• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är du berädd att betala de pengarna för en klocka med snapback?
Vad är det för skillnad (snapback vs vad nu 560 har)? Oundviklig andrafråga: är skillnaden värd 11.500? :) Men, jag måste erkänna att jag börjar få känslan av att klockan saknar lite själ när man börjar gå igenom alla saker på rad som är bantade... dock får man ju nyare urverk (P6000) om än lägre PR, som ju iofs då ska betyda bättre/mer stabil tidshållning... jaja.
Betyder skruvat baklock och skruvade stift något? Om inte så är det bara att köra. Jag är väldigt nöjd med min pam01000. Allt handlar om prioriteringar. Jag tycker att instegsmodellerna ger väldigt mycket panerai för pengarna.
I mitt fall så valde jag att köpa en med moddat ETA-verk och ”öppen 6a” innan de utgick, framför en med inhouse och stängd 6a. Det var viktigt för mig.
Edit: klassiska bandstift tycker jag är kanon så länge det finns ett borrat hål. Vilket finns.
Ungefär så tänker jag också. Helt enig om de borrade hålen.

Tack för era svar!

Vad är det för skillnad (snapback vs vad nu 560 har)? Oundviklig andrafråga: är skillnaden värd 11.500? :) Men, jag måste erkänna att jag börjar få känslan av att klockan saknar lite själ när man börjar gå igenom alla saker på rad som är bantade... dock får man ju nyare urverk (P6000) om än lägre PR, som ju iofs då ska betyda bättre/mer stabil tidshållning... jaja.

Tack för era svar!
Jag tyckte inte det var värt 11 k. Eller snarare såhär: jag tyckte min 1000 var good enough och vettig i pris. Om man sen skulle får välja så skulle jag vilja ha alla tooliga features till låg kostnad.

Tack för era svar!
Snapback är att baklocket är dit-tryckt istället för ditskruvat. En väldigt snål konstruktion i denna prisklass som medför 100m WR istället för 300m WR. Inget jag skulle tycka var ok på en klocka för över 1000kr om ens det.

Snapback är att baklocket är dit-tryckt istället för ditskruvat. En väldigt snål konstruktion i denna prisklass som medför 100m WR istället för 300m WR. Inget jag skulle tycka var ok på en klocka för över 1000kr om ens det.
Panerai är i mångt och mycket känsla och design. Du kommer aldrig kunna räkna hem kronor och ören i komplikationer och praktiskt logiska lösningar. Tror alla håller med dig att skruvat baklock är bäst. Men det finns många som kan leva med det. Du lever ju exempelvis med 100 m på din 422. Såklart var även det en payoff för att få rätt design i övrigt.

Panerai är i mångt och mycket känsla och design. Du kommer aldrig kunna räkna hem kronor och ören i komplikationer och praktiskt logiska lösningar. Tror alla håller med dig att skruvat baklock är bäst. Men det finns många som kan leva med det. Du lever ju exempelvis med 100 m på din 422. Såklart var även det en payoff för att få rätt design i övrigt.
Det är inte 100m WR jag motsätter mig, det är nedgraderingen till en förlegad konstruktion i syfte enbart att spara pengar. Snapback hör inte hemma på moderna klockor annat än på 18kt ultratunna dressklockor (och knappt ens då).

731B97D0-53C0-49D1-80CC-BA5B3B387C59.jpeg
Jubileum på jobbet 70 år:cigar:

Jag tyckte inte det var värt 11 k. Eller snarare såhär: jag tyckte min 1000 var good enough och vettig i pris. Om man sen skulle får välja så skulle jag vilja ha alla tooliga features till låg kostnad.
Tror jag skulle känna ungefär så, jag med.

Ok, jag förstår. Det är ju trist och snålt helt klart men jag vet inte om det gör mig nåt. Får fundera över detta. :)

Tack för era svar!

Det är inte 100m WR jag motsätter mig, det är nedgraderingen till en förlegad konstruktion i syfte enbart att spara pengar. Snapback hör inte hemma på moderna klockor annat än på 18kt ultratunna dressklockor (och knappt ens då).
Jag håller med att det är snålt. Men det är fortfarande ingen dealbreaker för mig. Viktigare att få bort 8 days på tavlan på den jag köpte i detta fall.

Ser att Horus Straps har 30% labour day rabatt över helgen. Nån som provat deras rubber camo band på sin ceramica? Är nyfiken hur bra den kombon skulle passa på min PAM438. Speciellt det mörkblåa eller i orange.

Senast ändrad:
Ser att Horus Straps har 30% labour day rabatt över helgen. Nån som provat deras rubber camo band på sin ceramica? Är nyfiken hur bra den kombon skulle passa på min PAM438. Speciellt det mörkblåa eller i orange.
Någon någonstans hade provat och berättade att färgen på dem slits ordentligt och snabbt. Det kan såklart vara så att de har fixat till det på senare modeller.

Tillbaka
Topp