• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu ska vi se, har ingen panna för stunden.
Haft 616,682,619,233 dot och 372 senast.
Vad köper jag nu isf?
Gå lite utanför boxen och ta en till på Panerai 678 (lånad bild).
24560803-FEBA-417E-B9D0-7CBC562B3F5A.jpeg
687 som avses.
Håller med om förslaget; riktigt cool och relativt annorlunda modell!

Någon någonstans hade provat och berättade att färgen på dem slits ordentligt och snabbt. Det kan såklart vara så att de har fixat till det på senare modeller.
Antar att det är kamouflagemönstret du tänker på. Hade hoppats på lite bättre för nåt i den prisklassen. Kanske får ta en titt på de helfärgade då.

Hur stor skillnad i pris är det mellan Horus och Panerai på band i gummi?

Antar att det är kamouflagemönstret du tänker på. Hade hoppats på lite bättre för nåt i den prisklassen. Kanske får ta en titt på de helfärgade då.

Hur stor skillnad i pris är det mellan Horus och Panerai på band i gummi?
Det kan ha varit kamouflagemönstret ja. Och som sagt, jag vet inte om de åtgärdat problemen.

Jag har för mig att Paneraigummi kostar 1600-1800 eller något sånt, Horus tar väl 1400 typ? Men jag borde nog inte svara på den här frågan med tanke på min osäkerhet. :D

Nu menar ju Panerai att deras 30m verkligen är 30m. Då ska det inte vara några problem att bada med klockan.
Det finns andra som kan det här bättre än jag, men om Panerai använder sig av 3 atm som de flesta andra ska man inte ens duscha med den. Det är trycket man mäter, inte djupet. Trycket som blir på 30 m djup kan uppnås vid vattenytan vid rejäla simtag eller dyk. Så har jag förstått det.

Det finns andra som kan det här bättre än jag, men om Panerai använder sig av 3 atm som de flesta andra ska man inte ens duscha med den. Det är trycket man mäter, inte djupet. Trycket som blir på 30 m djup kan uppnås vid vattenytan vid rejäla simtag eller dyk. Så har jag förstått det.
Måste vi dra detta om och om och om igen? 30m klarar bad, släpp det bara.

Det kan ha varit kamouflagemönstret ja. Och som sagt, jag vet inte om de åtgärdat problemen.

Jag har för mig att Paneraigummi kostar 1600-1800 eller något sånt, Horus tar väl 1400 typ? Men jag borde nog inte svara på den här frågan med tanke på min osäkerhet. :D
Min vän har ett Camo till rolex clasp från Horus. För 2 veckor sedan gick gummit av när han badade, han tappade som tur var bara klockan i en pool men kunde varit värre! Det som hände var att gummit sprack vid ena sprinten som sitter intill claspet. Att tillägga så slog han inte i något etc. Gummit köptes förra sommaren och hade suttit på i tot 3 månader. Värt att tillägga räckte det med ett mail till Horus så skickade de ett nytt!

Senast ändrad:
Hej! Har inte ägt någon panerai tidigare, och knappt läst tråden faktiskt.. Men fick prova en Panerai 1537 i helgen och blev helt såld och börjar snegla lite på att prova en panerai för första gången och tänkte att jag skulle ställa en fråga till er sam har lite bättre koll. Jag gillade verkligen storleken(inkl höjden) och hur 1537 satt, så min fråga är vilka andra referensnummer som kunde vara intressanta för mig att snegla lite på? Tack på förhand!

Tillbaka
Topp