Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin!Supernöjd än så länge
Panerai PAM001 (Pre-A)
Sjukt att det tog sån tid. Tycker det där är en riktigt bra pannaDet här var väl på tiden. Hoppas få se många bilder i tråden!
Det ser ut som den gamla lysmassan har svullnat och väller ut ur smörgåsen...Patina vs Faux Patina (001 vs 911)
HAH , juste.Det ser ut som den gamla lysmassan har svullnat och väller ut ur smörgåsen...
btw, bandet?
Det ser ut som den gamla lysmassan har svullnat och väller ut ur smörgåsen...
btw, bandet?
Oj oj, det var lite skabbigt fastän det inte ser så använt ut. Men coolt med OOOOOEM.
Vad fick dig att byta? Eller kompletterade du kanske
Har inte använt någon annan klocka i samlingen sedan jag fick hem min PAM422. Det var samma med PAM560 innan jag fick hem denna. Vet inte vad det säger om klockorna i förhållande till varandra men jag gillar 422 skarpt. Nu börjar bandet bli sådär härligt infärgat också.
Kompletterade med denna men när denna kom så kände jag att jag lika gärna kunde sälja den andra. De blev lite väl lika för min smak.Vad fick dig att byta? Eller kompletterade du kanske
Folk kallar dem allt möjligt. Q har sandwich, R och framåt har ifyllda index.Hello, är det så att tavlan på 560 kallas sausage-dial (korvtavla alltså)?
Det där ska jag lätt köpa till 682.OEM-gummit är riktigt skönt och följsamt. Imorgon ska jag prova det blåa
Mycket bra fråga, vi är många som undrar.Någon som vet hur det går för "vår" nya kära VD?
Han säger väl inte ens det. Jag har inte sett något som helst uttalande eller ens någon artikel om honom efter tillträdet.Mycket bra fråga, vi är många som undrar.
Han efterträder Bonati som suttit 20 år vid fodret för det moderna Panerai och som satt en enorm prägel på märket. Det har hänt enormt mycket under denna tid och givetvis undrar marknaden med allt vad det innefattar vad Pontroué vill sätta för prägel.
Han säger knappt flaska..
Ev som dörrstopp. Är ju ändå rätt inne fortf med läder- och mässingsdetaljer i inredning.Btw. Jag diggar ju Anonimo, som då Dino Zei (VD innan Bonati, kan man säga, på Panerai) var med och startade. Och det har ju ansetts vara nästan On Topic här. Sen snackar vi ju en del om Bettarini, som faktiskt är B:et i Ennebi (N & B alltså, på italiano). Någon som har funderat på en Ennebi Fondale, dvs. en realiserad Mille metri-prototyp? Finns ju till och med i 44mm version (till skillnad från 372) och som Bronzo.
Pontroues största avtryck på Roger Dubois är väl att han inledde en massa samarbeten med olika biltillverkare för att göra collab-klockor, vilket spontant är något jag absolut inte vill att Panerai ska göra.Han säger väl inte ens det. Jag har inte sett något som helst uttalande eller ens någon artikel om honom efter tillträdet.
Vilken VD ligger bakom Due-serien?Pontroues största avtryck på Roger Dubois är väl att han inledde en massa samarbeten med olika biltillverkare för att göra collab-klockor, vilket spontant är något jag absolut inte vill att Panerai ska göra.