• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ca 18,5 cm. Men notera att handledsbilderna i annonsen är från nära håll, tycker klockan kändes mindre på mig än just de bilderna indikerade.

Edit: denna bild är lite mer rättvisande, även om en del av handleden är skuggad.

FC38451A-039D-4FF9-AA2B-7B0085CBD35D.jpeg
Ser bra ut på dig, mina mäter runt 16,5 vilket är i riskzonen för att se konstigt ut kan jag tänka mig. Får helt enkelt hitta en att prova :)

Ser bra ut på dig, mina mäter runt 16,5 vilket är i riskzonen för att se konstigt ut kan jag tänka mig. Får helt enkelt hitta en att prova :)
Med tanke på att @Ernesto burit upp en 424 (47mm Radiomir) kalasfint, liksom just berörd 380, tycker jag han kan bjucka på nån bild eller två på åtminstone 380:n på hans handled (som för övrigt garanterat inte överstiger dina 16,5). :)

Att prova är dock givetvis aldrig fel ändå..

Med tanke på att @Ernesto burit upp en 424 (47mm Radiomir) kalasfint, liksom just berörd 380, tycker jag han kan bjucka på nån bild eller två på åtminstone 380:n på hans handled (som för övrigt garanterat inte överstiger dina 16,5). :)

Att prova är dock givetvis aldrig fel ändå..
Sant, blickade in i annonsen igen.. dom ser inte ut att vara helt olika mina handleder :) blir till att söka upp en AD nästa vecka och prova.. lite intresserad av att prova en med kronskydd på med även om 380-kronan är jäkligt ball, är den skruvad?

Ca 18,5 cm. Men notera att handledsbilderna i annonsen är från nära håll, tycker klockan kändes mindre på mig än just de bilderna indikerade.

Edit: denna bild är lite mer rättvisande, även om en del av handleden är skuggad.

FC38451A-039D-4FF9-AA2B-7B0085CBD35D.jpeg
Tycker att klockan såg ut som en ren dressklocka på Palles handled. Jag tror inte du får några problem alls med 16.5cm @Bagarebergstrom

Jag har testat exakt samma klocka, vet inte om det påverkar proveniensen bra eller dåligt:) jag har en handled med ca 17 cm omkrets och den sitter riktigt bra. Var lite sugen på den själv men det blev en 372:a istället.
024931B7-4E22-43AC-866B-EA03C451D27E.jpeg

Jag har testat exakt samma klocka, vet inte om det påverkar proveniensen bra eller dåligt:) jag har en handled med ca 17 cm omkrets och den sitter riktigt bra. Var lite sugen på den själv men det blev en 372:a istället.
024931B7-4E22-43AC-866B-EA03C451D27E.jpeg
Tror det är så att jag sett för få pannor i mitt liv och därför får en bild över att dom skulle vara svåra att bära upp med smalare handleder men så verkar ju inte fallet :) många inspirerande foton i tråden nu... suget ökar ju helt klart!

Tror det är så att jag sett för få pannor i mitt liv och därför får en bild över att dom skulle vara svåra att bära upp med smalare handleder men så verkar ju inte fallet :) många inspirerande foton i tråden nu... suget ökar ju helt klart!
Mycket sitter i huvudet också. De flesta pannor (dock inte alla) sitter bra på handleder generellt, fastän de är stora. Så när man vänjer sig vid storleken, vilket ibland räcker med några minuters test hos en AD eller på en GTG, så är det sedan bara att köra. Sen kan man ju vara mer eller mindre konservativ. Jag har hamnat i andra änden av spannet just nu och förstår inte hur jag kunnat ha en Speedmaster, den är ju såå himla liten.

Handledsmåttet behöver du inte fundera över och den just den där modellen smiter under vilken manschett som helst. Sen är klockan och designen inte diskret, tvärtom.

Precis som mårt säger...

Köpte en seadweller i veckan. Jag trodde helt allvarligt att det hade blivit något fel, att jag fått en damklocka. Paniken satt i flera minuter. Nu satt jag på en 47mm panna och en 48mm hublot innan, så lite extremt kanske. Jag ser ju på bilder att den sitter som den ska.

Det är bara att acceptera att Panerai gör stora, snygga jäkla klockor für alle.

Mycket sitter i huvudet också. De flesta pannor (dock inte alla) sitter bra på handleder generellt, fastän de är stora. Så när man vänjer sig vid storleken, vilket ibland räcker med några minuters test hos en AD eller på en GTG, så är det sedan bara att köra. Sen kan man ju vara mer eller mindre konservativ. Jag har hamnat i andra änden av spannet just nu och förstår inte hur jag kunnat ha en Speedmaster, den är ju såå himla liten.
Haha, ja så kan det också bli.. har i skrivande stund en 36mm på handleden och lite ångest över att ha släppt iväg min santos på 29mm. Men det är som du säger en vanesak :)

Ehm. Jag har tänkt att det där är inom EU för alla andra icke-EU har jag fått betala tull och moms på men inte det där.
Kollade sidan och det är EU! Konstigt att den satte ut priserna i USD. Då var det ju bra. Dyrt men gissar att du tycker de är värda priset.

Duhann före. :)

Tillbaka
Topp