• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Som 560-ägare så säger jag behåll :). Jag vet inte om det är jag som är korkad men jag har alltid stört mig på att GMT-funktionen verkar vara väldigt ointuitiv jämfört med t.ex. en Rolex GMT eller modeller med inre vridring/skala. Om det går snabbare att i huvudet räkna ut tiden än att dechiffrera tavlan så är något fel.

Jag slänger in en kurvboll och röstar på en panna du redan varit inne på som andrapanna (1389). Riktigt läcker och om du borde fixa 47 mm :cool:.
Jag är med dig. Jag gillar 531
Pam531_Press_3-4_C_648285+copy.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som 560-ägare så säger jag behåll :). Jag vet inte om det är jag som är korkad men jag har alltid stört mig på att GMT-funktionen verkar vara väldigt ointuitiv jämfört med t.ex. en Rolex GMT eller modeller med inre vridring/skala. Om det går snabbare att i huvudet räkna ut tiden än att dechiffrera tavlan så är något fel.

Jag slänger in en kurvboll och röstar på en panna du redan varit inne på som andrapanna (1389). Riktigt läcker och om du borde fixa 47 mm :cool:.
48660F80-72CE-4CD1-BF0F-462427E98213.jpeg
F558534E-F68F-4FAA-87AD-76E57070F43B.jpeg

Provade ju den tidigare i veckan, tycker den satt ganska OK tack vare titan. Har liiiiite svårt för 26mm bandbredd dock, det blir så satans brett. Hade den funnits i 44mm hade jag köpt den direkt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag har tidigare postat bilder på en Panerai som jag tycker är grym och nu såg jag den igen i @yonsson repotage från Hongkong.
Som ni nu förstår snackar jag om pam716.

Mare Nostrum...vårt hav...medelhavet...

En superfin kronograf. Det som förbryllar...och ja jag blottar min okunskap...jag fattar inte riktigt grejen men namnet och klockans användningsområde....det står ju km/h på vridringen.....land...vatten...land.....vatten....och till det så kommer wr 50M...indikation på att det är land......men namnet.....vatten....vårt hav....


Someone....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har tidigare postat bilder på en Panerai som jag tycker är grym och nu såg jag den igen i @yonsson repotage från Hongkong.
Som ni nu förstår snackar jag om pam716.

Mare Nostrum...vårt hav...medelhavet...

En superfin kronograf. Det som förbryllar...och ja jag blottar min okunskap...jag fattar inte riktigt grejen men namnet och klockans användningsområde....det står ju km/h på vridringen.....land...vatten...land.....vatten....och till det så kommer wr 50M...indikation på att det är land......men namnet.....vatten....vårt hav....


Someone....
1FAEF251-751A-4070-B873-C596E5FEFBB3.jpeg
475BF0D3-D935-4CD6-952E-4FD53190E192.jpeg
B2A2A659-4B3F-4BAE-A394-1EB107B85339.jpeg
2DBCDFFE-D801-4B67-AFF3-8FEF4B31B493.jpeg

Behövs ju bilder här. :)
Det var den jag gillade bäst av alla jag provade. Men som sagt, 50m WR, helt oacceptabelt. Ett ganska saftigt pris för ETA också. Km/h har de bara puttat dit, det är en vanlig tachy-skala.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag har tidigare postat bilder på en Panerai som jag tycker är grym och nu såg jag den igen i @yonsson repotage från Hongkong.
Som ni nu förstår snackar jag om pam716.

Mare Nostrum...vårt hav...medelhavet...

En superfin kronograf. Det som förbryllar...och ja jag blottar min okunskap...jag fattar inte riktigt grejen men namnet och klockans användningsområde....det står ju km/h på vridringen.....land...vatten...land.....vatten....och till det så kommer wr 50M...indikation på att det är land......men namnet.....vatten....vårt hav....


Someone....
https://perezcope.com/2016/06/16/the-mare-nostrum-prototype/

Här kan du läsa lite om klockan :) Den har en väldigt mystisk historia
 
Topp