Bonati. Nya VD:n tillträdde först april i år.Vilken VD ligger bakom Due-serien?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bonati. Nya VD:n tillträdde först april i år.Vilken VD ligger bakom Due-serien?
Då kan man ju koppla av.Bonati. Nya VD:n tillträdde först april i år.
Det positiva är ju kanske att man vågar prova på något annat än att bara göra nya reissues av olika gamla modeller eller ytterst små förändringar. Jag tänker att den gamla verksamhetsplanen kanske inte kan fungera i 20 år till.Då kan man ju koppla av.
Beror ju på hur man utvecklar modellerna, urverken oh resten. Både Zenith och Rolex har klarat sig bra på att utveckla sina grundmodellen. Även AP, PP mfl.Det positiva är ju kanske att man vågar prova på något annat än att bara göra nya reissues av olika gamla modeller eller ytterst små förändringar. Jag tänker att den gamla verksamhetsplanen kanske inte kan fungera i 20 år till.
Tycker nog kanske inte riktigt att det går att jämföra så, exempelvis Rolex har en mycket bredare produktportfölj (och producerar extremt mycket färre olika reissues av basically samma design). Jag kritiserar inte Panerais nuvarande/tidigare strategier, dock kanske man inte kan köra samma race i all evighet, det kanske i den bemärkelsen var nyttigt med ny VD.Beror ju på hur man utvecklar modellerna, urverken oh resten. Både Zenith och Rolex har klarat sig bra på att utveckla sina grundmodellen. Även AP, PP mfl.
Panerai tillverkade ju iofs Ferrari-klockor förut. Sen har de ju någon form av samarbete med purdey. Men kanske inte är exakt vad du menar.Pontroues största avtryck på Roger Dubois är väl att han inledde en massa samarbeten med olika biltillverkare för att göra collab-klockor, vilket spontant är något jag absolut inte vill att Panerai ska göra.
Jag menar att jag inte vill att Panerai ska göra collabklockor, generellt sätt 99 av 100 sådana samarbeten är skit.Panerai tillverkade ju iofs Ferrari-klockor förut. Sen har de ju någon form av samarbete med purdey. Men kanske inte är exakt vad du menar.
Jag tycker bilmärkes-collabos är töntigt men p andra sidan äger jag varken Bentley eller Ferrari. Hade jag haft en Ferrari så hade jag säkert velat ha en Ferrari-panna.Jag menar att jag inte vill att Panerai ska göra collabklockor, generellt sätt 99 av 100 sådana samarbeten är skit.
Är det bara för mig som det inte går att se vilka straps som finns på Panerais hemsida? Sidan fungerar inte alls i Chrome och bara halvt i Edge, flera band saknar bilder bl.a.
Det där var ju nästan löjligt manligt.Bockjakt idag med en dykare!
Kan inte så mycket om Panerai annat än att de Luminor jag testat på grund av kronskyddet tyvärr inte fungerar ihop med min typ av handled. Bland annat därför är Radiomiren min favorit. Vad säger ni Panerairävar om PAM380? Som jag dock inte prövat ska tilläggas. Men den ser fin ut på bild Tack för input!
Det är bara att köra!Kan inte så mycket om Panerai annat än att de Luminor jag testat på grund av kronskyddet tyvärr inte fungerar ihop med min typ av handled. Bland annat därför är Radiomiren min favorit. Vad säger ni Panerairävar om PAM380? Som jag dock inte prövat ska tilläggas. Men den ser fin ut på bild Tack för input!
Jag trodde aldrig det skulle hända men nu vill jag också ha en Radiomir.Kan inte så mycket om Panerai annat än att de Luminor jag testat på grund av kronskyddet tyvärr inte fungerar ihop med min typ av handled. Bland annat därför är Radiomiren min favorit. Vad säger ni Panerairävar om PAM380? Som jag dock inte prövat ska tilläggas. Men den ser fin ut på bild Tack för input!
Hahaa, ja, så går det! HahaJag trodde aldrig det skulle hända men nu vill jag också ha en Radiomir.
Det ligger en billig någorlunda ny 380 på köp och sälj som borde varit såld för längesedan, kör på den!
Där befinner du mig nära mitt kontor, där jag satt med min 111:a idag. Dock ej sandwich.
Wrist shot från Malmö (111). Håller tummarna för att jag inte blir föremål för andra skott under mitt besök
Hur ser man vilken serie en Radiomir tillhör? Verkar inte stå på baklocket.
Står på boettkanten, på diagonalen ut mot luggen.Hur ser man vilken serie en Radiomir tillhör? Verkar inte stå på baklocket.
De är inte längre i produktion (sedan några år tillbaka) men har som du säger Eta-verk. Dagens motsvarigheter 77x har inhouseverk och ligger på 46k om jag inte minns fel.Helt färsk på panerai, är det ETA-verk i 000 och vad listar dom i dagsläget om de ens produceras längre?
Tack för utförligt svar ska sätta mig in lite och kanske försöka prova en panna veckan som kommer, riktigt trevliga till utseendet men lite skraj för dimensionerna då mina handleder inte är dom grövsta.De är inte längre i produktion (sedan några år tillbaka) men har som du säger Eta-verk. Dagens motsvarigheter 77x har inhouseverk och ligger på 46k om jag inte minns fel.
380 är en ruskigt trevlig instegspanna som sitter oerhört fint på de flesta handleder; grövre men också på tunnare. Kan inte annat än varmt rekommendera den. Gör som @yonsson tipsade om; köp den snuskbilliga och fina 380:n som ligger ute på k&s. Den råkar dessutom ha extra proveniens eftersom jag tidigare ägt denVad säger ni Panerairävar om PAM380? Som jag dock inte prövat ska tilläggas. Men den ser fin ut på bild Tack för input!
Grymt fin! Och höjden på den, kan du säga nått om den?380 är en ruskigt trevlig instegspanna som sitter oerhört fint på de flesta handleder; grövre men också på tunnare. Kan inte annat än varmt rekommendera den. Gör som @yonsson tipsade om; köp den snuskbilliga och fina 380:n som ligger ute på k&s. Den råkar dessutom ha extra proveniens eftersom jag tidigare ägt den
Tror den är 13mm om jag inte missminner mig, alltså ganska tunn för att vara en Panna.Grymt fin! Och höjden på den, kan du säga nått om den?
Spanade in din gamla annons, vad mäter dina handleder ?380 är en ruskigt trevlig instegspanna som sitter oerhört fint på de flesta handleder; grövre men också på tunnare. Kan inte annat än varmt rekommendera den. Gör som @yonsson tipsade om; köp den snuskbilliga och fina 380:n som ligger ute på k&s. Den råkar dessutom ha extra proveniens eftersom jag tidigare ägt den
Nu spanade jag också in din gamla annons. Herregud den där bilden på kronan!Spanade in din gamla annons, vad mäter dina handleder ?
Ca 18,5 cm. Men notera att handledsbilderna i annonsen är från nära håll, tycker klockan kändes mindre på mig än just de bilderna indikerade.Spanade in din gamla annons, vad mäter dina handleder ?