• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är riktigt sugen på en Panerai 510 alternativt en 560 men är lite osäker över om jag kommer uppleva att den är för stor. Har tyvärr begåvats med rätt så taniga handleder. Men de är fantastiskt fina!

image.jpg
image.jpg
Hade samma funderingar ang storlek på klockan. Säger bara: KÖÖÖÖÖR!

Dear Panerai,

Börja tillverka en 44m 1950 (case style 372:a) med borstat case, reg-tm crownguard, polerad glasring. Den ska ha subsekund och plexi, inget datum och endast texten "Luminor" vid 12, och "Panerai" vid 6.

Urverket ska vara Caliber p.5001, dvs 8-dagars manuell med power-reserve på baksidan. Den ska kosta under 65k ny, och inte vara äckligt limiterad.

Best regards,
Alla som gillar Panerai

Dear Panerai,

Börja tillverka en 44m 1950 (case style 372:a) med borstat case, reg-tm crownguard, polerad glasring. Den ska ha subsekund och plexi, inget datum och endast texten "Luminor" vid 12, och "Panerai" vid 6.

Urverket ska vara Caliber p.5001, dvs 8-dagars manuell med power-reserve på baksidan. Den ska kosta under 65k ny, och inte vara äckligt limiterad.

Best regards,
Alla som gillar Panerai

Låter bra faktiskt..Men sub-sekund = Luminor Marina

edit. Slänger in en bild..för det är alltid roligt =)
2014-11-23 13.04.44.jpg

En fråga gällande lume:

Upplever att lumen lyser sämre på min 005a med målade index än på 111an.

Hur upplever ni lumen lyslängd?

Jag är nyfiken på Panerai. Vad tycker panelen om 392? Hur bärs den i förhållande till SubC? Är den 16mm hög? Tycker det svårt att hitta info om just höjden.

Jag är nyfiken på Panerai. Vad tycker panelen om 392? Hur bärs den i förhållande till SubC? Är den 16mm hög? Tycker det svårt att hitta info om just höjden.
Hade ställt mig in på en 392, lite på grund av att den är 42mm. Jag tyckte dock att den jag köpte, 005 kändes bättre. Trots 44mm.

Tyckte 392 byggde mer på höjden och satt mer uppe på handleden än 005an.
Sedan är väl säkert det en vanesak. Svårt att jämföra m en sub, rätt olika skulle jag säga att de sitter. Men in och prova:).

Hade ställt mig in på en 392, lite på grund av att den är 42mm. Jag tyckte dock att den jag köpte, 005 kändes bättre. Trots 44mm.

Tyckte 392 byggde mer på höjden och satt mer uppe på handleden än 005an.
Sedan är väl säkert det en vanesak. Svårt att jämföra m en sub, rätt olika skulle jag säga att de sitter. Men in och prova:).

Hur lång är 005 lug-to-lug? Är det drygt 50 som på 392? 005 är helt klart tunnare, men jag gillar automat..

Är det någon som har koll och kan vägleda mig till ett vettigt företag som säljer remmar till pannorna? Är framförallt ute efter krokodil eller mocka.

Har en 392 och en GMT II. Visst är Paneraien hög i jämförelse men det är ju däri charmen ligger och det stör inte, tvärt om. Slinker även under manchetten om man går i sådana tankar.

Tillbaka
Topp