Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är hård, stenhård.Testade denna på nymans.
Tänk om den var 44mm.....
Den skulle jag vilja se mer av i bra dagsljus@carpediem @azcii jag tycker den sitter som en smäck troligen en klocka jag aldrig gör mig av med. Så jävla nöjd
Den skulle jag vilja se mer av i bra dagsljus
Väldigt fin !!Man är ju inte den bästa fotografen
Det är nog bilderna som spökar men det är ingen jätteskillnad alls. Jag gillar båda men 722 är snäppet vassare för mig så jag är mer än nöjdFörmodligen bara bilderna men ser ju nästan ut som att 722 bärs större på dig än 590 @Bas. Hur känns det? Bra val att byta tillbaks till en länk-panna.
Sjukt cool cigarrökargubbe. Och dinka...@carpediem @azcii jag tycker den sitter som en smäck troligen en klocka jag aldrig gör mig av med. Så jävla nöjd
Den där känns inte rätt.ser inte den här lite konstig/ovanlig ut? Är de någon som med säkerhet kan säga att den är helt ok?
https://www.chrono24.se/panerai/mare-nostrum-pam-00007-1997--white-dial-rare--id8132781.htm
Kul fru, behåll henne!Frun lånade min panna på stranden nyss. Efter plurret satt hon och tittade på baksidan. ”Det är fint när man kan se alla kugghjul och sånt. Men ska det vara vatten i den?”
Hemskaste tio sekunderna på semestern hitintills...
Roligt skämt från hennes sida. Hon skrattar fortfarande.
Kan köpa en åt dig nästa vecka. En Swish bort bara. HK-priserna verkar vara 10% lägre i HK än i Sverige men i Panerai-butikerna lär man knappast kunna pruta, bör väl gå hos andra ADs dock. Känns lite som ett nollsummepris, bättre att hitta en prutvänlig butik inom EU.I min research på bra ställen att köpa Klocka på så verkar ju Hong Kong ha sjukt fördelaktiga priser, visst ska man betala momsen på vägen hem så blir det lite värre men fortfarande ca 10k under nypriserna i Sverige på Panerai. Medan jag letat runt på 422 så snubblade jag över PAM375, riktigt kul modell med komposit case och riktigt snygg välvd dome. Den är annars ganska lik 422 men man får se 9:an på köpet p.g.a den mindre sekundvisaren vilket jag nog måste medge är en bonus. Frågan är dock om man vill ha en svart panna som första klocka... Att den är bergänsad till 1000psc talar ju dock för en "lite" bättre investering.. hmmm dock ca 20k dyrare i HK än 422
Vad hamnade notan på? Kan vara bra att veta.Tillbaka efter 6v frånvaro, helservice, polerad nytt kronskydd, saknat den o är supernöjd med resultatet (nu åker suben i skåpet )
Be de om BB numret så kan jag kolla upp om siffrorna stämmer iaf Verkar vara en Pre-Aser inte den här lite konstig/ovanlig ut? Är de någon som med säkerhet kan säga att den är helt ok?
https://www.chrono24.se/panerai/mare-nostrum-pam-00007-1997--white-dial-rare--id8132781.htm
Ser inte den här lite konstig/ovanlig ut? Tror ni den är helt ok?
Den där känns inte rätt.
När galet och gulligt gifter sig . Jag hade gjort detsamma. Det ska vara länk på Panerai, det har vi alltid sagt i den här tråden.Äntligen är 722 tillbaka
Shit, vilken snygg klocka!Det är nog bilderna som spökar men det är ingen jätteskillnad alls. Jag gillar båda men 722 är snäppet vassare för mig så jag är mer än nöjd
Du har 18 cm runt, 233 har ett underbart case som kommer sitta prima på dig. Sitter fullständigt som gjutet på @azcii s 18 och mina 18,5 tex.. Inget att oroa sig för..Någon som kan jämföra gamla 001/005/111-boetten med 223-boetten? Bär 223 mycket större, lite större eller typ likadant?
Någon som kan jämföra gamla 001/005/111-boetten med 223-boetten? Bär 223 mycket större, lite större eller typ likadant?
Du har 18 cm runt, 233 har ett underbart case som kommer sitta prima på dig. Sitter fullständigt som gjutet på @azcii s 18 och mina 18,5 tex.. Inget att oroa sig för..
Inte på mig.. Sitter prima.233 sitter större och sämre...det är sen gammalt, sitter alldeles för högt på armen...
Håller inte heller med om det. Sitter helt ok på min arm. Däremot blir en 1950 med automat på tok för hög på min arm.233 sitter större och sämre...det är sen gammalt, sitter alldeles för högt på armen...
Vad hamnade notan på? Kan vara bra att veta.
Och hur lång service-garanti har de?
Inte på mig.. Sitter prima.
Håller inte heller med om det. Sitter helt ok på min arm. Däremot blir en 1950 med automat på tok för hög på min arm.
Länge sen jag testade en bettarini, möjligt att den sitter lite bättre. Tror bandhornen ligger något bättre längs armen med den. Men 233 sitter enligt mig mycket bra på min 16,5-17cm handled.Bettarini är perfektion, sedan blir allting annat bara mer eller mindre sämre....
;-)
Har du provat de nya? De sitter grymt bra. Som 233 typ.Håller inte heller med om det. Sitter helt ok på min arm. Däremot blir en 1950 med automat på tok för hög på min arm.
Var det en cigarr? Jag tycker det liknade en Chi-Bang.Sjukt cool cigarrökargubbe. Och dinka...