• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jo jag vet hur det fungerar. Förändrar inte att de flesta tillverkarna skriver annat i manualer och hemsidor och därav min fråga. Skulle vara intressant att veta hur Panerais officiella ståndpunkt ser ut.
Mycket handlar om marknadsföring. Skriver de 30m så klarar den 30m.

IMG_6248.JPG

Saxat från Instagram
Subben med länk, ja tack!

5709825B-9E95-4FDD-B5D2-7DEC7B89CFDE.jpeg
9A0C833A-AC4E-48C4-BD24-BFE19F79B500.jpeg
Jag köpte ju ett brunt och ett navy OEM gummi till min 511, reflekterar över hur mycket hårdare gummit är, på mina äldre Pannor har gummit varit mycket mer ”silikonigt” och inte tagit form medans de nya börjar forma sig redan efter ett par veckor, dock fick ju de äldre torrsprickor efter ett tag, det ska bli spännande att se hur dessa blir med tiden

panerai.jpg
pisa.jpg
Bjuder på två foton från helgens resa till Florens. Tyvärr fick man inte ta foton inne i butiken :/
Nåväl, tittade och klämde på PAM 590 som ska bli min en dag...underbar klocka=)

Bra bemötande och service från personalen som inte hade mycket att göra med tanke på strömmen av turister i staden. Som väntad var det kaosartat utanför Rolexbutiken på Ponte Vecchio bron där asiaterna hängde:rolleyes:

Är det där 911:an? På länk?
Är det snyggt? Nja...
682 däremot var ju helrätt! Men 18k för en länk gör ju att man tänker efter lite innan man slår till :eek:
18000 kr för stållänken är för mycket. Kvalitetsmässigt är den i paritet med Rolex oyster eller superjubilee. Dessa ligger runt 12000 kr så jag förstår inte riktigt hur de motiverar priset. Förhoppningsvis är det ingen som köper till det priset.

18000 kr för stållänken är för mycket. Kvalitetsmässigt är den i paritet med Rolex oyster eller superjubilee. Dessa ligger runt 12000 kr så jag förstår inte riktigt hur de motiverar priset. Förhoppningsvis är det ingen som köper till det priset.
Problemet är väl att även Paneraiägare börjar snegla på alternativ när det kostar så mycket.

Handlar väl snarare om hur man vill positionera sig. En BP-länk kostar ju typ 30.

Handlar väl snarare om hur man vill positionera sig. En BP-länk kostar ju typ 30.
Jo, det är just därför jag undrar. BP försöker leva gott på de kunder man har, medan Panerai försöker växa. Det är svårt att växa när prissättningen saknar koppling till kostnad. Då är det många kunder som söker vidare.

Är inte BP-länkar ganska välgjorda? Har fått för mig att de ligger högre i kvalitet än Rolex-länkar och därmed också i förhållande till Panerai-länkar. Om det är så motiverar det ett högre pris med samma tänk som att AP och VC-länkar är extremt välgjorda och kostar därefter.

Senast ändrad:
Jo, det är just därför jag undrar. BP försöker leva gott på de kunder man har, medan Panerai försöker växa. Det är svårt att växa när prissättningen saknar koppling till kostnad. Då är det många kunder som söker vidare.

Är inte BP-länkar ganska välgjorda? Har fått för mig att de ligger högre i kvalitet än Rolex-länkar och därmed också i förhållande till Panerai-länkar. Om det är så motiverar det ett högre pris med samma tänk som att AP och VC-länkar är extremt välgjorda och kostar därefter.

Ouff. Fast då är de klockorna dyrare?
Men ändå. 30k, kom igen nu.

Men ändå. 30k, kom igen nu.
Jo, 30K är dyrt. Det är 18K också. För ett par år sedan sålde jag en oysterlänk i nästan nyskick. Jag begärde 5500 kr. Den såldes för 5250 kr för det skulle prutas lite. Det är överpriser på länkar och andra accessoarer men har man betalat överpriser några gånger vänjer man sig. :) Det är upp till var och en att göra vad man vill med sina pengar, men det kommer alltid att vara enklare för privatpersoner att göra av med pengar än att tjäna dem. Därför tycker jag att man ska ta en fundering kring vad man får.

Tillbaka
Topp