Länge sedan man postade nånting här men eftersom de är en så trevligt ämne på tråden tänkte jag ladda upp min guldklimp
Pam 422
Nice bild! Har du hängt upp bilder på IG? Har för mig jag "likeat" något liknande där
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Länge sedan man postade nånting här men eftersom de är en så trevligt ämne på tråden tänkte jag ladda upp min guldklimp
Pam 422
Jopp, den har figurerat på en del sidor där, tror det va daylywatch, där den fick uppåt 29k likes, rekord för min del. Sedan va det sägert fem andra sidor som drog med den också och några ville göra reklam med den utan att ge mig flis, ajabaja..Nice bild! Har du hängt upp bilder på IG? Har för mig jag "likeat" något liknande där
Beror nog lite på hur du tänker.Var hälsade Panerai proffs! Tror det börjar bli dags för mig att ansluta mig till sällskapet. Har intresserat mig för PAM510. Hittat en säljare som har vad jag söker. Vad är ett acceptabelt pris för en nästintill ny 510?
Lite bilder på klockan i frågan!
En snabb koll på C24 visar att
Tänkte egentligen sluta där för att skapa lite mystik!vilken cliffhanger
Edit: Såg nu att texten kom på plats!
Fulsett är det som gäller. Så runt 40k är okej för en nästan ny! Finns 510 med olika band orginal? Den här har inte det slitna utan det som visas på bilden.Beror nog lite på hur du tänker.
Antar att du tittar på ett komplett paket?
Köpa i Sverige eller utomlands i Europa. Billigare men lite större risk om du köper utomlands. Räknar bara in EU här eftersom moms tillkommer om du handlar utifrån, vilket i stort sett glr klockan dyrare än de som finns till salu inom EU.
En snabb koll på C24 visar att det finns en ny 510 i Tyskland för runt 48 000 sek.
Skulle tro att det blir ett antal tusingar dyrare om du köper i Sverige.
Ok, så bandet är inte Panerai OEM alltså?Fulsett är det som gäller. Så runt 40k är okej för en nästan ny! Finns 510 med olika band orginal? Den här har inte det slitna utan det som visas på bilden.
OEM band men inte det slitna tyvärr. Någon som vet om och vad det slitna kostar att köpa på tex Nymans?Ok, så bandet är inte Panerai OEM alltså?
Jag har bara sett 510 med det slitna svarta bandet, men det kan nog någon som äger en 510 svara på mer säkert.
Omkring 40 verkar onekligen vara ett helt ok pris för en nästan ny 510 full set.
Kolla bara noggrant att alla tillbehör är med, samt helst också med Nymans så att klockan du skall köpa är ok innan köpet går igenom.
Snygg, en riktig guldklimp! Lite tips hur man fotar lume-shots på panerai....hur gör du?Länge sedan man postade nånting här men eftersom de är en så trevligt ämne på tråden tänkte jag ladda upp min guldklimp
Pam 422
Kul att du gillar den.Snygg, en riktig guldklimp! Lite tips hur man fotar lume-shots på panerai....hur gör du?
Jag är ganska säker på att 510 kmr på det slitna lädret och gummi som vanligt med luminor modellerna.
Köpt en Radiomir i rosé. Pam 231. När jag orkar kommer en öppningstråd.
Min första Panerai var den här vita 114. En riktigt schysst sommarklocka som drog blickarna till sig, saknar den ibland.
När 114 såldes fick jag för mig att jag skulle hitta PAM 025, något som tyvärr visade sig vara lättare sagt än gjort. Istället importerades en 106 från USA.
Idag har jag enbart en 000 Logo, en klocka jag är supernöjd med. Gillar enkelheten, gillar loggan, gillar att jag slipper sandwich-urtavlan. Denna släpper jag inte!
Någon som inte hanterat några Paneraier undrar i trådan om känslan och finishen. Jag har själv aldrig ägt några av de med Luminor 1950-boetten men har burit en kompis 312 mycket. Jag tycker att känslan mellan Luminor och Luminor 1950 kan liknas vid skillnaden mellan fem- och sexsiffriga Rolex. En finish på en annan nivå, helt enkelt. Med det sagt föredrar jag faktiskt den mer simpla Luminor-boetten och gillar att det sitter ett enkelt manuellt urverk i klockan, är ett sant nöje att få hantera kronan med kronskyddet när man drar upp den. Radomir har jag tyvärr ingen erfarenhet av.
Gillar referenserna med rejält domade glas som 233, 270, 311 och 372. Vilka andra reffar finns med denna typs glas?
OEM band men inte det slitna tyvärr. Någon som vet om och vad det slitna kostar att köpa på tex Nymans?
Bandet är återfunnet! Säljaren är en ganska allmänt snurrig italiensk vintage försäljare. Får se om det leder till affär. Är riktigt sugen på en 510!Ingen aning om priset men checka varför inte det slitna originalbandet ingår. Lite märkligt på en så pass ny klocka att originalbandet inte ingår.. det väcker en liten varningsflagg.
(FYI - det bandet som ingår ser inte ut att vara någon högkvalitativ aftermarket strap)
Här är originalet:
Bandet är återfunnet! Säljaren är en ganska allmänt snurrig italiensk vintage försäljare. Får se om det leder till affär. Är riktigt sugen på en 510!
Gillar referenserna med rejält domade glas som 233, 270, 311 och 372. Vilka andra reffar finns med denna typs glas?
Bjussar på några (försök till att fånga) dome-shots på 449 och 448, att betrakta domen live är magiskt!