• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Tja!
Jag sÄg nyligen en video dÀr nÄgon snackade om sin 6263 NON Paul Newman daytona om hur det var en relativt prisvÀrd klocka, vet nÄgon hur mycket en sÄdan gÄr för, vet ju att Paul Pewman versioner kan gÄ pÄ över miljonen, undrar mest utav ren nyfikenhet.

Tack p förhand!
En 6263 ned vanlig tavla kostar kring 60k usd idag. Priserna kan gÄ mellan lÄt sÀga 40k usd till ca 100k usd beroende pÄ skick och konfiguration. 6265 med stÄlbezel Àr nÄgot billigare och modeller med pumppushers kan ocksÄ vara billigare lite beroende pÄ version. Jag skulle inte kalla dem prisvÀrda dÄ det Àr en oerhörd hype runt manuella daytonor just nu. Dock hopplöst att sÀga om priserna kommer att korrigeras eller om de fortsÀtter uppÄt. Iom PN Àr stekheta just nu sÄ drar de med sig alla modeller just nu. Jag har ocksÄ en kÀnsla av att icke-PN kan öka snabbare Àn PN dÄ Newmans lÄngt passerat en grÀns för vad mÄnga har rÄd med. Med fortsatt stark efterfrÄgan sÄ gÄr dÀrför de billigare versionerna upp snabbt om skicket Àr rÀtt.

490F264B-1CCD-4360-A511-7ADABD0364D9.jpeg
En 6263 ned vanlig tavla kostar kring 60k usd idag. Priserna kan gÄ mellan lÄt sÀga 40k usd till ca 100k usd beroende pÄ skick och konfiguration. 6265 med stÄlbezel Àr nÄgot billigare och modeller med pumppushers kan ocksÄ vara billigare lite beroende pÄ version. Jag skulle inte kalla dem prisvÀrda dÄ det Àr en oerhörd hype runt manuella daytonor just nu. Dock hopplöst att sÀga om priserna kommer att korrigeras eller om de fortsÀtter uppÄt. Iom PN Àr stekheta just nu sÄ drar de med sig alla modeller just nu. Jag har ocksÄ en kÀnsla av att icke-PN kan öka snabbare Àn PN dÄ Newmans lÄngt passerat en grÀns för vad mÄnga har rÄd med. Med fortsatt stark efterfrÄgan sÄ gÄr dÀrför de billigare versionerna upp snabbt om skicket Àr rÀtt.
Alltid kul att lÀsa nÀr du svarar pÄ frÄgor gÀllande vintagerolex. Precis den typen av kunskap som lyfter ett entusiastforum som detta! Keep it up :)
LÀgger till en bild pÄ min senaste klocka, en 16520 som kÀnns vÀldigt orörd och fullset :) jag Àr kÀr!

Hej,
Jag har en undran vad Àr det för skillnad pÄ en 116500 och en 116520 ??
Tycker att priserna skiljer ganska mycket.
MĂ„ gott Anders

Hej,
MĂ„ gott Anders
116500 har keramisk bezel

Priset skiljer sig inte direkt heller förresten hos AD, det du reagerar pÄ Àr andrahandsmarknaden eller priset för nya frÄn icke ADs. (TillgÄng och efterfrÄgan :))

490F264B-1CCD-4360-A511-7ADABD0364D9.jpeg

Alltid kul att lÀsa nÀr du svarar pÄ frÄgor gÀllande vintagerolex. Precis den typen av kunskap som lyfter ett entusiastforum som detta! Keep it up :)
LÀgger till en bild pÄ min senaste klocka, en 16520 som kÀnns vÀldigt orörd och fullset :) jag Àr kÀr!
Ser inte orörd ut pÄ den bilden.
Hej,
MĂ„ gott Anders
116500 har keramisk glasring och pÄ den vita tavlan Àr det svarta register istÀllet för de silverfÀrgade pÄ 116520.

Annars Àr det samma. Kanske andra minimala skillnader pÄ tavlorna.

Jag förstÄr inte riktigt priserna pÄ Daytona hÀr pÄ forumet. Nya steel ceramic listar för 110k, ÀndÄ ser jag flera pÄ köp/sÀlj som sÀljer sina anvÀnda steel ceramik för över listpris? NÄgot jag missat hÀr :)?

Jag förstÄr inte riktigt priserna pÄ Daytona hÀr pÄ forumet. Nya steel ceramic listar för 110k, ÀndÄ ser jag flera pÄ köp/sÀlj som sÀljer sina anvÀnda steel ceramik för över listpris? NÄgot jag missat hÀr :)?
TillgÄng och efterfrÄgan.. det Àr vÀl nÀst intill 10 Ärs vÀnttid hos AD pÄ dessa

Hittar du en för listpris hugg den direkt, tror aldrig det kommer ske under överskÄdlig tid.
TillgÄng och efterfrÄgan styr.
Bidrar bild pÄ min 116520.
61A0DA96-0F35-4960-8A09-B3C8A4D704DE.jpeg

Hej!
Som novis sĂ„ undrar jag vad man normalt fĂ„r betala för en sk fullservice av en daytona? Är det normalt sett 5-Ă„rs intervaller som gĂ€ller för modellen?

mvh T

Ingen som har en ny Helgulds Daytona att visa upp. Var nÀra att klippa en förra veckan sÄ nu fÄr ni fresta mig sÄ jag kommer till skott

Vecka 43 plockades denna ut frĂ„n AD. ÖverlĂ€mnad till morsan en vecka senare. SĂ„hĂ€r hittar jag den nu nĂ€r jag kommer över för middag. Vissa gillar vĂ€l att slita in sina grejor snabbt antar jag? :D
151688973681817769564.jpg

Senast Àndrad:
Det Àr tyvÀrr inte jag som var sÄ lycklig utan nÄgon pÄ FB som delade med sig av hÀndelsen i en grupp. Helt sjuk tur och förmodligen sÀkert ocksÄ till rabatterat pris eftersom Schiphol oftast har cirka 15% rabatt.

Tillbaka
Topp