• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu är det ju inte det här en gtg-tråd, men några Risti i Skåne vecka 29? Kommer vara en vecka i Ängelholmstrakten...

Drar i mig bärz efter förlusten, nästa vecka blir det test av en del Pannor.
B9E6D959-5175-47DF-BE69-F130E093CF58.jpeg

Fin, men är nog mest ute efter en Luminor. 00392 kanske är ett bra alternativ? Vill gärna kunna ha gummi och köra ett dopp med den.
Alltid velat ha en Panerai, men alltid haft dålig koll. Men snart dags att göra slag i saken.
512 går att ha på gummi och bada med också, men visst 392. Den är tjock bara så du vet.

Min fru tittar lite tveksamt på mig och säger "hur hade du tänkt att du skulle hinna med det?". :D

Haha så brukar ju semestern se ut! ;) håller det öppet! Kommer säkert vara samma för mig även om mitt mål är att slappa så mycket som möjligt efter en hård sommar, jobb och träningsmässigt.

Fin, men är nog mest ute efter en Luminor. 00392 kanske är ett bra alternativ? Vill gärna kunna ha gummi och köra ett dopp med den.
Alltid velat ha en Panerai, men alltid haft dålig koll. Men snart dags att göra slag i saken.

Jag har en 392 och gillar den. Funderar på att sälja den i höst möjligtvis, inte för att jag upplever den som tjock utan för att jag börjar bli sugen på att prova 47mm efter allt tjat i denna tråden om att det är det enda rätta om man har 18cm plus handled. Kan verkligen rekomdera 392 och om man inte diggar höjden finns 1392 även om den nog kostar några lappar över 50’.

Jag har en 392 och gillar den. Funderar på att sälja den i höst möjligtvis, inte för att jag upplever den som tjock utan för att jag börjar bli sugen på att prova 47mm efter allt tjat i denna tråden om att det är det enda rätta om man har 18cm plus handled. Kan verkligen rekomdera 392 och om man inte diggar höjden finns 1392 även om den nog kostar några lappar över 50’.
71A8C029-B3C7-461D-81AD-12CB89DCFA89.jpeg

372 är ju den ultimata klockan om man bara kan få den att sitta som på @azcii :)

392 känns större än 682 .. iaf på min handled . Kan beror på att tavlan är så mycket större än 392

Skulle lätt kunna tänka mig köra en panna med 392 caset.

392 känns större än 682 .. iaf på min handled . Kan beror på att tavlan är så mycket större än 392

Skulle lätt kunna tänka mig köra en panna med 392 caset.

Aha, man glömmer lätt att samma millimetrar kan upplevas olika! Har ju varit sjukt mycket snack om hur liten 682 känns haha! Måste helt enkelt förbi Krons/Nymans nästa sthlmstur och klämma och utvärdera.

Mycket bra! Du får gärna höra av dig om du inte sålt den innan dess :)
Var faktiskt nära på att köpa en 392 här på forumet i vintras, men tyvärr köpte jag annat istället. Men får bli skärpning nu. Den här gången ska det bli en Panerai!

Mycket bra! Du får gärna höra av dig om du inte sålt den innan dess :)
Var faktiskt nära på att köpa en 392 här på forumet i vintras, men tyvärr köpte jag annat istället. Men får bli skärpning nu. Den här gången ska det bli en Panerai!

Absolut, will do! Har lådan och alla grejer i lägenheten som jag inte är i under hela sommaren därav tidigast i höst :) klart du ska ha en Panerai oavsett!

Tillbaka
Topp