Någon som vet hur långt ett standard Caoutchouc gummi är?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
20% får du plussa på i moms och några hundringar till i tullavgift.
Vi har 25% moms i Sverige, inte 20%.Mmm, blir lite saftigt då, avvaktar och köper förhoppningsvis på hemmaplan!
Korrekt. Måste blandat ihop med provisionen på Kaplans eller nått.Vi har 25% moms i Sverige, inte 20%.
Tror jag har burit min 560 i princip oavbrutet i 5 veckor nu, ett rekord som står sig i nivå med min första BP FF. 560 är dock sjukt smidig, BP FF kändes alltid något stor. 560 är aldrig i vägen men alltid där, byter utseende utifrån ljusförhållanden och är sjukt avslappnande med den avskalade designen och ”bristen” på sekundvisare.
Suget efter en 233 är däremot någorlunda stort. Är jag knäpp om jag säljer min 560 till förmån för en 233? 233 är ju inte lika smidig. Den är charmig men frågan är om jag skulle gilla den mer än min 560.
Är det verkligen värt 20-30 papp extra när jag redan gillar min 560 så myclet som jag gör?
Hjälp min Panerai-tråden, ni är mitt enda hopp.
Om jag tänker om helt då, behålla 560 och komplettera med 372 eller 422? Blir väl mer kaka på kaka men samtidigt får jag ju dome och 1950-boetten med den ”rena” designen jag gillar med 560.Om du gillar 560 så mycket ska du nog inte sälja den, en baspanna ska man alltid ha i samlingen.
Nu kommer det trixiga, 233 kan bli lite kaka på kaka men samtidigt skiljer den sig ändå ganska mycket från din 560. Sandwich, sekundvisare, superdome, datumvisning, gmt, 1950 boett och safirglasbaksida (+annan font). Det är helt annan klocka.
Jag hade behållt 560 och sparat/köpt till en 233. Efter ett tag kommer du själv veta vilken riktning du vill ta.
Jag hade en liknande situation då jag hade min 560(sandwich) och 233, men eftersom jag då även hade 372 och 911 blev 560 onödig då basbehovet täcks av dessa.
Hade jag bara haft 560 och 233 i samlingen hade situationen varit annorlunda.
560 och 422; galet bra duo!!Om jag tänker om helt då, behålla 560 och komplettera med 372 eller 422? Blir väl mer kaka på kaka men samtidigt får jag ju dome och 1950-boetten med den ”rena” designen jag gillar med 560.
Det enda jag inte gillar med din plan är att du snor min paneraiplan. Får väl köpa en 682 iställetOm jag tänker om helt då, behålla 560 och komplettera med 372 eller 422? Blir väl mer kaka på kaka men samtidigt får jag ju dome och 1950-boetten med den ”rena” designen jag gillar med 560.
Funkar kanon på den där..Inte många pannor på bagagerem...
Bra eller anus?
Kom igen nu! Visa era bästa bilder med Panerai och någon rem!
Sämre tycker jag.Hej i solen Panarister,
Jag har noterat att vissa subbar kommer med viktlås på gummistrappen, någon som har erfarenhet av hur det funkar jämfört med det klassiska spännet?
Hälsningar från Tofta strand
Om jag tänker om helt då, behålla 560 och komplettera med 372 eller 422? Blir väl mer kaka på kaka men samtidigt får jag ju dome och 1950-boetten med den ”rena” designen jag gillar med 560.
Om jag tänker om helt då, behålla 560 och komplettera med 372 eller 422? Blir väl mer kaka på kaka men samtidigt får jag ju dome och 1950-boetten med den ”rena” designen jag gillar med 560.
560 + 422 eller 372 + 233
Jag är helt med på den, fast jag kör 416 + 605.Rätt rad i min värld är 510 + 372. Modern med subsekund + clean 1950 med DNA.
Rätt rad i min värld är 510 + 372. Modern med subsekund + clean 1950 med DNA.
Att hävda att Base är mer DNA håller inte boys..Jag är helt med på den, fast jag kör 416 + 605.
177 är en 111 men i titan. Gillar du titan och den känslan kan det inte gå felNågon som har erfarenhet från en Panerai 177? Den verkar ju väldigt nice
Nu har jag ju däremot kommit på att 372 är 16mm och att 422 är 17.5mm. Så nu lutar det liiiite åt en 372.Att hävda att Base är mer DNA håller inte boys..
6152-1
@yonsson , jag vidhåller; 560 och 422 blir en magisk combo!
Subsekund och Lumad guld-PR-visare bak mer än kompenserar 1,5mm diffNu har jag ju däremot kommit på att 372 är 16mm och att 422 är 17.5mm. Så nu lutar det liiiite åt en 372.
Subsekund och Lumad guld-PR-visare bak mer än kompenserar 1,5mm diff
Funkar braHej i solen Panarister,
Jag har noterat att vissa subbar kommer med viktlås på gummistrappen, någon som har erfarenhet av hur det funkar jämfört med det klassiska spännet?
Hälsningar från Tofta strand
Alla pannor med subsekund är väl dessutom COSC-ade? Om det nu gör någon praktisk skillnad.Subsekund och Lumad guld-PR-visare bak mer än kompenserar 1,5mm diff
Nix, bara ETA-Pannor är COSC-ade..Alla pannor med subsekund är väl dessutom COSC-ade? Om det nu gör någon praktisk skillnad.
Pffft...Finns bara ett val
Nej, jag är inte alls partisk #team372
Bättre i verkligheten...Pffft...
I ärlighetens namn älskar jag båda. Omöjligt att gå fel med någon av dePffft...
Mm, true that!I ärlighetens namn älskar jag båda. Omöjligt att gå fel med någon av de