• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

F48EB866-6B95-4387-BD36-E0798C228FDD.jpeg

BBAC54D9-97C1-4AE0-98B3-83CE87ED4A39.png

Halkade över det hĂ€r om Daytona hĂ€romdagen, modellen var ett mĂ„ste om man i slutet pĂ„ 80-talet identifierade sig som ”Paninaro” och bodde i Milano 😅

Förutom att man peppade pĂ„ burgare och mackor sĂ„ var subkulturen först med mĂ€rken som tillexempel Stone Island och Moncler och inspirerade Pet Shop boys till lĂ„ten med samma namn ”PANINARO”
Vilka kungar!!! Inte helt olikt en sjÀlv idag :)

Hej mina herrar jag Ă€r ny hĂ€r och tĂ€nkte höra med er erfarenhet kring daytona. Jag stĂ„r sedan 7 Ă„r pĂ„ ”vĂ€ntelista” för en 116500LN. Jag har hört att möjligt gĂ€llande vĂ€ntelistans existens, relationer ADs osv. Men för er som köpt klockan i första hand hur lĂ€nge fick ni vĂ€nta. NĂ„got av er som vĂ€ntade lĂ€nge. Jag tackar för all tips och ursĂ€kta ifall jag stĂ€ller frĂ„gan i fel trĂ„d.

Hej mina herrar jag Ă€r ny hĂ€r och tĂ€nkte höra med er erfarenhet kring daytona. Jag stĂ„r sedan 7 Ă„r pĂ„ ”vĂ€ntelista” för en 116500LN. Jag har hört att möjligt gĂ€llande vĂ€ntelistans existens, relationer ADs osv. Men för er som köpt klockan i första hand hur lĂ€nge fick ni vĂ€nta. NĂ„got av er som vĂ€ntade lĂ€nge. Jag tackar för all tips och ursĂ€kta ifall jag stĂ€ller frĂ„gan i fel trĂ„d.

Han jag köpte av stod i 8 Är innan han fick den sÄ din tur kan va snart :)

Hej!

Ska snart hÀmta ut min 116519ln som jag vÀntat lÀnge pÄ. AD vill veta vilken storlek pÄ Oysterflexen jag har. Haft en innan för nÄgra Är sen
men har för mig jag hade F-D. Ska man sÀtta pÄ E-E istÀllet sÄ det Àr lika lÄnga eller ska spÀnnet vid kl 6 vara lite kortare Àn spÀnnet kl12?

Tacksam för lite hjÀlp!

Bilagor

• Rolex-Cosmograph-Daytona-116519LN-Official-Rolex-Retailer-Mamic-1970.jpg
    Rolex-Cosmograph-Daytona-116519LN-Official-Rolex-Retailer-Mamic-1970.jpg
    268.5 KB · Visningar: 24
Hej!

Ska snart hÀmta ut min 116519ln som jag vÀntat lÀnge pÄ. AD vill veta vilken storlek pÄ Oysterflexen jag har. Haft en innan för nÄgra Är sen
men har för mig jag hade F-D. Ska man sÀtta pÄ E-E istÀllet sÄ det Àr lika lÄnga eller ska spÀnnet vid kl 6 vara lite kortare Àn spÀnnet kl12?

Tacksam för lite hjÀlp!

This

Hej!

Tacksam för lite hjÀlp!
FÄr man frÄga hur lÀnge du har fÄtt vÀnta pÄ den?

FÄr man frÄga hur lÀnge du har fÄtt vÀnta pÄ den?
Haft kontakt med denna AD sen 2019 men aldrig köpt nĂ„got, hĂ€lsat pĂ„ dĂ„ och dĂ„ och bestĂ€llde denna november 2022 och nu kom den. Handlar mer om tur och att dom "tĂ€nker pĂ„ en" nĂ€r de fĂ„r in referensen till affĂ€ren. Är tydligen ofta en chef/Ă€gare som bestĂ€mmer vilka som ska fĂ„ de mer eftertraktade modellerna.

Haft kontakt med denna AD sen 2019 men aldrig köpt nĂ„got, hĂ€lsat pĂ„ dĂ„ och dĂ„ och bestĂ€llde denna november 2022 och nu kom den. Handlar mer om tur och att dom "tĂ€nker pĂ„ en" nĂ€r de fĂ„r in referensen till affĂ€ren. Är tydligen ofta en chef/Ă€gare som bestĂ€mmer vilka som ska fĂ„ de mer eftertraktade modellerna.
Inte alls illa. Stort grattis till din nya klocka, en av de bÀsta om du frÄgar mig.

Minns att jag inte tyckte om den dÀr sÄ mycket nÀr jag bara sett den pÄ bilder för jag hade fÄtt för mig att jag inte gillade gul-guld, sen fick jag testa en i Köpenhamn, satan sÄ bra den var. SÄklart var kölistan full etc etc. Men sen dess har den legat dÀr i bakhuvudet och gnagt...
Stort grattis till fin klocka!

Minns att jag inte tyckte om den dÀr sÄ mycket nÀr jag bara sett den pÄ bilder för jag hade fÄtt för mig att jag inte gillade gul-guld, sen fick jag testa en i Köpenhamn, satan sÄ bra den var. SÄklart var kölistan full etc etc. Men sen dess har den legat dÀr i bakhuvudet och gnagt...
Stort grattis till fin klocka!
Hade en i Rosé med svart urtavla!! Kom pÄ efter nÄgra mÄnader pÄ armen att jag inte alls trivdes med rosé. I vÄrt kÀra land sticker guldklockor ut vÀldigt mycket sÄ vitguld blir mer anvÀndbart!! Smaksak givetvis men kÀnde mig inte bekvÀm i rosé och gulguld lÀr inte kÀnnas mer under radarn. Men sÄnt lÀr man sig nÀr man faktiskt Àgt klockorna en tid. Dock kan man inte gÄ fel med en Daytona pÄ Oysterflex oavsett guldtyp och urtavla. Grymt bra kombo!!

HÀmtar förmodan bland de sista 116519ln hos min AD om tvÄ veckor, kÀnns lite extra kul nÀr de precis presenterade den nya ref. av samma klocka :)
Vad tycker ni? Nya bÀttre eller same same? Nya till höger! KÀnns som största skillnaden Àr becel-insertet som skapar en ring i vitguld runt beceln. Kommer nog dingas rÀtt hÄrt med tiden. Sen har index blivit smalare!!

Daytona.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp