• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Full @mårt !

IMG_0708.jpg

Jag behöver, men jag vill inte, gå en fotokurs.

Jag har under en längre tid varit på jakt efter en "riktig" klocka och tittat på Rolex, Breitling, GS men valet, som synes, föll på pannan. Har bildgooglat mig fram till det mesta och vad jag noterat är att jag uppskattar Bettariniboetten (tror jag den heter) mer än 1950-boetten. En Luminor var jag tidigt inne på även om Radiomir börjar växa på mig, har inte haft någon handjagad klocka någon gång och blev lite nyfiken på detta (åtta dagars pr hjälpt till), har ibland inte orkat ställa om dag/datum på mina andra klockor när det skall till och bytas och märkt att datumet inte är av så stor vikt som jag länge trott. Efter lite grottande i tråden så förstod jag 560 är ett bra val så när "jakten intensifierades" kokades det ner till antingen 510 eller 560. 560 dök upp på köp och sälj, resten är historia som man säger. Känner att svaret på din fråga är något svamligt och att det finns mycket mer att upptäcka vad gäller klockorna från Panerai. 560 är min början på mitt Paneraiäventyr.
Tack! Det var ett bra svar men jag blev såklart nyfiken på skillnaden på Bettarini och 1950 boeten?

Nu ser jag, men mitt öga för detaljer är uppenbarligen inte bra. Tack för hjälpen.
Grunden i det hela är alltså att Bettarinin är mer av ett block och 1950 (och Rad + 1940 + Due) mer av en kudde. Sen är det olika när det kommer till olika modeller, storlekar, ringtyper och urverkstjocklekar hur boetten faktiskt ser ut i detalj, så det går inte att generalisera :D

Grunden i det hela är alltså att Bettarinin är mer av ett block och 1950 (och Rad + 1940 + Due) mer av en kudde. Sen är det olika när det kommer till olika modeller, storlekar, ringtyper och urverkstjocklekar hur boetten faktiskt ser ut i detalj, så det går inte att generalisera :D
Tack. Ni är verkligen hyggliga som förklarar.

• Like
Reactions: kmg
Tillbaka
Topp