• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1544200.png.adapt.646.1024.png

Denna finns ju i 44mm, dock inte samma boett eller tavla som 42/47mm. Vridringen ser dessutom rundad ut vilket jag inte gillar.

Den såg rätt mörk ut också ;)

Med risk för att låta korkad (och att svaret finns på någon av de 1012 andra sidorna i denna tråd). Vilken är den klassiska inkörspannan om man vill ha sandwichdial? Var ska jag börja liksom? Alltså typ Panerais motsvarighet till Omega SMP eller Rolex stålsub.

Med risk för att låta korkad (och att svaret finns på någon av de 1012 andra sidorna i denna tråd). Vilken är den klassiska inkörspannan om man vill ha sandwichdial? Var ska jag börja liksom? Alltså typ Panerais motsvarighet till Omega SMP eller Rolex stålsub.
111 (subsekund), 112 (utan).

Ska dock vara rätt serie/år; båda har kommit både med sandwich och utan.

Du har PAM243 i 44 mm, men då blir det till att jaga begagnat.
@stelah äger en; sjukt bra klocka!

IMG_6691.JPG
Min 243 hälsar att hen inte vill byta husse. Jag tycker också att 305:an som ligger i säljtråden är vass. Ren tavla och storlek som ger luft i tavlan. Både 024 och 025 är 44 mm och riktgt tuffa med en egen karaktär, annars har du Broncon ett par nivåer upp i näringskedjan, för att inte tala om @Hoffas på länk som är ett unikt vilddjur. Personligen är de lite äldre Submersible som verktyg och ska se ut som det. De ska inte vara för fina. En Submersible får inte kännas dressig, då tappar den livslusten.
IMG_8324.JPG

Det borde ingå i grundkursen, men jag måste ha skolkat när det gicks igenom. Vad är dot dail? Vad menar ni med det?

Tillbaka
Topp