• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att det sitter tajt på min och bandet är inte speciellt tjockt :) Verkar lite svårt att hitta info men det verkar som att den handjagade är 1mm tunnare och 1mm längre lug2lug än automataren med samma diameter.

Jag blir väldigt sugen på att prova den mekaniska helt klart :)

Märkligt! Här tycker jag det ser väldigt bra ut. Jämför med @MaBr ’s bild här.
IMG_20171110_114649.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Som jag förstår det så är lug till lug längre på mechanical precis som någon sade ä. Jag har 16,5 cm handled o min 38a automat sitter kanon även på läder. MEN det är på gränsen. 48 är precis vad jag kan ha i lugmått innan jag tycker det blir för långt. Så ett tips kan ju vara att gå på automaten istället.
IMG_20190208_225057.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker att det sitter tajt på min och bandet är inte speciellt tjockt :) Verkar lite svårt att hitta info men det verkar som att den handjagade är 1mm tunnare och 1mm längre lug2lug än automataren med samma diameter.
844B887C-EFEF-467F-A62A-356B1B2CE620.jpeg
8BC564F6-DCC4-4DFE-AA8D-CD354A1227D6.jpeg
3342CBF0-AFC1-4751-BF40-D4A239C5E26D.jpeg


Jag blir väldigt sugen på att prova den mekaniska helt klart :)
Om du är sugen på att testa den mekaniska varianten och kan tänkta dig den modellen jag har så är min till salu. Du kan få låna den om du vill och gillar du den så ska du få den till ett bra pris, annars är det bara att skicka tillbaka. :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Om du är sugen på att testa den mekaniska varianten och kan tänkta dig den modellen jag har så är min till salu. Du kan få låna den om du vill och gillar du den så ska du få den till ett bra pris, annars är det bara att skicka tillbaka. :)
Jag vet! :D Tror tyvärr inte att klockkontot (eller tant) tillåter det även om jag är sugen. Får nog snällt vänta tills några av mina klockor säljer innan :p Men kika på Snupps om du vill ha nått så ger jag kompispris i bytesvärde.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet! :D Tror tyvärr inte att klockkontot (eller tant) tillåter det även om jag är sugen. Får nog snällt vänta tills några av mina klockor säljer innan :p Men kika på Snupps om du vill ha nått så ger jag kompispris i bytesvärde.
Ska kolla lite men håller på att sälja av så att jag kan minska samlingen och finansiera annat, hehe. Kan ju alltid hålla den några månader och se också, är inte i akut behov av att bli av med den. Den har legat mer eller mindre oanvänd det senaste halvåret ändå... :rolleyes:
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Ska kolla lite men håller på att sälja av så att jag kan minska samlingen och finansiera annat, hehe. Kan ju alltid hålla den några månader och se också, är inte i akut behov av att bli av med den. Den har legat mer eller mindre oanvänd det senaste halvåret ändå... :rolleyes:
Samma här :) Det går långsamt men det går, ligger nog minus 40 klockor på ett år :D Men jag vill ju gärna hålla värdet på samlingen så många billiga mot få dyrare.
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Men min khaki får stanna tror jag, jag är ju 3dje KS:aren som har den :) Gillar den skarpt, men den kanske kompletteras med en handjagad också. Har du Traskan kvar?
Ja, Traskan är kvar. Funderar faktiskt på att köpa en till mig själv också, dock i en annan färg. Den mintgröna kan jag låna av frun (om jag har tur). Den är hos Tobias nu (tillsammans med min Hamilton), han har lånat dem och min Squale Tropic GMT för att recensera på sin YouTube-kanal. :D
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Ja, Traskan är kvar. Funderar faktiskt på att köpa en till mig själv också, dock i en annan färg. Den mintgröna kan jag låna av frun (om jag har tur). Den är hos Tobias nu (tillsammans med min Hamilton), han har lånat dem och min Squale Tropic GMT för att recensera på sin YouTube-kanal. :D
Oh, tuffit. Vilken youtubekanal är det?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sambon: ”Varför har du inte kvar den?!?!”

:p

Skoj att se en lite större handled, tycker att det alltid är 16cm:are som recenserar klockor :) Brukar titta in på Wound Up men missat Traskan. Undras om han läst min minirecension? :)
Haha, inte lätt... :D Min fru är väldigt nöjd med den! ;)

Ja, det är bra. Konstigt att det är så.
 

Ploki

Breitling
Jag tycker att det sitter tajt på min och bandet är inte speciellt tjockt :) Verkar lite svårt att hitta info men det verkar som att den handjagade är 1mm tunnare och 1mm längre lug2lug än automataren med samma diameter.
844B887C-EFEF-467F-A62A-356B1B2CE620.jpeg
8BC564F6-DCC4-4DFE-AA8D-CD354A1227D6.jpeg
3342CBF0-AFC1-4751-BF40-D4A239C5E26D.jpeg


Jag blir väldigt sugen på att prova den mekaniska helt klart :)

Den klassiska designen på Khaki är mycket bättre för klassiska band än den mekaniska.

Den mekaniska passar egentligen enbart på NATO eller perlonband. Rent generellt gillar jag inte alls de vassa bandhornen på mechanical. Den vanliga är snyggare i alla avseenden.

Måste erkänna att jag blir väldigt sugen på vita Khaki när jag ser dina bilder. Riktigt snygg!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Den klassiska designen på Khaki är mycket bättre för klassiska band än den mekaniska.

Den mekaniska passar egentligen enbart på NATO eller perlonband. Rent generellt gillar jag inte alls de vassa bandhornen på mechanical. Den vanliga är snyggare i alla avseenden.

Måste erkänna att jag blir väldigt sugen på vita Khaki när jag ser dina bilder. Riktigt snygg!

Tack för input :) Får se om jag får chansen att prova den mekaniska :angel:

Det viktigaste för mig är nästan tjockleken och att den bär okej på mina breda handleder trots att den är liten. Generellt gillar jag därför inte Nato för att det bygger på höjden på klockan, men med tanke på glappet mellan sprint och boett blir det nog valet ändå ifall det trillar ner en mekanisk hos mig.

Tack, den har snabbt blivit en favorit och är lätt topp fem när det gäller handledstid just nu. Får väl se om jag låter den vandra vidare någon gång, jag är ju KS:are nummer tre som äger den på ett år :) Jag personligen gillar ljusa tavlor framför mörka, tycker att den blir lite mer dressad och gör att en toolklocka går att använda till det mesta. Har en Aerospace också med ljus tavla trots att det inte är den mest populära modellen där heller.
 
Topp