För att den skall fÄ mer anvÀndningsspÄrVarför ska man behÄlla plasten kvar pÄ klockan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
För att den skall fÄ mer anvÀndningsspÄrVarför ska man behÄlla plasten kvar pÄ klockan
Vem avgör vilka kommentarer som Àr onödiga?KÀnns som detta med plast tas upp varje gÄng nÄgon anvÀnder en klocka med lite plast pÄ, vafan lÄt folk ha vad dem vill utan att lÀgga en onödig kommentar
citerade fel post*
Irritationen kanske ?Vem avgör vilka kommentarer som Àr onödiga?
PÄ samma sÀtt som mÄnga kör med okortade lÀnkar Àr det mÄnga som kör med för lÄnga OF.Hur kan det inte vara representativt nÀr mÄnga bilder Àr frÄn TRF?
Ăven du körde sĂ„ en period... Du bidrog ocksĂ„ till denna statistik
FörstÄr ditt ironiska svar. men visst om man gillar att glida rund med en klocka med plastemballage, kör pÄ det, dock inget jag skulle njuta av.För att den skall fÄ mer anvÀndningsspÄr
Svarta tavlan? En sÄdan jag vÀntar pÄ!
Fantastiskt finS
Yes, tycker att den Àr riktigt bra!S
Intressant sÀtt att argumentera pÄ. Att försöka fÄ nÄgot fult att vara mer ok bara för att man kan hÀnvisa till nÄgot annat fult.PÄ samma sÀtt som mÄnga kör med okortade lÀnkar Àr det mÄnga som kör med för lÄnga OF.
Tror vi kan lÀgga ned den hÀr diskussionen nu. Att du ogillar OF fast du sjÀlv ju bara provat en gÄng som snabbast hos AD Àr rÀtt tydligt. Prova pÄ riktigt med rÀtt lÀngd nÄgon gÄng sÄ kanske du Àndrar dig
Jag sjÀlv hade gÀrna plasten kvar pÄ saker jag köpte men insÄg att jag inte gillade det, klart det skyddar klockan osv men menar mer bara att det har varit trÄkiga kommentar flera gÄnger innan hÀr om just plast pÄ klockor och folk uppskattar det inte och det blir irritation istÀlletFörstÄr ditt ironiska svar. men visst om man gillar att glida rund med en klocka med plastemballage, kör pÄ det, dock inget jag skulle njuta av.
Kolla bild nÄgra inlÀgg upp, ser det svÀvande ut tycker duIntressant sÀtt att argumentera pÄ. Att försöka fÄ nÄgot fult att vara mer ok bara för att man kan hÀnvisa till nÄgot annat fult.
Och vad hÀnde med argumentet med att det inte Àr representativt nÀr jag kan hÀnvisa till TRF som kryllar med anvÀndare som gÄr omkring med konstigt size:ade Oyster Flex?
Du har ingen aning om hur mÄnga gÄnger jag har testat Oyster Flex, sÄ du behöver inte gissa
Du sÀger Àven sjÀlv att man aldrig kan fÄ Oyster Flex riktigt tight pÄ grund av vingarna, sÄ vad mer behöver man testa. Klockan kommer alltid ha nÄgon form av svÀvande look. Vissa Àr ok med det. Vissa ser det inte alls. Och vissa tycker att det Àr fult!
You do you
Is Àr nice! NÀr du tröttnar slÀnger du ett PMJag valde dock diamanterna. Men börjar undra om jag kanske tog i för mycket..
Aha. Svarar vi pÄ frÄgor med frÄgor nu?Kolla bild nÄgra inlÀgg upp, ser det svÀvande ut tycker du
Kanske? DĂ„ fĂ„r man ta stĂ€llning som med allt annat om det Ă€r snyggt eller inteĂr inte hela idĂ©n med OF att den ska sitta lite "löst"?
Har man den sittandes "hÄrt", sÄ den inte ser svÀvande ut, sÄ försvinner ju mycket av funktionaliteten med luftkanalerna.
DÄ "stÀngs" dom och bara en liten kanal i mitten Àr kvar och har minimal effekt.
StĂ€mmer enligt Rolex tanke med designen pĂ„ fenorna ja, mycket bekvĂ€mare Ă€n lĂ€nk pĂ„ sommaren framföralltĂr inte hela idĂ©n med OF att den ska sitta lite "löst"?
Har man den sittandes "hÄrt", sÄ den inte ser svÀvande ut, sÄ försvinner ju mycket av funktionaliteten med luftkanalerna.
DÄ "stÀngs" dom och bara en liten kanal i mitten Àr kvar och har minimal effekt.
