Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har en som jag ska sälja snart men den är utlånad för tillfället. Tyvärr inte automat dock.Det finns ingen vars Khaki 38mm ligger och samlar damm? Är ute efter en beggad, helst auto.
Vad är det för ref?Har en som jag ska sälja snart men den är utlånad för tillfället. Tyvärr inte automat dock.
H69419933Vad är det för ref?
Trevlig helt klart men avvaktar på auto så länge.H69419933
Det gör du rätt i.Trevlig helt klart men avvaktar på auto så länge.
Det ligger en bytes på sälj som kanske går att få köpa istället. Den såg fin ut!Det finns ingen vars Khaki 38mm ligger och samlar damm? Är ute efter en beggad, helst auto.
Sett den! Har frågat lite försiktigt men det är byte som gäller just nu.Det ligger en bytes på sälj som kanske går att få köpa istället. Den såg fin ut!
Hmm såvitt jag vet finns det bara med H10 numera. Förr var det ju ETA 2824 i dom men nu har nog alla den nya calibern. Själv hade jag nog valt den gamla om det gick. Dock är den varianten av 80 timmars verket som Hamilton använder tydligen inte den där en del detaljer i drivlinan är i "plast" utan den andra där allt är i metall. Det känns bättre även om det kanske inte är det. Det är nog svårt att veta. Jag gav föv ca 4200 på läder hemtagen o klar. Kanske världens mest prisvärda klocka? Jag hade en blå 40a förut men denna är way bättre och faktiskt riktigt jäkla trevlig.
Nja nästan. Har 17.5 och ser ut att få in min Field khaki 38 imorgon.Jag kör på med lite fler frågor! Någon som har en 16,5-17 handled och en 38mm Khaki (vilken som helst) som kan ta en bild o smälla upp? Är orolig för att kanske den ska bära för stort och behöver bli övertalad att den inte kommer det.
Nja nästan. Har 17.5 och ser ut att få in min Field khaki 38 imorgon.
H69429931
Jag har 16,5mm handled och en 38mm Khaki. Hittar tyvärr inga bättre bilder men kanske bättre än inget. Det är en högst personlig preferens och du kanske tycker annorlunda men jag tycker att den bärs bra på nato och MN-strap men bärs för stort på läder, Cordura etc.Jag kör på med lite fler frågor! Någon som har en 16,5-17 handled och en 38mm Khaki (vilken som helst) som kan ta en bild o smälla upp? Är orolig för att kanske den ska bära för stort och behöver bli övertalad att den inte kommer det.
Jag har 16,5mm handled och en 38mm Khaki. Hittar tyvärr inga bättre bilder men kanske bättre än inget. Det är en högst personlig preferens och du kanske tycker annorlunda men jag tycker att den bärs bra på nato och MN-strap men bärs för stort på läder, Cordura etc.
Det kan man fråga sig, tyvärr ser det inte klokt ut med ett stort glapp mellan band och boett.Håller helt med dig. Varför gör dom luggarna så långa? Får lite kalla fötter när jag ser bilden på läder.. får fundera lite. Men riktigt bra bilder! Tack så mycket.
Ca 17cm, skulle nog inte tro att du kommer tycka den är för stor, jag var rädd att den var för liten när jag beställde den. Men den satt som en smäck! Underbar klocka!Jag kör på med lite fler frågor! Någon som har en 16,5-17 handled och en 38mm Khaki (vilken som helst) som kan ta en bild o smälla upp? Är orolig för att kanske den ska bära för stort och behöver bli övertalad att den inte kommer det.
Är den handjagade mycket tunnare än automataren?Har en som jag ska sälja snart men den är utlånad för tillfället. Tyvärr inte automat dock.
Ca 17cm, skulle nog inte tro att du kommer tycka den är för stor, jag var rädd att den var för liten när jag beställde den. Men den satt som en smäck! Underbar klocka!
Mycket tunnare vet jag inte vet jag inte, har aldrig sett automatare. Den manuella är under 10mm vilket jag tycker är bra för en modern field watch.Är den handjagade mycket tunnare än automataren?
Vilken tur Annars hade jag varit tvungen att köpa en Jag har ju en automatare och den är 10,5mm tjock.Mycket tunnare vet jag inte vet jag inte, har aldrig sett automatare. Den manuella är under 10mm vilket jag tycker är bra för en modern field watch.
Var tvungen att dubbelkolla och den manuella är 9,5mm så det skiljer bara 1mm mellan dem.Vilken tur Annars hade jag varit tvungen att köpa en Jag har ju en automatare och den är 10,5mm tjock.
Det kommer upp senare idag. ☺Okej! Pretty close. Jag tar gärna en titt
Ja dom är långa. Känns som den är tänkt att sitta på Nato... Hur tjockt det än är. .Håller helt med dig. Varför gör dom luggarna så långa? Får lite kalla fötter när jag ser bilden på läder.. får fundera lite. Men riktigt bra bilder! Tack så mycket.
Ser ut att sitta gött med länken. Vill gärna ha med länk om jag ska slå till på en för att slippa bandhornsgluggen. Dessutom blir den tillräckligt uppdressad för att ha på kontoret, enligt mig
Bara svart tavla som gäller?Det finns ingen vars Khaki 38mm ligger och samlar damm? Är ute efter en beggad, helst auto.
Jag har 16,5mm handled och en 38mm Khaki. Hittar tyvärr inga bättre bilder men kanske bättre än inget. Det är en högst personlig preferens och du kanske tycker annorlunda men jag tycker att den bärs bra på nato och MN-strap men bärs för stort på läder, Cordura etc.
Håller helt med dig. Varför gör dom luggarna så långa? Får lite kalla fötter när jag ser bilden på läder.. får fundera lite. Men riktigt bra bilder! Tack så mycket.
Det kan man fråga sig, tyvärr ser det inte klokt ut med ett stort glapp mellan band och boett.
Ja dom är långa. Känns som den är tänkt att sitta på Nato... Hur tjockt det än är. .
Sitter banden olika på Auto och Mek? På min är glappet mellan band och boett mycket mindre.
Man blir ju lite sugen när man ser så långa luggar på en lite mindre klocka när man som jag rockar 19cm handleder och gillar småklockor
På den bilden ser de övre luggarna väldigt korta ut, men man kanske luras av vinkeln? Man ser inte riktigt gluggen i nederkant pga av ljuset där men man kan nog minska ner glappet med ett tjockt helt klart.