• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Jag blir förbannad när jag ser den där claspen. Hur dum får man de på Hamilton bli?! Är det så mycket begärt med 2-3 hål till?
Så här ser det ut med 3 hål.
Finns gott om utrymme kvar som synes :)
Hursomhelst så känns passformen kanon nu.
F0096A02-666A-4BFB-A4F9-423B407BB25C.jpeg
BBDF1B52-ABF0-4141-AD93-EE9FEE45B288.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Alldeles för mycket = 1200 kr. Dvs 1/5 ca av vad klockan kostar men jag gillar den så mycket och ville ha det åtgärdat för en perfekt passform. Så kan det va i det här galna men roliga intresset ;)
Hade nog varit bättre ifall du köpte ny länk från strapcode. Deras länkar för Seiko alpinisten passar din klocka också.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Den här klockan söker jag (alltså 38mm). Någon som vet vart man kan köpa den och gärna till ett bra pris? :)
Om inte det kommer någon här på Klocksnack så finns det bla på Chrono24 och Ebay. Olfert är en AD i Tyskland som jag beställde från en gång i tiden via C24.
Denna gången dvs andra gången gillt blev det från Ebay och en ad i Canada.
 

Mellas

Breitling
Om inte det kommer någon här på Klocksnack så finns det bla på Chrono24 och Ebay. Olfert är en AD i Tyskland som jag beställde från en gång i tiden via C24.
Denna gången dvs andra gången gillt blev det från Ebay och en ad i Canada.
Okej! Men då får man betala moms och tull vad jag förstår?
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Är det någon som har provat en annan stållänk än originalet till Hamilton Khaki Field Mechanical 38mm ? Den finns att köpa på länk från början men hittade ej info om det går att köpa till endast länken på Hamiltons hemsida. Kanske finns någon annan bra länk än originalet tänker jag.
Kom gärna med tips.
Snodde en bild från nätet då jag ej har fått min egen ännu.
 

Bilagor

  • D818B84A-8791-42CB-BF36-021CB33EE551.jpeg
    D818B84A-8791-42CB-BF36-021CB33EE551.jpeg
    38.7 KB · Visningar: 13

Jpg

Cartier
2-Faktor
Är det någon som har provat en annan stållänk än originalet till Hamilton Khaki Field Mechanical 38mm ? Den finns att köpa på länk från början men hittade ej info om det går att köpa till endast länken på Hamiltons hemsida. Kanske finns någon annan bra länk än originalet tänker jag.
Kom gärna med tips.
Snodde en bild från nätet då jag ej har fått min egen ännu.
Jag blev inspirerad när jag såg bilden ovan, och provade med en hamiltonlänk jag har till en 38mm kronograf. det gick inte tyvärr. tror det beror på skillnad i tjocklek.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Jag blev inspirerad när jag såg bilden ovan, och provade med en hamiltonlänk jag har till en 38mm kronograf. det gick inte tyvärr. tror det beror på skillnad i tjocklek.
Ok då har du provat iaf :)
Det är förvisso ett strapmonster och kommer köra lite olika band men någon form av länkalternativ förutom originalet bör ju funka.
 
Topp