• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Jpg

Cartier
2-Faktor
Är inne på att införskaffa mig en Hamilton Ventura H24551731 men skulle vilja känna och klämma lite på den innan.
616oZnSaDYL._UX679_.jpg

Kan man se vilka butiker som har vilka klockor inne på fysiskt lager? Ifall man vill kolla på olika versioner av Hamilton Ventura för att se vilken som passar bäst på handleden, för att se vilken butik i sverige som man ska resa till?
Tror inte det finns några i butik i Sverige, men jag kan ju ha fel. Tror man får bege sig söderöver.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Är inne på att införskaffa mig en Hamilton Ventura H24551731 men skulle vilja känna och klämma lite på den innan.

Kan man se vilka butiker som har vilka klockor inne på fysiskt lager? Ifall man vill kolla på olika versioner av Hamilton Ventura för att se vilken som passar bäst på handleden, för att se vilken butik i sverige som man ska resa till?

Vad jag vet så finns ingen åf för hamilton i sverige. Annars är det bästa att kontakta butiken du tänkt besöka och fråga vilka de har i lager.
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Satt och tittade på urverket i min nya Khaki Field 38 (det gör väl alla ;)).
Upptäckte att shock absorbern inte är densamma som den varit tidigare. Som i de flesta ETA verk från Hamilton sitter det en Etachoc om jag inte minns fel (ser ut som på bilden nedan). Detta gäller även i det senaste urverket H10 (C07.611) från Hamilton som sitter i min klocka. Alla bilder jag sett på internet har man sett att urverket har just den absorbern som på bilden nedan. Detta var ändå tills jag fick hem min egen och tittade. Hade ingen aning om att de bytt till en annan och vilken det i så fall är. Någon här som har mer info om detta?

H-10.png

fERj1uL.jpg
 
Senast ändrad:

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vattentäthet har ju diskuterats mycket på forumet. 100m/10atm ska inte vara några problem att bada med. Provtryck klockan om du känner dig osäker. Sedan är det ju såklart ingen dykare. :)
Tänkte på den som har 50m, Khaki Field mechanical, hade inte tagit den i vatten. Men har den ni snackar om 100m så ska det nog inte vara några problem.
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tänkte på den som har 50m, Khaki Field mechanical, hade inte tagit den i vatten. Men har den ni snackar om 100m så ska det nog inte vara några problem.

Ja det har du rätt i! Khaki field Mechanical och även nån day-date variant har bara 50m. Jag tänkte på den vanliga automaten i sina olika utföranden.
Min Khaki field Mechanical av den gamla 40mm varianten är för övrigt ratad till 100m.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Satt och tittade på urverket i min nya Khaki Field 38 (det gör väl alla ;)).
Upptäckte att shock absorbern inte är densamma som den varit tidigare. Som i de flesta ETA verk från Hamilton sitter det en Etachoc om jag inte minns fel (ser ut som på bilden nedan). Detta gäller även i det senaste urverket H10 (C07.611) från Hamilton som sitter i min klocka. Alla bilder jag sett på internet har man sett att urverket har just den absorbern som på bilden nedan. Detta var ändå tills jag fick hem min egen och tittade. Hade ingen aning om att de bytt till en annan och vilken det i så fall är. Någon här som har mer info om detta?

H-10.png

fERj1uL.jpg
Intressant, den modellen har jag inte sett förut... Varken Incabloc eller novodiac/eta shock. Ännu lustigare är jag just insåg att den sitter på min klocka också. En likadan inköpt för en månad sedan eller så...
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Intressant, den modellen har jag inte sett förut... Varken Incabloc eller novodiac/eta shock. Ännu lustigare är jag just insåg att den sitter på min klocka också. En likadan inköpt för en månad sedan eller så...
Väldigt intressant!
Då måste den vara utbytt på lite nyare modeller. Konstigt att man inte hört något om detta någonstans. Är rätt imponerad av H10 verket överlag och hade varit kul att veta om detta är en uppgradering eller nedgradering när det kommer till shock absorber.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Väldigt intressant!
Då måste den vara utbytt på lite nyare modeller. Konstigt att man inte hört något om detta någonstans. Är rätt imponerad av H10 verket överlag och hade varit kul att veta om detta är en uppgradering eller nedgradering när det kommer till shock absorber.
Ja verket är inte så snyggt men presterar bra tycker jag. Haft två som både hållt sig ganska stabilt runt 3-4 spd. Dock märker man att den långa gångreserven har ett pris i form av sämre precision innan den är ordentligt uppdragen (brukar ta ca tvåa dygn på armen). Alla klockor är väl sådana men det sker liksom under längre tid än för en 2824-2 eller 6r15 el dyl.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Har en H64615135, samma sort som bärs av McConaugheys Coop i Interstellar (det har väl alla här koll på iofs) som jag funderar på att låta gå vidare. Så jag tänker att jag gör en slö intressekoll här inne först. Fint skick, nyligen garantiservad, bilder finns givetvis vid intresse.
 

Janala69

Breitling
Fick min nya Hamilton idag, köpt på uret.se men upptäckte att timvisaren på kronografen inte är i synk, sjukt segt att behöva skicka in den direkt för så här kan man ju inte ha det.
Fick inte med något warranty card i heller men det får man kanske bara riktigt dyra klockor?
 

Bilagor

  • EB729FC9-EA52-4407-A89D-1E96C6B899EA.jpeg
    EB729FC9-EA52-4407-A89D-1E96C6B899EA.jpeg
    99.7 KB · Visningar: 6

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Fick min nya Hamilton idag, köpt på uret.se men upptäckte att timvisaren på kronografen inte är i synk, sjukt segt att behöva skicka in den direkt för så här kan man ju inte ha det.
Fick inte med något warranty card i heller men det får man kanske bara riktigt dyra klockor?
Njae det skall följa ett certifikat i normalfallet. Möjligen om handlaren ger en egen garanti istället för Hs egen. Då kanske det räcker med kvittot.
 
Topp