Summa summarum det var kul sÄ lÀnge det varade!
 

Bonumm

Panerai
Ja, det börjar bli dags att vÀrdera nÄgra klockor sÄ det blir rÀtt ,ed försÀkringar. Surt om nÄgot hÀnder och man torskar en massa för att de inte har rÀtt vÀrdering.
 

PJZ

Cartier
Ja det var inte det svar jag forvantade mig. Kandes mer som om dt var ett besvar for dem att losa och darfor lattare att bara saga nej direkt.
Aterkom garna med vad du far for info
Pratade med min sÀljare igÄr. Han va osÀker och Rolex tidigare varit stenhÄrda men under senaste Äret har det börjat öppna upp för att göra "swaps". Speciellt frÄn Daytonas som vart pÄ lÀnk dÀr kunderna vill ha OF. Han Äterkommer med fullstÀndigt besked senare i veckan :)

Det var i allafall inte ett blankt nej.
 

FlipSwede

Audemars
Kul med variation! Bortsett frĂ„n TT dĂ„... Never again 🙃
Likagarna som att ha pengarna pa banken kan man om man kan (dar fick jag val allt till det med en knorr!) kopa sig en handfull gulddaytonas.
De haller iallfall i nulaget vardet battre an papperslappar eller siffror pa en skarm.
For nagon ranta pa banken vard att prata om finns ju inte langre (Ja i Argentina ar bankrantan 34% och i Venezuela 36% A andra sidan ar inflationen i Argentina 48% och i Venezuela 2719%....)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag hade nog föredragit tryckena och kronan i stÄl pÄ TT, hade varit mer balanserat dÄ enligt min mening...
126610LB kör ju till exempel stÄlkrona. Nu nÀr man har har vant sig att de tidigare reffarna hade gulkrona sÄ kÀnns det lite ovant och Àven snÄlt att köra stÄl...
 

David71

Rolex
2-Faktor
126610LB kör ju till exempel stÄlkrona. Nu nÀr man har har vant sig att de tidigare reffarna hade gulkrona sÄ kÀnns det lite ovant och Àven snÄlt att köra stÄl...
126610LB? Menar du 126613LB? Den har guldkrona.

Var iofs nÄgra felaktiga pressbilder vid slÀppet dÀr den hade stÄlkrona.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Kul med variation! Bortsett frĂ„n TT dĂ„... Never again 🙃
TT Àr bÀst efter helguld pÄ gummi. Typ. NÀr jag köpte min 116503 stod det mellan den och en superfin 116520 för exakt samma pris.
Jag valde TT. SĂ„ det Ă€r inte alla som köper TT som ”nĂ€stan”-klocka. (SĂ„g diskussionen i RolextrĂ„den)

B94F7538-A3A1-4500-A1E8-EA9E2284D615.jpeg
A7FFAE16-6D19-445C-9F80-2BAF7421DAB0.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
TT Àr bÀst efter helguld pÄ gummi. Typ. NÀr jag köpte min 116503 stod det mellan den och en superfin 116520 för exakt samma pris.
Jag valde TT. SĂ„ det Ă€r inte alla som köper TT som ”nĂ€stan”-klocka. (SĂ„g diskussionen i RolextrĂ„den)
Och jag avslutade Ă€ven diskussionen med att det Ă€r bra att man köper det man verkligen vill ha 😌
 

KenKun

Patek
2-Faktor
SĂ„ Ă€r det! Men det var Ă€ndĂ„ rĂ€tt tydligt att det var en ”nöja sig”-klocka enligt dig. ;)
Mja...

Jag menade att en TT inte automatiskt blir ett bra alternativ, för nÄgon som inte kan fÄ tag pÄ en i stÄl...

Jag spekulerade Àven i att om stÄl, TT och helguld radades upp, och kostade lika mycket, sÄ skulle ingen vÀlja TT...
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag spekulerade Àven i att om stÄl, TT och helguld radades upp, och kostade lika mycket, sÄ skulle ingen vÀlja TT...
Fast jag tror faktiskt det. Alla vill inte ha helguld av mÄnga anledningar och anser TT vÀldigt snyggt.

Nog om det. Alla tycker olika, med betoning pÄ tycker och inte fakta som det utmÄlades som.
 
Topp