Hahaha! En annan aspekt är korv vs. macka.Tänk tegelsten vs Hamburgare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha! En annan aspekt är korv vs. macka.Tänk tegelsten vs Hamburgare.
Hur stora är de där gamla?Old school
47Hur stora är de där gamla?
Så jävla bra. Grattis!Är sååååå nöjd och glad att jag tog mod till mig och slog till på den här. Första WR’et i raden av många.
Fan så härligt, helt underbar känsla!Är sååååå nöjd och glad att jag tog mod till mig och slog till på den här. Första WR’et i raden av många.
Grattis! Den sitter riktigt bra på dig!Är sååååå nöjd och glad att jag tog mod till mig och slog till på den här. Första WR’et i raden av många.
Smyger in en till rookie-fråga här. Kan man generellt säga att någon av boetterna bärs mindre än den andra? Givet samma diameter och liknande tjocklek pga verk etc ofc.Grunden i det hela är alltså att Bettarinin är mer av ett block och 1950 (och Rad + 1940 + Due) mer av en kudde. Sen är det olika när det kommer till olika modeller, storlekar, ringtyper och urverkstjocklekar hur boetten faktiskt ser ut i detalj, så det går inte att generalisera
Är sååååå nöjd och glad att jag tog mod till mig och slog till på den här. Första WR’et i raden av många.
Nej. Du måste prova specifika modeller.Smyger in en till rookie-fråga här. Kan man generellt säga att någon av boetterna bärs mindre än den andra? Givet samma diameter och liknande tjocklek pga verk etc ofc.
Rätt säker på att du kommer sakna den... än en gång tack för en trevlig affär.
Och om någon gammal uv säger "jo, nya bettarini" så kontrar jag med 233.Nej. Du måste prova specifika modeller.
Har redan börjat kolla på nästa. Får vänta till @yonsson tröttnar på sin...Rätt säker på att du kommer sakna den... än en gång tack för en trevlig affär.
Smyger in en till rookie-fråga här. Kan man generellt säga att någon av boetterna bärs mindre än den andra? Givet samma diameter och liknande tjocklek pga verk etc ofc.
Smyger in en till rookie-fråga här. Kan man generellt säga att någon av boetterna bärs mindre än den andra? Givet samma diameter och liknande tjocklek pga verk etc ofc.
Du testar en automatisk gmt mot en handvevad utan större komplikationer och dessutom har 531 det äldre tjockare verket. Så ja, den är mer bulle på handleden. Det finns många andra 1950 som inte alls känns så.Innan jag slog till på 111’an provade jag luminor boetterna då det var det jag var ute efter. Tyckte att Luminor kramade om handleden mer än 1950. På mig sitter den ”tightare” och kramar om mer. 1950 kändes (och är) högre och upplevdes mer topp-tung. Men ÄNDÅ förvånansvärt lätt på handen. Ni som äger bägge, håller ni med?
Bifogar bilder på510 och 531 på Harrods i Heathrow.
Du testar en automatisk gmt mot en handvevad utan större komplikationer och dessutom har 531 det äldre tjockare verket. Så ja, den är mer bulle på handleden. Det finns många andra 1950 som inte alls känns så.
Jag har en 605 (motsvarande 372) och om vi bortser från att den 47mm så sitter den närmare min handled än min 416. Min 1359 sitter också bra mot handleden men kanske något högre än 416, fast knappt märkbart. Min gamla 359 däremot var mer bulle. 531 är ännu tjockare.
Grym; Grattis!Är sååååå nöjd och glad att jag tog mod till mig och slog till på den här. Första WR’et i raden av många.
Det det säger är något som både vi rävar och nyare Risti ofta påpekar; det är en speciell känsla med en Panerai på armen, en känsla åtminstone vi inte har varit i närheten av att uppleva med något annat märke på armen
Har inte använt någon annan klocka i samlingen sedan jag fick hem min PAM422. Det var samma med PAM560 innan jag fick hem denna.
Coolt! Foto?Efter lite forskning har jag fått reda på att bandet och spännet som följde med min Pre-A 001 är samma som levererades med klockan när den såldes ny.
Kul
Skickar när jag är hemma sitter inte på klockan nuCoolt! Foto?
Nej, det var det jag tänkte.Skickar när jag är hemma sitter inte på klockan nu