Det jag menar.. fenorna gör ju automatiskt sÄ att det ser ut som den "svÀvar" - dÀr av min frÄgaHelt tight kan den aldrig bli p g a fenorna undertill, Àr man inte med pÄ det har man inte förstÄtt hur OF fungerar. PoÀngen Àr att de bilder som lÀggs upp av @KenKun inte Àr representativa för hur mÄnga bÀr dem. Vill du se bilder pÄ OF Daytona finns det flertalet i denna trÄd
Vad det Ă€r för fel att ha skyddsplasten kvar pĂ„ klockan? Plasten Ă€r inte gjort för att vara dĂ€r nĂ€r klockan anvĂ€nds. Ser för taskigt ut och ger signalerar att klockan Ă€r i en för hög liga för innehavaren. Torde göra sig bĂ€ttre pĂ„ annat socialt media för att visa upp för icke insatta Ă€n pĂ„ ett entusiast forum.Och vad Ă€r ditt problem med det? VĂ€x upp och skit i va andra har pĂ„ sina klockor. Ni anti-plastare har ett mobbardrag i er tycker jag mig anaâŠ
Beror pÄ vilken lÀngd du kör med och hur tight bandet sitter. BÀr du det löst sÄ fÄr det lite av den effekten ja p g a fenorna, annars inteDet jag menar.. fenorna gör ju automatiskt sÄ att det ser ut som den "svÀvar" - dÀr av min frÄga
Nej, bilden du googlat upp Àr frÄn ablogtowatch nÀr de prövar pÄ mÀssa eller liknande och det bandet Àr för lÄngt för bÀraren i detta fall. Har man för lÄng lÀngd pÄ bandet fÄr du sÄdan passform. Kör du med för lÄngt gummi pÄ andra klockor sitter det inte bra hellerDÄ kan vi iaf enas om att detta Àr ett korrekt sÀtt att bÀra OF, om man nu inte anvÀnder gummi Àven de kalla Ärstiderna
à andra sidan försvinner bÄde bekvÀmligheten och en del av funktionaliteten om man bÀr den tight oavsett temperatur.
Om det sedan Àr snyggt fÄr var och en avgöra.
Nej, bilden du googlat upp Àr frÄn ablogtowatch nÀr de prövar pÄ mÀssa eller liknande och det bandet Àr för lÄngt för bÀraren i detta fall. Har man för lÄng lÀngd pÄ bandet fÄr du sÄdan passform. Kör du med för lÄngt gummi pÄ andra klockor sitter det inte bra heller
Tung analys, och vÀldigt imponerad över att du kan dra sÄ mÄnga slutsatser av en bild med skyddsplats. Kanske siar du om framtiden ocksÄ? à terigen - vÀx upp och sluta tramsa!Vad det Àr för fel att ha skyddsplasten kvar pÄ klockan? Plasten Àr inte gjort för att vara dÀr nÀr klockan anvÀnds. Ser för taskigt ut och ger signalerar att klockan Àr i en för hög liga för innehavaren. Torde göra sig bÀttre pÄ annat socialt media för att visa upp för icke insatta Àn pÄ ett entusiast forum.
Jag vet hur det fungerar och nej du behöver inte bÀra det sÄ löst som pÄ ablogtowatchbilden du lade upp för att bibehÄlla den tilltÀnkta funktionaliteten. Fenorna gör att det inte sitter pÄ samma sÀtt som vanligt gummi och det kommer alltid lyftas lite uppe mot boetten. BÀr du rÀtt lÀngd blir det en rÀtt subtil look dockJo, men hela idén Àr ju att du ska böra den luftigt.
Ju hÄrdare/kortare band man har desto mer försvinner ju hela tanken med funktionaliteten med luftkanalerna och Àven bekvÀmligheten.
Rolex har knappast designat OF för att man ska bÀra den som ett normalt gummi, dÄ kan man lika gÀrna köpa ett Rubber B eller Everest (bortsett frÄn andra eventuella fördelar).
Det behövs inte mycket tryck för att man ska tÀppa till nederdelen av luftkanalen och dÀrmed funktionen.
Jag vet hur det fungerar och nej du behöver inte bÀra det sÄ löst som pÄ ablogtowatchbilden du lade upp för att bibehÄlla den tilltÀnkta funktionaliteten. Fenorna gör att det inte sitter pÄ samma sÀtt som vanligt gummi och det kommer alltid lyftas lite uppe mot boetten. BÀr du rÀtt lÀngd blir det en rÀtt subtil look dock
Lika tight som ett vanligt gummi kan du som sagt inte fÄ med OF, dÄ mÄste klippa loss fenorna först. à terigen, du behöver inte bÀra det sÄ löst som dina googlade bilder för funktionaliteten skall bibehÄllas, kör du supertight sÄ minskar funktionaliteten uppenbartProblemet ligger i att luftkanalerna ofta slutar strax efter dÀr handleden "böjs", sÄ det krÀvs inte mycket för att tÀppa igen dom.
Kolla bilderna ovan frÄn Time is now.
Finns inte en chans att luftkanalerna har nÄgon funktion nÀr det sitter sÄ hÄrt.
OF bör alltsÄ ha lite luft Àven pÄ ytterdelen pÄ handleden för att fungera optimalt.
Lika tight som ett vanligt gummi kan du som sagt inte fÄ med OF, dÄ mÄste klippa loss fenorna först. à terigen, du behöver inte bÀra det sÄ löst som dina googlade bilder för funktionaliteten skall bibehÄllas, kör du supertight sÄ minskar funktionaliteten uppenbart