Denna finns ju i 44mm, dock inte samma boett eller tavla som 42/47mm. Vridringen ser dessutom rundad ut vilket jag inte gillar.
Den såg rätt mörk ut också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna finns ju i 44mm, dock inte samma boett eller tavla som 42/47mm. Vridringen ser dessutom rundad ut vilket jag inte gillar.
Har KLM Hanssons Panerai nu?Glöm den lilla, provade på KLM Hanssons för nån vecka sedan och den var pytteliten, såg mycket mindre ut än 42mm på handleden.
Det finns ju 44mm Paneraidykare men inte med samma form på boetten. 47mm har jag inte provat än.
Titan som titan, typ. Klockor över 44mm gör sig dock väldigt bra i titan, inte så att man stör sig på att de är för lätta, snarare att man gillar att de inte väger fläsk.Hur är uppfattningen angående titanboett på Panerai? Blir de superlätta?
Nej, men den norska urmakarn som jobbar lite extra där bar en.Har KLM Hanssons Panerai nu?
Du har PAM243 i 44 mm, men då blir det till att jaga begagnat.Ah ok. Dumt att inte göra en 682/1305 även i 44..
Ah, ok.Nej, men den norska urmakarn som jobbar lite extra där bar en.
Jag personligen gillar titan på just Panerai eftersom klockorna är så stora, tycker de gör det på rätt sätt. Men självklart samma även där, prova först innan du bestämmer dig !Hur är uppfattningen angående titanboett på Panerai? Blir de superlätta?
Var inte sista dot-årgången '12 typ ?Någon som servat en 233 och minns vad det kostade? Det kliar i fingrarna på mig att köpa en men ska man dot-dial så är de ju alla minst 10 år gamla?
Det där måste vara fel?Säker?
På vissa automater slutar helt enkelt rotorn att snurra, ganska vanligt faktiskt.
Modernt blått mot tritium; no contestOk, coolt gillade dock färgerna på de andra bättre. Framförallt det blå
111 (subsekund), 112 (utan).Med risk för att låta korkad (och att svaret finns på någon av de 1012 andra sidorna i denna tråd). Vilken är den klassiska inkörspannan om man vill ha sandwichdial? Var ska jag börja liksom? Alltså typ Panerais motsvarighet till Omega SMP eller Rolex stålsub.
Tack!111 (subsekund), 112 (utan).
Ska dock vara rätt serie/år; båda har kommit både med sandwich och utan.
Ok, coolt gillade dock färgerna på de andra bättre. Framförallt det blå
Min servades av Panerai precis innan jag köpte den första gången 2015. Tror det gick på runt 7000kr. Det är en 2009:aNågon som servat en 233 och minns vad det kostade? Det kliar i fingrarna på mig att köpa en men ska man dot-dial så är de ju alla minst 10 år gamla?
K enligt dig = 2008Var inte sista dot-årgången '12 typ ?
Min 243 hälsar att hen inte vill byta husse. Jag tycker också att 305:an som ligger i säljtråden är vass. Ren tavla och storlek som ger luft i tavlan. Både 024 och 025 är 44 mm och riktgt tuffa med en egen karaktär, annars har du Broncon ett par nivåer upp i näringskedjan, för att inte tala om @Hoffas på länk som är ett unikt vilddjur. Personligen är de lite äldre Submersible som verktyg och ska se ut som det. De ska inte vara för fina. En Submersible får inte kännas dressig, då tappar den livslusten.
Håller helt med. Det finns en relevans med titan på stora Panerai.Jag personligen gillar titan på just Panerai eftersom klockorna är så stora, tycker de gör det på rätt sätt. Men självklart samma även där, prova först innan du bestämmer dig !
Lilla pricken som funkar som AM/PM indikator !Det borde ingå i grundkursen, men jag måste ha skolkat när det gicks igenom. Vad är dot dail? Vad menar ni med det?
Ahaaa, det som bara finns på några få modeller?Lilla pricken som funkar som AM/PM indikator !
Dot-dial på PAM233Det borde ingå i grundkursen, men jag måste ha skolkat när det gicks igenom. Vad är dot dail? Vad menar ni med det?
Dendärärsåjävlabra!Dot-dial på PAM233
Är dotten en måne eller sol? Är det dag den som är på bilden?Dot-dial på PAM233
Sol, ja.Är dotten en måne eller sol? Är det dag den som är på bilden?