Hur beställer man ett sådant band? Det var riktigt snyggt. Behöver ett svart till min 372:a
Kan tillägga att mina handleder mäter också ca 18cm och har inga problem med att bära 372:an.
Brukar folk kommentera storleken på din 372a?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur beställer man ett sådant band? Det var riktigt snyggt. Behöver ett svart till min 372:a
Kan tillägga att mina handleder mäter också ca 18cm och har inga problem med att bära 372:an.
Det är ju en stor klocka men jag tycker inte att den bärs "fult" på något sätt pga sin storlek. Folk på mitt jobb har fattat att jag älskar klockor så då frågar dom alltid om vad det är för klocka, men det är inte många som kommenterar storleken.Brukar folk kommentera storleken på din 372a?
Det är ju en stor klocka men jag tycker inte att den bärs "fult" på något sätt pga sin storlek. Folk på mitt jobb har fattat att jag älskar klockor så då frågar dom alltid om vad det är för klocka, men det är inte många som kommenterar storleken.
Det är det absolut coolaste bandet av alla. Inklusive gamla Metallica och Sepultura...Hade bara tänkt mig ett klassiskt lumefoto, men notera också hur Assolutamentet mörknat.. Hade det i klockboxen orört några veckor och tog ut det väsentligt mörkare än ursprungligen..
Hade bara tänkt mig ett klassiskt lumefoto, men notera också hur Assolutamentet mörknat.. Hade det i klockboxen orört några veckor och tog ut det väsentligt mörkare än ursprungligen..
Faan va snygg! Jag måste ha en sån, du tar verkligen de bästa bilderna. Storlek på den?Jag har en...
Ser ut som original.Hola, igen! Jag bytte till mig en pam005 förra veckan och är helt klart nöjd. Nu till min fundering..Jag fick idag hem ett OEM Asso läder/kalv brunt band och ett viklås som jag beställde av en holländare från Chrono24. Jag betalade 2.400:- för båda och de är oanvända och original (enligt säljaren). Har sett lite bilder på nätet och är lite fundersam kring "originaliteten" kanske kan ni rävar avgöra det?
PS. Den ena "straphållaren har jag medvetet inte använt.
Visst är halva grejen hur de nästan obehandlade banden slits och tom. ändrar nyans, men nånstans svider det ändå lite då originalnyansen också var så förbaskat läcker..Det är det absolut coolaste bandet av alla. Inklusive gamla Metallica och Sepultura...
Eller hur! Som med läder som är som snyggast när man inte vårdar dem. Så är de så snygga så man tänker "fakk, jag måste smörja. Det är ju så skönt" och så fuckar man upp allt direkt...Visst är halva grejen hur de nästan obehandlade banden slits och tom. ändrar nyans, men nånstans svider det ändå lite då originalnyansen också var så förbaskat läcker..
Hmm, du skulle tagit det som inte glänser lika mkt. Det är grymt.Fick precis "gå bort o va fin" från Nymans ur, beställdes när jag köpte klockan. Tyckte remmen var ok men ingen sensation.
Blev lite dressigare och det var meningen.
Hola, igen! Jag bytte till mig en pam005 förra veckan och är helt klart nöjd. Nu till min fundering..Jag fick idag hem ett OEM Asso läder/kalv brunt band och ett viklås som jag beställde av en holländare från Chrono24. Jag betalade 2.400:- för båda och de är oanvända och original (enligt säljaren). Har sett lite bilder på nätet och är lite fundersam kring "originaliteten" kanske kan ni rävar avgöra det?
PS. Den ena "straphållaren har jag medvetet inte använt.
Hmm, du skulle tagit det som inte glänser lika mkt. Det är grymt.
Finns ju i lite roligare färger om man vågarFunderade på det men ville ha något som var annorlunda mot original remmen som är lite matt, brun med ljusa stygn, nästa rem blir svart matt med ljusa stygn.
Tittade på den matta svarta i butik men chansade på en glansig, gjorde en hyfsad förhandling vid köp så jag tyckte jag kunde chansa lite o välja något som jag inte normalt kanske hade köpt.
Finns ju i lite roligare färger om man vågar
Jooo, jag tror du är bra på att bära ljusblått band. Det tror jag vore kul att varva med. Själv går jag i tankar kring alligator mustard eller det jag är mest sugen på, gul alligator. Jag tror jag skulle gilla att använda det. Det bryter som f-n.Jodå, när jag köpte klockan och satt o bläddrade i boken så drog de till med att jag kanske skulle ta en ljusblå.
Man ska veta vad man är bra på och jag är inte bra på att ha en ljusblå rem till min klocka
Det är en PAM 372 på ett fletch '04 masters edition armband:
http://corrigia.com/empo2/en/authentic-historical/reborn-1960/188/fletch04-master-s-edition?c=20
Faan va snygg! Jag måste ha en sån, du tar verkligen de bästa bilderna. Storlek på den?
Kul, jag har ingen Panna idag men är rätt sugen på en och på min lilla "kom ihåg lista" bredvid mig står det: 510, 590, 564 och 390.Ohoj kära KS "paneristas"!
Jag har blivit väldigt sugen på en Panerai, från att ha nästintill avskytt utseendet till att blivit förälskad...så nu är det bara att välja modell..men fasiken vad svårt det är! Finns enormt många och de är så små skillnader mellan dem. Har läst på en del och läst denna mastiga tråd och kommit fram till dessa sex skönheter...
Ge mig gärna era åsikter och tankar om dessa. Då jag vet att jag har flipparsjukan så är det bra om det inte är en modell som är väldigt svårsåld, så det får ni gärna varna för isåfall..
Ordning uppifrån:564, 537, 390, 590 005 och 001
572? Det var inget dåligt spontanköp! Riktigt jäkla trevlig den där!!Så blev det ett litet spontanköp igår...
Yes 572! Klämde faktiskt på 620 också men den kändes lite för nätt i stål.572? Det var inget dåligt spontanköp! Riktigt jäkla trevlig den där!!
De var ju trevligt, vet inte riktigt var i de jag sa de passade in bara?
NiceSå blev det ett litet spontanköp igår...
Jag funderar på att bli en three watch guy på fullt allvar
422, 605(står fortfarande i kö) och en Radiomir