• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Stor skillnad i profil mellan nya och gamla.

Screenshot_20230412-163622.png
Synd att de har maxicaseifierat boetten och luggar pÄ nya generationen. Den mjukare (och mindre) designen var ju det som gjorde Daytona sÄ bra pÄ föregÄende generationer

Synd att de har maxicaseifierat boetten och luggar pÄ nya generationen. Den mjukare (och mindre) designen var ju det som gjorde Daytona sÄ bra pÄ föregÄende generationer
KÀnns onekligen som ett mÀrkligt val. Det Àr en sak att de siktar pÄ en marknad som vill ha större klockor men Àven nÀr suben blev större sÄ blev boettsidan tunnare i samma veva sÄ att de skulle göra sÄ att daytonan upplevs tjockare kÀnns konstigt. Vi fÄr se om de trollat med proportionerna sÄ den kÀnns tunnare men det Àr inte vad bilderna antyder.

1682061771427.png

Hade en i Rosé med svart urtavla!! Kom pÄ efter nÄgra mÄnader pÄ armen att jag inte alls trivdes med rosé. I vÄrt kÀra land sticker guldklockor ut vÀldigt mycket sÄ vitguld blir mer anvÀndbart!! Smaksak givetvis men kÀnde mig inte bekvÀm i rosé och gulguld lÀr inte kÀnnas mer under radarn. Men sÄnt lÀr man sig nÀr man faktiskt Àgt klockorna en tid. Dock kan man inte gÄ fel med en Daytona pÄ Oysterflex oavsett guldtyp och urtavla. Grymt bra kombo!!
Var in och pratade med AD i veckan om en oysterfelx daytona och till min förvÄning sÄ erbjöd de mig att skriva upp mig för en, men var tvungen att vÀlja metall för fick bara stÄ pÄ en referens, kom ihÄg det hÀr svaret dÄ och fick testa en vitguld med meteorite tavla (jÀvlar vilken klocka det var förövrigt). Blev att jag skrev upp mig pÄ en vitguld, sÄ nu hÄller jag tummarna för en tilldelning :)

Var in och pratade med AD i veckan om en oysterfelx daytona och till min förvÄning sÄ erbjöd de mig att skriva upp mig för en, men var tvungen att vÀlja metall för fick bara stÄ pÄ en referens, kom ihÄg det hÀr svaret dÄ och fick testa en vitguld med meteorite tavla (jÀvlar vilken klocka det var förövrigt). Blev att jag skrev upp mig pÄ en vitguld, sÄ nu hÄller jag tummarna för en tilldelning :)
Kul att höra!! Vitguld pĂ„ Oysterflex Ă€r en sjukt lĂ€cker kombo!! Tog du en Vitguld med den grĂ„a tavlan? Är vĂ€ldigt nöjd med min!! AnvĂ€nder den lite för mycket!!

Antar att vitguld med meteorit inte var till salu 😅 bĂ€sta kombon

Kul att höra!! Vitguld pĂ„ Oysterflex Ă€r en sjukt lĂ€cker kombo!! Tog du en Vitguld med den grĂ„a tavlan? Är vĂ€ldigt nöjd med min!! AnvĂ€nder den lite för mycket!!
Yes! Stod mellan en sÄn och gul-guld med gul tavla och svarta index. Optimala hade ju varit att ha bÄda!

Antar att vitguld med meteorit inte var till salu 😅 bĂ€sta kombon
Nej tyvÀrr haha, de hade den inne i valvet och var redan tilldelad till en kund som skulle komma och hÀmta ut den strax. SÄ nÄn lycklig jÀvel gÄr vÀl runt med den nu.
Meteorit tavlan Àr verkligen hundra gÄnger bÀttre i verkligheten Àn pÄ bild. Modellen Àr discontinued nu ocksÄ sÄ man kan ju inte ens fantisera om att fÄ tag i en sÄn lÀngre.

Vilken Daytona-modell brukar vara den vanligaste eller mest typiska som första-Daytona-klocka?
Den enklaste att fÄ tag i Àr two toned!! Började min Daytona-resa dÀr!! Den Àr ocksÄ den billigaste pÄ 2:a handsmarknaden, dock kan du fÄ den förra stÄl-Daytonan med stÄl-becel för samma pris!! Enligt mig den bÀsta att börja med isf. Vill du lÀgga mer pengar sÄ runt 300-320 fÄr du den "Nya" med keramisk becel och lite pengar till fÄr du en i guld pÄ Oysterflex. Inte helt lÀtt tyvÀrr, men vilka klocka! Inne pÄ min 6:e Daytona nu!!

Tillbaka
Topp