• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Har kikat mycket på Chrono24 nu, de billigaste ligger på runt 5000kr med frakt. Var det den prisbilden du lyckades få ner till 4200kr? Några tips om man ska pruta på Chrono24? :)
Sorry missade svara.... Jag köpte från Olferts o dom säljer säkert till ungefär samma pris om man frågar o hänvisar till detta till exempel. Tror att Harvey är ok att handla från också men har ingen egen erfa. Pruta handlar nog mest om att fråga vad deras bästa pris är. Ibland får man ett förslag o då kan man ju kontra med ett något lägre. Ibland säger dom tvärt nej o då är det sällan idé att tjata. Fördel också om man kan hänvisa till andra som säljer till det pris man är villig att ge.
Screenshot_2019-03-03-22-04-44.png

Sorry missade svara.... Jag köpte från Olferts o dom säljer säkert till ungefär samma pris om man frågar o hänvisar till detta till exempel. Tror att Harvey är ok att handla från också men har ingen egen erfa. Pruta handlar nog mest om att fråga vad deras bästa pris är. Ibland får man ett förslag o då kan man ju kontra med ett något lägre. Ibland säger dom tvärt nej o då är det sällan idé att tjata. Fördel också om man kan hänvisa till andra som säljer till det pris man är villig att ge.
Screenshot_2019-03-03-22-04-44.png

Bra tips! På tal om Amerikanska säljare, jag antar att man åker på 25% tull om man köper från till exempel watchshopping på bilden? Min syster bor i USA så har funderat på om det vore ett alternativ att köpa till hennes adress och be henne skicka den för att slippa den kostnaden. Men dollarn är lite för hög för att det ska vara en no-brainer så att säga.

Nån som provat Hamilton Flight Timer? Hur är den jämfört med t ex Sjöö Sandström Skydiver?
166FF54D-00D8-407A-9E4A-645CC9EC3CA8.jpeg
Nu är jag super-partisk eftersom jag har min till försäljning men för mig var det en no-brainer när jag var ute efter en schysst ana-digi.
Skydivern kan jag inte bära upp, den är alldeles för stor på sina 44mm. Ägde Aerospace avantage innan, den var kanske lite coolare men hade mindre funktioner och mycket sämre användarvänlighet då man måste operera alla funktioner med bara kronan!
Sen att Hamiltonen kostar 1/3 del av båda ovan gjorde ju såklart en del också :)

Edit: roligare med bilder
IMG_5014.jpg
IMG_3910.jpg

Senast ändrad:
Ser ocentrerat ut på bilden i alla fall. Har du testat att vrida fram det och sett vad som händer?
Fyran är absolut värst. singelsiffror ser man det rätt tydligt på. Dubbelsiffrorna blir lite bättre, men man ser att de också är mer på övre halvan.

Håller med. Vart ifrån är den köpt?
Uret. Så förhoppningsvis går garantiärendet smidigt. Skickade ett mail för en stund sen.

Ingen i tråden som har den gamla Khaki field mechanical 40mm? Om så är fallet och intresse finns att släppa den så dra ett PM. :)
Edit: Roligare med bild (skamlöst stulen från world wide web):
hamilton-H69519133.jpg

Senast ändrad:
Nu är jag super-partisk eftersom jag har min till försäljning men för mig var det en no-brainer när jag var ute efter en schysst ana-digi.
Skydivern kan jag inte bära upp, den är alldeles för stor på sina 44mm. Ägde Aerospace avantage innan, den var kanske lite coolare men hade mindre funktioner och mycket sämre användarvänlighet då man måste operera alla funktioner med bara kronan!
Sen att Hamiltonen kostar 1/3 del av båda ovan gjorde ju såklart en del också :)

Edit: roligare med bilder
IMG_5014.jpg
IMG_3910.jpg
Men va fan då :p Jag har ju en Aerospace Avantage som jag verkligen gillar men tycker att den är lite lite för stor...

Lyckdes övertala honom :)
Är löjligt nöjd. Storleken känns verkligen som en sweet spot IMO och klockan är över förväntan. Jag mäter (toolwatch) ett tapp på 7,4s/dygn på första mätningen. Vore kul att höra vad andra H10 ligger på!
0D860F13-C6F4-4EDF-B531-9AA88D3079F0.jpeg
0871D100-DF31-4482-BD64-96A8EC3099B7.jpeg
Kanonfin ju! Min ligger runt 3-4 plus spd. När jag provat lite olika band har jag för egen del landat i att jag tycker svarta gör sig bäst till den svarta tavlan som för övrigt är grymt snygg. Gillar verkligen strukturen och olika effekter som följer med hur ljuset faller. Över förväntan bra för en klocka i den prisnivån!

Kanonfin ju! Min ligger runt 3-4 plus spd. När jag provat lite olika band har jag för egen del landat i att jag tycker svarta gör sig bäst till den svarta tavlan som för övrigt är grymt snygg. Gillar verkligen strukturen och olika effekter som följer med hur ljuset faller. Över förväntan bra för en klocka i den prisnivån!

Misstänker att jag kommer spontanhugga många 20mm band framöver. Gillar bruna originalet men har en tendens att byta då och då.

Tillbaka
Topp